در صورتیکه در رابطه با موضوع

حق الوکاله وکیل برای طلاق چقدر است
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
15 اسفند 1400
4.5
حق الوکاله وکیل برای طلاق چقدر است

حق الوکاله وکیل برای طلاق چقدر است

شما در این مقاله میخوانید

حق الوکاله وکیل در طلاق

حق الوکاله چیست؟

حق الوکاله یعنی مبلغی که وکیل بابت انجام امور محوله از موکل خود دریافت می‌کند. نظر به این که وکالت جزء مشاغل آزاد محسوب می‌شود، در برخی موارد حق الزحمه وکیل به صورت توافقی تعیین می شود و در برخی موارد نیز مطابق تعرفه باید حق الوکاله وکیل پرداخت شود.

با گذشت زمان، در عرف در خصوص تعیین میزان حق الوکاله بیشتر توافق طرفین ملاک قرار می گیرد که خود تبدیل به یک رویه شده است و همینطور ممکن است رویه پرداخت حق الوکاله در شهرهای مختلف متفاوت باشد.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

محاسبه حق الوکاله وکیل در طلاق

درخصوص اموری که توسط وکیل انجام می شود نیز طبق عرف و قانون وکالت، توافقی که بین وکیل و موکل انجام می شود شرط است. یعنی در مرحله اول در خصوص تعیین حق الوکاله اصل بر توافق طرفین است و اما اگر توافقی فی مابین موکل و وکیل دادگستری در مورد انجام امور قضایی و یا غیر قضایی صورت نگیرد در صورت بروز اختلاف طبق ماده 2 آیین نامه مصوب 28/12/1398 مطابق با تعرفه تعیین شده که موضوعات مالی و یا غیر مالی هر کدام حق الوکاله جداگانه ای دارد اعمال می شود.

در رابطه با وکالتی که در دفترخانه اسناد رسمی نیز داده می شود پرداخت و محاسبه حق الوکاله با توافقی است که بین وکیل و موکل صورت می گیرد و در صورت عدم توافق، مطابق قانون مدنی وکیل مستحق اجرت المثل کارهایی است که به عنوان وکیل انجام داده است.

حق الوکاله وکیل در طلاق توافقی چقدر است؟

افراد به منظور اقامه هر دعوایی که بخواهند در دادگاه مورد رسیدگی قرار بگیرد می ‌بایست یک سری هزینه پرداخت کنند که اصلی‌ ترین آن هزینه دادرسی است. با در نظر داشتن این که پرداخت هزینه دادرسی دعوا در دو دسته مالی و غیر مالی تقسیم ‌بندی می‌ گردند نحوه محاسبه به این ترتیب خواهد بود که در دعوای مالی به شکل درصدی هزینه محاسبه می ‌گردد‌.

به طور مثال دعوای مالی بیشتر از 20 میلیون تومان خواسته 3/ 5 درصد هزینه دادرسی داشته و هر اندازه خواسته و بهای آن بالاتر باشد هزینه بیشتری هم باید پرداخت کرد. ولی هزینه دعوای غیر مالی ثابت در نظر گرفته شده است که در مقایسه با دعاوی مالی بسیار کم است.

 طلاق توافقی نیز جزو دعاوی غیر مالی محسوب می‌ گردد و امکان دارد هزینه دادرسی آن چیزی حدود دویست هزار تومان باشد. البته به این خاطر که دادخواست‌ ها از طریق دفاتر خدمات قضایی تنظیم می ‌گردد این دفاتر هم هزینه ‌ای جداگانه دریافت می ‌کنند.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

هزینه‌ طلاق توافقی

بعد از پرداخت هزینه ‌های فوق، در صورتی که دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر نماید و وارد مرحله ثبت طلاق شود، برای آن نیز هزینه ‌ای بایستی پرداخت گردد که نزدیک به یک میلیون تومان است. چنانچه بخواهیم به صورت خلاصه فهرستی از هزینه ‌هایی که در جهت طلاق می ‌بایست پرداخت گردد را لیست کنیم به این ترتیب خواهد بود:

  • هزینه تنظیم دادخواست.
  • هزینه ‌های ثبت دادخواست و فرم‌ های پیوست در دفاتر خدمات قضایی که ناچیز است.
  • هزینه دادرسی با در نظر داشتن ماهیت غیر مالی بودن طلاق توافقی.
  • هزینه مشاوره در مراکز مشاوره خانواده.
  • هزینه ثبت کردن طلاق در یکی از دفاتر رسمی ازدواج و طلاق.

البته هزینه حق الوکاله وکیل هم موضوعی جداگانه از این موارد است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هزینه وکیل طلاق توافقی

حق الوکاله وکیل به جهت امور طلاق عمدتا بر اساس قرارداد مالی میان وکیل و موکل مشخص می‌ گردد و توافق میان ایشان ملاک بوده و معتبر است و موکل قانونا متعهد به پرداخت آن خواهد بود.

بخشی از هزینه حق الوکاله وکیل به منظور طلاق قبل از آغاز اقدام دریافت می‌ گردد و مابقی آن بعد از پایان پروسه طلاق و صدور رای قطعی اخذ می ‌شود که ۶۰ درصد حق الوکاله ‌های مقرر متعلق به مرحله مقدماتی و ۴۹ درصد آن متعلق به مرحله تجدیدنظر است.

در هر شهر و بسته به شهرت هر وکیل و همچنین با در نظر داشتن تجربه، مهارت، تخصص وی و نوع طلاق (توافقی یا یک طرفه)، متفاوت خواهد بود. در مشخص کردن حق الوکاله آن چه برای وکلا حائز اهمیت است و آن را مورد توجه قرار می ‌دهند توافقی یا یک طرفه بودن پرونده طلاق است.

مشاهده شده است که در طلاق توافقی حق الوکاله تقریبا از یک میلیون تا ده میلیون تومان بوده و برای طلاق‌ های یک طرفه مبلغ بیشتری که حدودا از شش تا بیست میلیون تومان است در نظر گرفته شده است. به خصوص در پرونده‌ هایی که زوجه درخواست طلاق دارد، به این خاطر که  می ‌بایست ضمن دادخواست دلایل، اسناد و مدارک تسلیم دادگاه نموده و آن ها را اثبات نماید تا به نتیجه دلخواه برسد که این موضوع بسیار دشوار است.

حق الوکاله وکیل به منظور طلاق توافقی نیز بر اساس آیین نامه تعرفه حق الوکاله وکلای دادگستری و همچنین بر اساس توافق دو طرف خواهد بود. بنابراین امکان دارد هر وکیلی در میزان حق الوکاله خود مبلغی را درخواست نماید.

 در هر صورت هزینه وکیل طلاق توافقی نسبت به سایر موارد کمتر خواهد بود. چرا که پیچیدگی ‌های قضایی آن کمتر است. البته ناگفته نماند که هزینه ثبت طلاق موضوعی جداگانه از هزینه ‌های وکیل است.

درج حق الوکاله در وکالت نامه طلاق

وکلاء دادگستری بعد از اخذ وکالت از موکل خود و تعیین موضوع دعوی باید اقدام به ابطال تمبر مالیاتی کنند که این امر باید در وکالت نامه اخذ شده آورده شود یعنی مبلغ حق الوکاله را در وکالت نامه خود درج کنند. نکته دیگری که در محاسبه حق الوکاله وکیل باید دانست این است که هزینه حق الوکاله تسخیری یا معاضدتی، دوبرابر حداقل تعرفه قانونی خواهد بود.

تعرفه قانونی حق الوکاله

برابر با ماده 9 آیین نامه مصوب 1398 با لحاظ ماده ۶۲ قانون آيين دادرسي دادگاه‌ هاي عمومي و انقلاب در امور مدني مصوب سال ۱۳۷۹، در دعاوي مالي در موردي كه حكم دادگاه بدوي از حيث بهاي خواسته قطعي است، ميزان حق‌ الوكاله 10 درصد بهاي خواسته است و در صورت قطعي نبودن حكم از حيث خواسته يا بهاي آن، به ‌ترتيب زير تعيين مي ‌شود:

  • تا مبلغ 500 ميليون ريال:  8 درصد بهاي خواسته
  • نسبت به مازاد بر مبلغ 500  ميليون ريال تا 2 ميليارد ريال: 7 درصد بهاي خواسته
  • نسبت به مازاد بر مبلغ 2 ميليارد ريال تا 10 ميليارد ريال:  5 درصد بهاي خواسته
  • نسبت به مازاد بر مبلغ 10 ميليارد ريال تا 30  ميليارد ريال: 4 درصد بهاي خواسته
  • از مبلغ 30  ميليارد ريال به بالا، 3 درصد بهاي خواسته
تبصره ـ در صورتي ‌كه با لحاظ ماده 62 قانون آيين دادرسي دادگاه‌ هاي عمومي و انقلاب در امور مدني مصوب سال 1379 بهاي خواسته در موقع تقديم دادخواست مشخص نباشد، پس از تعيين قطعي بهاي خواسته وكيل مكلف به ابطال مابه‌ التفاوت علي‌ الحساب تمبر مالياتي نسبت به بهاي قطعي خواسته است
نکته: حق الوکاله در پرونده هایی که منجر به صدور رای غیابی می شود و یا اعتراض در خصوص رای غیابی می باشد طبق ماده 9 حق الوکاله تعیین می شود و در صورت اعتراض به رای غیابی وکیل محکوم له در رسیدگی مجدد حق دریافت مبلغ جدید را ندارد.

در ماده ۱۲  این آیین نامه در خصوص برخی دعاوی به شرح ذیل تعیین تکلیف گردیده است

در مواردي كه دعوا به يكي از نتايج زير منجر شود، حق‌ الوكاله به‌ ترتيب زير تعيين مي‌ شود:

  • قرار ابطال دادخواست پيش از پاسخ به دعوا و دفاع از آن: يك چهارم حق‌ الوكاله مرحله نخستين
  • قرار رد دادخواست پس از پاسخ به دعوا و دفاع از آن: يك دوم حق ‌الوكاله مرحله نخستين
  • قرار عدم استماع يا رد دعوا به عللي مانند مرور زمان و اعتبار امر مختوم و رد تقاضاي اعاده دادرسي: تمام حق‌ الوكاله‌ اي كه براي حكم مقرر است
  • قرار سقوط دعواي تجديدنظر پيش از پاسخ به دعوا و دفاع از آن: يك چهارم حق ‌الوكاله‌ مرحله تجديدنظر
  • قرار سقوط دعواي تجديدنظر پس از پاسخ به دعوا و دفاع از آن: يك دوم حق ‌الوكاله مرحله تجديدنظر
  • حق ‌الوكاله اعتراض به قرارهاي حقوقي قابل اعتراض حداقل يك ميليون ريال و حداكثر يكصد ميليون ريال است

تبصره ـ در صورت فسخ يا نقض قرارهاي موضوع اين ماده و اعاده پرونده جهت ادامه رسيدگي ماهوي، حق‌ الوكاله آن مرحله به وكيل تعلق مي‌ گيرد.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

حق الوکاله در امور حسبی، دعاوی خانوادگی و غیرمالی

مطالبق ماده ۱۳‌ آیین نامه مصوب 1398 حق ‌الوكاله در امور حسبي، دعاوي خانوادگي و غيرمالي به شرح زير تعيين مي ‌شود:

  1. مطلق دعاوي خانوادگي يا دعاوي مالي ناشي از زوجيت و هم چنين امور حسبي: حداقل مبلغ 5 ميليون ريال و حداكثر مبلغ 200 ميليون ريال
  2. دعاوي كه خواسته آن‌ ها مالي نيست يا تعيين بهاي خواسته به موجب قانون لازم نيست: حداقل مبلغ 4 ميليون ريال و حداكثر مبلغ 300 ميليون ريال

قانون گذار در تعیین حق الوکاله در امور حسبی و خانوادگی و امور غیر مالی حداقل و حد اکثر قرارداده است. نکته قابل توجه اینکه طرفین در صورت توافق بیش از حداکثر مبلغ را می توانند به عنوان حق الوکاله تعیین کنند.

عوامل موثر در تعیین هزینه وکیل طلاق

همانطور که بیان شد، عوامل متعددی در تعیین هزینه وکیل جهت طلاق تاثیر خواهند داشت. پیش از آن که به این سوال پاسخ دهیم، بایستی بگوییم هر فردی بر حسب ملاک‌ ها و معیارهای خویش نسبت به انتخاب وکیل اقدام می ‌کند. به عنوان مثال امکان دارد برای شخصی نزدیک بودن وکیل به محل اقامت وی در اولویت باشد.

یا فردی دیگر جنسیت وکیل (آقا یا خانم بودن) را اولویت خود قرار دهد. بر همین اساس هر شخصی بر حسب مجموعه ‌ای از ویژگی ‌ها، وکیل مناسب خود را انتخاب کرده و همین مسئله نقش بسیاری در میزان هزینه وکیل خواهد داشت. یک سری از اصلی ‌ترین عوامل موثر در تعیین هزینه وکیل طلاق عبارت است از:

نوع پرونده: طلاق از انواع متعددی اعم از طلاق توافقی و یک طرفه از جانب زوج یا زوجه برخوردار است. هر یک از این پرونده ‌ها از شرایط ویژه مختص خود برخوردار است. از این رو هزینه وکیل طلاق توافقی خیلی پایین ‌تر از موارد دیگر است.

تجربه: مطمئنا تجربه از جمله اصلی ‌ترین عوامل انتخاب وکیل و همچنین تعیین میزان حق الوکاله او خواهد بود. هر اندازه میزان تجربه و مهارت وکیل بیشتر باشد، امکان پیروزی در پرونده بالاتر بوده و بر همین اساس حق الوکاله او نیز بیشتر خواهد بود.

محل فعالیت: بدون شک محل دفتر وکیل اعم از این که تهران باشد یا شهرستان، در موقعیت گران شهر باشد یا متوسط و تعداد کارمندان دفتر و... تاثیر بسیاری در میزان هزینه دریافتی دارد.

مرحله رسیدگی: مرحله رسیدگی به پرونده یعنی بدوی، تجدیدنظر خواهی و یا فرجام خواهی از دیگر عوامل اصلی در تعیین حق الوکاله است. اصولا هر مرحله از حق الوکاله مختص خود برخوردار است.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

حق الوکاله در دعاوی کیفری

ماده ۱۴ ـ حق‌ الوكاله رسيدگي به دعاوي كيفري، به شرح زير تعيين مي ‌شود:

1. جرايم داخل در صلاحيت رسيدگي دادگاه‌ هاي كيفري 1، نظامي 1 و دادگاه انقلاب

  •  جرايم مستوجب مجازات ‌هاي سلب حيات، قطع عضو، حبس ابد يا حبس تعزيري درجه ي1: حداقل مبلغ 50 ميليون ريال و حداكثر 2 ميليارد ريال
  • جرايم مستوجب مجازات‌ هاي تعزيري درجه 2 و 3: حداقل مبلغ 30 ميليون ريال و حداكثر 1 ميليارد ريال
  • ديگر جرايم: حداقل مبلغ 10 ميليون ريال و حداكثر 500 ميليون ريال

2. جرايم داخل در صلاحيت رسيدگي دادگاه‌ هاي كيفري 2 و نظامي 2 و اطفال و نوجوانان

  • جرايم مستوجب مجازات‌ هاي حدود، ديات و تعزيري درجه ۴ و ۵: حداقل مبلغ 10 ميليون ريال و حداكثر 500 ميليون ريال
  • جرايم مستوجب مجازات‌ هاي تعزيري درجه ۶: حداقل مبلغ 5 ميليون ريال و حداكثر 300  ميليون ريال
  •  ديگر جرايم: حداقل مبلغ 2  ميليون ريال و حداكثر 200 ميليون ريال

3. اعتراض به قرارهاي قابل اعتراض دادسرا: حداقل 1 ميليون ريال و حداكثر 150 ميليون ريال

4. فرجام خواهي كيفري، تقاضاي اعاده دادرسي و تقاضاي اعمال ماده ۴۷۷ آيين دادرسي كيفري: حداقل 2 ميليون ريال و حداكثر 200 ميليون ريال

5. دعاوي كه فقط وكلاي تبصره ماده ۴۸ آيين دادرسي كيفري مي‌ توانند در آن ها قبول وكالت نمايند: حداقل 50 ميليون ريال و حداكثر 500 ميليون ريال

تبصره ۱ ـ از حق الوكاله دعاوي كيفري موضوع اين ماده 50 درصد مربوط به فرآيند تحقيق در دادسرا اعم از دادسراي عمومي و انقلاب، دادسراي نظامي و ساير دادسراها و 30 درصد مربوط به دادگاه بدوي و 20 درصد مربوط به تجديدنظرخواهي است. در مواردي كه رسيدگي فاقد مرحله دادسرا است، حق ‌الوكاله مرحله دادسرا به حق ‌الوكاله مرحله بدوي افزوده مي ‌گردد و در مواردي كه حكم بدوي قطعي است حق ‌الوكاله مرحله تجديدنظر نيز در مرحله بدوي پرداخت مي ‌گردد.

تبصره ۲ ـ در صورت قبول فرجام خواهي يا اعاده دادرسي و نقض راي سابق و عودت پرونده به مرجع سابق يا هم عرض جهت رسيدگي و وكالت وكيل در مرحله جديد، حق‌ الوكاله آن مرحله نيز اضافه خواهد شد.

تبصره ۳ ـ در صورتي كه پرونده داراي چند موضوع اتهامي باشد، ملاك تعرفه اتهامي است كه داراي جرم اشد است و به ازاي هر جرم اضافه تر ۲۰ درصد همان حق ‌الوكاله به تعرفه اضافه مي‌ گردد.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

تعهد وکیل در اخذ نتیجه

باید گفت که وکیل برای به نتیجه رسیدن در امر محوله تعهد به وسیله دارد و نه تعهد به نتیجه، لذا وکیل باید تمام تلاش خود را جهت پیروزی در پرونده انجام دهد؛ به بیان ساده وکیل همه دانش و تجربه و آگاهی خود را جهت اخذ نتیجه بکار خواهد گرفت ولی ضمانت ندارد که نتیجه را به نفع موکل خواهد گرفت و در صورتی که وکیل قول نتیجه و یا تعهد به اخذ نتیجه به نفع موکل را بدهد تخلف محسوب و قابل پیگرد قانونی می باشد.

بعضاء موسساتی که تخصص در موضوعات ندارند برای جلب مشتری اقدام به تعهد برای اخذ نتیجه می کنند که متاسفانه با متضرر شدن اشخاص روبرو خواهد شد. وکلای سایت مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند در تخصص های مختلف و در کل شهرستان های کشور آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات حقوقی به هموطنان عزیز هستند شما می توانید با کلید بر روی گزینه مشاوره تلفنی در اسرع وقت با وکیل متخصص در موضوع خود ارتباط برقرار کنید.

آیا هزینه وکیل طلاق میزان مشخصی دارد؟

از جمله سوالاتی که عمدتا موکلین از وکلای گروه وکیلوند دارند این است که میزان دقیق هزینه وکیل طلاق چقدر است؟ بایستی بگوییم مطابق با آیین نامه تعرفه حق الوکاله مصوب سال ۱۳۹۹، در دعاوی خانوادگی برای هر دو مرحله بدوی و تجدیدنظر مقدار تعرفه حق الوکاله وکیل حدودا بین حداقل ۵ میلیون تومان تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان است.

تعیین دقیق میزان حق الوکاله بعد از انجام مشاوره حقوقی تخصصی و همچنین بررسی دقیق پرونده تعیین خواهد شد. از این رو، هر وکیل با توجه به تجربه و تخصص خود و همچنین ملاک ‌هایی که برای خود در نظر گرفته است، موقعیت پرونده و میزان فعالیتی که به جهت اخذ رای بایستی انجام دهد، حق الوکاله خود را تعیین می‌کند.

پرداخت هزینه ‌های طلاق توافقی

در خصوص این که چه کسی بایستی هزینه‌ های طلاق توافقی اعم از هزینه دادرسی و هزینه وکیل و ثبت طلاق را پرداخت کند،  باید بگوییم در صورتی که هر دو طرف متقاضی طلاق توافقی هستند بر عهده هر دوی آن ها خواهد بود و پرداخت هزینه دادرسی نیز با شخصی است که دادخواست را تنظیم می ‌نماید.

ولی هزینه وکیل موقعی که زوجه از طریق وکالت نامه از سوی مرد تقاضای طلاق توافقی دارد به این خاطر که بایستی برای زوج وکیل انتخاب کند بر عهده زن خواهد بود.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

حق الوکاله در شوراء حل اختلاف

در امور حقوقی دعاوی تا 20 میلیون تومان در صلاحیت شوراء حل اختلاف می باشد.

ماده 15 مصوب سال 1398 در خصوص حق الوکاله در شوراء حل اختلاف و محاكم دادگستري در مقام رسيدگي به اعتراض نسبت به آراء شوراهاي مذكور، حسب مورد به ميزان حق ‌الوكاله مرحله نخستين و تجديدنظر دعاوي كيفري و امور و دعاوي حقوقي مربوط است.

در امور کیفری چون در شوراء حل اختلاف درخصوص جرم درجه 8 فقط صالح به رسیدگی می باشد، مطابق شماره 3 بند ب ماده 14 حق الوکاله پرداخت خواهد شد 

در امور حقوقی نیز همانطور که در ماده 15 آمده است مطابق مرحله نخستین و تجدیدنظر در محاکم دادگستری حق الوکاله پرداخت می شود.

حق الوکاله در مرحله اجرای حکم

درماده 25 این آیین نامه قانون گذار حق الوکاله در مرحله اجرا و اجرای اسناد رسمی و سازمان ثبت اسناد را تعیین نموده است که در این ماده نیز حداقل و حداکثر تعیین شده و یا 2 درصد از مبلغ محکوم به در امور اجرايي در اجراي احكام دادگستري (حقوقي) و ادارات اجراي اسناد رسمي و لازم‌ الاجراي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، حداقل 4 ميليون ريال و حداكثر 2 درصد مبلغ محكوم به يا مورد اجرا است و نسبت به ديگر موارد حداقل 4 ميليون ريال و حداكثر تا مبلغ 150 ميليون ريال است.

حق الوکاله در دعوای طلاق چقدر است

دعوی طلاق یک دعوای غیرمالی است که مرجع رسیدگی کننده به آن دادگاه خانواده است، وکیل در طلاق یا همان وکالت نمودن در دعوی طلاق چه از طرف زن باشد یا از طرف مرد غیر مالی محسوب شده و در مرحله اول حق الوکاله طبق توافق طرفین تعیین می شود در غیر این صورت مطابق آیین نامه تعیین می شود که با توجه به اینکه مبلغ مشخصی تعیین نشده است این توافقات ممکن است در هر شهرستان متفاوت باشد. وکلاء متخصص در امور خانواده در سایت وکیل وند در شهرستان های مختلف آماده خدمت رسانی به شما کاربران می باشند.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

حق الوکاله طلاق از طرف زن چقدر است

معمولاً خانم ها برای اینکه بتوانند از همسر خود جدا شوند بلافاصله بعد از بروز اختلاف اقدام به مطالبه حق و حقوق خود می کنند که گاهی منجر به تشکیل پرونده های متفاوت و متعددی می شود که یکی از این پرونده ها موضوع طلاق است که به تقاضای زن در محاکم مطرح می شود. 

ماده 1107 قانون مدنی مواردی را بیان کرده که زن می تواند تقاضای طلاق کند. با توجه به اینکه این امور خانوادگی نیاز به تجربه و تخصص لازم است اکثراً از طریق راهنمایی وکیل یا استخدام وکیل صورت می گیرید که حق الوکاله وکیل در هر موضوع پرونده جداگانه است و در دعوای طلاق به صورت توافقی بین طرفین تعیین می شود. شما می توانید با دریافت مشاوره از وکلاء متخصص سایت وکیل وند در امور خانواده بهترین نتیجه را در پرونده های خانواده اخذ کنید.

تکلیف مشاوره در طلاق توافقی

در طلاق توافقی می ‌بایست از همان ابتدا به جهت شرکت در جلسات مشاوره در سامانه بهزیستی که برای همین منظور راه اندازی گردیده است ثبت نوبت کرد و بعد از آن دادخواست طلاق تسلیم گردد. در غیر این حالت چنانچه یکی از دو طرف از حضور در جلسات مشاوره خودداری نماید، می‌ توان دادخواست یک طرفه طلاق تنظیم و تقدیم نمود و در ادامه به کمک وکیل آن را به طلاق توافقی تبدیل کرد.

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 4.5 از 5 رای

هزینه وکیل طلاق توافقی چه میزان است؟

با در نظر گرفتن تعرفه و توافق دو طرف یعنی وکیل و موکل هزینه در نظر گرفته میشود. که به منظور آگاهی از آن می‌توان از طریق سایت وکیلوند اقدام کرد.

هزینه‌ های طلاق توافقی چه مواردی هستند؟

در متن مقاله به این موضوع اشاره گردید و هزینه ‌هایی اعم از هزینه دادرسی، هزینه ثبت طلاق و پیش از آن هزینه مشاوره از جمله هزینه ‌های طلاق توافقی هستند.

هزینه ثبت طلاق در دفترخانه چه میزان است؟

تقریبا هزینه این مورد نزدیک به یک میلیون تومان است.

عوامل موثر در تعیین هزینه وکیل طلاق چیست؟

نوع پرونده، میزان تجربه، محل فعالیت و مرحله رسیدگی از جمله عوامل موثر در تعیین هزینه وکیل طلاق هستند‌.

پرداخت هزینه‌ های طلاق توافقی بر عهده چه کسی است؟

در صورتی که هر دو طرف متقاضی طلاق توافقی هستند بر عهده هر دوی آن ها خواهد بود و پرداخت هزینه دادرسی نیز با شخصی است که دادخواست را تنظیم می ‌نماید.

آیا هزینه وکیل طلاق میزان مشخصی دارد؟

مطابق با آیین نامه تعرفه حق الوکاله مصوب سال ۱۳۹۹، در دعاوی خانوادگی برای هر دو مرحله بدوی و تجدیدنظر مقدار تعرفه حق الوکاله وکیل حدودا بین حداقل ۵ میلیون تومان تا حداکثر ۲۰ میلیون تومان است. تعیین دقیق میزان حق الوکاله بعد از انجام مشاوره حقوقی تخصصی و همچنین بررسی دقیق پرونده تعیین خواهد شد.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

31 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش

من وکالت طلاق مهریه و حضانت فرزندانم را به همسرم دادم که برود اقدام کن...

30 فروردین 1403
کارآموز وکالت

امکان طلاق از سوی زوجه در صورت فقدان هرگونه دلیل مبنی بر طلاق

سلام من آقا هستم و هیچ گونه از شرایط 12گانه عقدنامه را ندارم...پول و م...

25 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

درخواست طلاق و نحوه ثبت

سلام وقت بخیر
میخوام طلاق بگیرم از کجا و چجوری باید شروع کنم

25 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حکم نشوز و طلاق از سمت زوج

سلام .من یکساله که ازهمسرم جدازندگی می کنیم وهرچه دادگاه رفتم ودرخواست...

23 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا پس از جدایی میتوان برای پاسپورت اقدام نمود؟

سلام من از همسرم وکالت حق طلاق گرفتم .اگر جدا بشم میتونم خودم پاسپورت...

18 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

راهکار قانونی در فرض سوال

سلام.
من به همسرم شک دارم که باکسی در ارتباط هست ولی هیچ سند و مدرکی ن...

17 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

شرایط طلاق توسط زوجه چیست؟

سلام علیکم من یک سال جدا زندگی میکنم شوهرم طلاق نمیده میخواستم بدونم...

16 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

انتقضای مدت طلاق توافقی

سلام من به دادگاه مراجعه کردم برای طلاق ورای هم گرفتم اما متاسفانه 76م...

15 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

شرایط دادخواست طلاق از طرف زوج

با سلام من قصد جدایی از خانوم خودم رو دارم و فردا میخوام به دفتر خدمات...

14 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

وکالت در طلاق توافقی

سلام وقتتون بخیر
من اگر حق طلاق بلاعزل داشته باشم امکان جدایی بدون اطل...