در صورتیکه در رابطه با موضوع

همه چیز در مورد رفع توقیف (خودرو، ملک، حساب بانکی، حقوق)
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
11 خرداد 1401
5
همه چیز در مورد رفع توقیف (خودرو، ملک، حساب بانکی، حقوق)

همه چیز در مورد رفع توقیف (خودرو، ملک، حساب بانکی، حقوق)

شما در این مقاله میخوانید

مهریه یکی از حقوق مالی زن به شمار می رود که به محض وقوع عقد و نکاح به او تعلق می گیرد و زن می تواند در آن هر دخل و تصرفی که بخواهد انجام دهد و نیز می تواند هر زمان که بخواهد مهریه را از مرد مطالبه کند. در واقع مهریه، مال یا وجهی است که مرد با انعقاد عقد نکاح متعهد می شود که آن را به همسر خود بپردازد.مهریه می تواند سکه، پول، مال منقول، مال غیر منقول و حتی انجام کار مشخصی از جانب مرد باشد.

بنر وکیل خانواده

از آنجایی که وظیفه مرد پرداخت مهریه است و مطابق قانون مکلف است که مهریه را پرداخت کند، چنانچه از انجام تعهد خود استنکاف و خودداری کند عواقب سنگینی برای او به همراه خواهد داشت و  قانونگذار نیز برای حمایت از زن به جهت دریافت مهریه؛ راه کارهایی پیش بینی کرده است که یکی از آن راه ها توقیف اموال مرد است.

زن برای مطالبه مهریه خود از 2 راه می تواند اقدام کند.

در روش اول: زن می تواند برای مطالبه مهریه خود به دادگاه خانواده مراجعه کند و دادخواست مطالبه مهریه بدهد و روش دوم: مراجعه به دفتر خانه ای که ازدواج در آن صورت گرفته و در خواست صدور اجراییه مهریه می باشد.

زن می تواند برای دریافت مهریه نسبت به توقیف اموال مرد نیز از یکی از روش های گفته شده اقدام نماید. توقیف اموال به نوعی اجبار مرد به جهت پرداخت مهریه محسوب شود. ناگفته نماند که مرد نیز با توجه به ارائه مدارک مربوطه می تواند نسبت به رفع توقیف اموال خود اقدام نماید که در این مقاله سعی می گردد به انواع روش های رفع توقیف اموال توسط مرد اشاره نمود.

چرا توقیف اموال لازم است؟

 این کار در پرونده های مختلف حقوقی به این منظور انجام می شود که اختفا اموال نتواند صورت بگیرد. برخی از افراد اموال شان را به نام افراد دیگر می زنند تا از این طریق تقاضای اعسار کنند.

به شاکی اجازه داده شده است در همان مراحل اولیه شکایت، تقاضای توقیف اموال فرد توسط دادگاه را داشته باشد. این کار باعث می شود فرد نتواند اموالش را پنهان کرده و یا به نام دیگری بزند. قاضی با صدور دستور توقیف اموال، اجازه این کار را می دهد.

در مراحل بعدی با توجه به چگونگی پیشرفت پرونده و وضعیت آن، تصمیمات لازم گرفته می شود.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

انواع مختلف توقیف اموال

  • توقیف اموال می تواند به صورت قانونی باشد یعنی از نقل و انتقال آن جلوگیری شود.
  • در صورتی که توقیف به صورت فیزیکی انجام شود علاوه بر این که نقل و انتقال نمی تواند انجام شود، از تصرف هم جلوگیری می شود.
  • توقیف تامینی و توقیف اجرایی هم دو نوع دیگر توقیف محسوب می شود.

قوانین مربوط به توقیف اموال

 درست است که در مورد رفع توقیف صحبت می کنیم اما خوب است به صورت کلی با قوانین توقیف هم آشنا باشید. به هر حال ممکن است خودتان به این کار احتیاج پیدا کنید یا این که فرد دیگری قصد توقیف اموال شما را داشته باشد.

  • اجرائیه برای خوانده صادر می شود.
  • پس از این که ده روز از صدور اجرائیه بگذرد و خوانده توجهی به آن نکند، برای توقیف اقدام می شود.
  • مامور اجرایی تمامی خصوصیات مربوط به مال توقیفی را ذکر می کند.
  • صورت جلسه تنظیم شده و حاضران آن را امضاء می کنند.
  • اگر فرد دیگری ادعایی در مورد مال توقیفی داشته باشد مامور ادعای او را در صورتجلسه ثبت می کند.
  • هنگام توقیف اموال منقول و غیر منقول ارزیابی شده و قیمت آن ها مشخص می شود.
  • از اموال توقیفی به خوبی حفاظت می شود.

موارد کلی که باعث رفع توقیف اموال می شود

خب همان طور که گفتیم به دلایل و شرایط مختلفی ممکن است اموال توقیف شود. موارد زیادی هم وجود دارد که می تواند باعث رفع توقیف گردد. این موارد عبارتند از:

  • خوانده خسارت های لازم را جبران کرده و حق و حقوق خواهان را پرداخت نماید.
  • دو طرف بتوانند به سازش و توافقی برسند.
  • دادگاه خواسته خواهان را تایید نکند.
  • بر اساس اعاده دادرسی حکم نقض شود.
  • شخص ثالثی ادعا کند که در مال توقیفی حق دارد و ادعای او ثابت شود.
  • مالی که توقیف شده جزء اموال غیر قابل توقیف باشد و این موضوع ثابت شود.
  • فردی که در نقش شاکی قرار دارد باید پس از این که تامین خواسته را ارائه می دهد و قبل از این که طرح دعوی صورت بگیرد، در طی مدت 10 روز دادخواستش را تقدیم کند. در صورتی که وی این کار را انجام ندهد، خوانده می تواند اعتراض نموده و قرار تامین هم لغو می شود.
  • خواهان اسناد جعلی برای خواسته اش ارائه داده باشد.
  • بدهی فرد مشروط و یا مدت دار باشد.
  • مالی که برای توقیف در نظر گرفته شده دچار اتلاف گردد.

چه مراجعی بر توقیف و رفع توقیف نظارت دارند؟

 بسته به این که موضوع چیست و نظر خودتان چیست، می توانید این موارد را از طریق دادگستری و یا اداره اجرای ثبت اسناد و املاک پیگیری کنید. دقت کنید که پیگیری از طریق هر کدام از این دو نهاد، تفاوت هایی دارد.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

رفع توقیف خودرو بابت مهریه

توقیف خودرو برای مهریه یکی از روش هایی است که زن می تواند از این طریق حق و حقوق خود را طلب نماید. مرد نیز برای رفع توقیف خودرو باید ضمن ارائه سند و مدراک لازم نسبت به تنظیم لایحه رفع توقیف خودرو برای مهریه، اقدام نماید.

به این منظور راه های مختلفی وجود دارد که مرد می بایست نسبت به اثبات آن ها اقدام نماید که در زیر به آنها اشاره می گردد:

  1. بعضی اوقات مرد از پرداخت کامل مهریه ناتوان است و به این عمل اعسار گفته می شود، مطابق ماده 6 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی، معسر شخصی است که به دلیل ناتوانی مالی، به غیر از  مستثنیات دین؛ مال دیگری برای پرداخت بدهی خود نداشته باشد در این روش اثبات اینکه فرد معسر است یا خیر به عهده مرد است.
  2. مطابق ماده 14 قانون محکومیت های مالی مستثنیات دین عبارتند از:

  • خانه و منزل که از نظر عرف در شأن شخص معسر باشد.
  • لوازم مورد نیاز زندگی که برای رفع نیازهای روزمره شخص معسر و خانواده او ضروری است.
  • مواد غذایی و آذوقه برای شخص معسر و خانواده او به اندازه نیاز آن ها.

  • کتب و وسایل علمی و تحقیقاتی برای شخصی که اهل علم و تحقیقات است.
  • ابزار کار فروشندگان و کشاورزان و دیگر مشاغلی که برای تأمین نیازهای زندگی خود به این ابزار نیاز دارند.
  • تلفن مورد نیاز معسر.

در ماده مذکور مواردی که جزء مستثنیات دین است بیان گردیده است به همین جهت مرد به منظور رفع توقیف خودرو باید ثابت کند که خودرو جزء وسیله درآمد او است که اثبات این مهم ضروری می باشد، چنانچه مرد نتواند ثابت کند که خودرو تنها وسیله ای  برای کسب درامد او است؛ دادگاه خودرو را از توقیف خارج نخواهد نمود.

نکته1 : اگر خودرو توقیف شده گران قیمت باشد درخواست رفع توقیف خودرو رد می شود.

نکته 2: ممکن است خودرو توقیف شده متعلق به مرد نباشد در این صورت شخصی که سند رسمی خودرو به نام او است باید با ارائه سند در خواست رفع توقیف خودرو را بدهد.

در مورد رفع توقیف خودرو بیشتر بدانید

 بسیاری از سوالات مراجعه کنندگان مان در مورد توقیف و رفع توقیف خودرو است. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مورد کمی بیشتر صحبت کنیم.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

رفع توقیف خودرو بعد از تصادف

 بعد از این که تصادف شکل می گیرد معمولا افسر فنی به محل آمده و کروکی را رسم می نماید.

در صورتی که در نتیجه تصادف، خسارت و صدمه بدنی رخ داده باشد، خودرو باید به پارکینگ منتقل شده و پرونده هم برای رسیدگی به دادسرا برود. در صورتی که هر دو طرف کروکی رسم شده توسط افسر را تایید کنند و هم چنین فرد مقصر بیمه نامه داشته باشد خودرو می تواند رفع توقیف شود.

اگر دو طرف تصادف و یا یکی از آنها به کروکی رسم شده معترض باشد و مشخص شود که احتمال اشتباه کارشناس وجود داشته، پیگیری ادامه پرونده به یک هیات 5 نفره سپرده می شود. معمولا این اتفاق پیش نمی آید.

وقتی کروکی بررسی شود خودرویی که مقصر نبوده رفع توقیف می شود اما خودرویی که مقصر بوده است توقیف می شود. در صورتی که مقصر بیمه نامه نداشته باشد، قرار وثیقه صادر می گردد

چه مدارکی برای رفع توقیف خودرو لازم است؟

  • تمامی مدارک شناسایی مربوط به مالک لازم است.
  • برگ سبز خودرو را باید تحویل دهید.
  • کارت خودرو و نیز سند اصلی آن باید وجود داشته باشد.
  • به بیمه نامه و برگ عدم خلافی خودرو احتیاج دارید.
  • عوارض شهرداری باید پرداخت شده و برگ مربوط به آن را تحویل دهید.
  • سندی که نهاد ترخیص خودرو را مشخص می کند باید ارائه شود.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

چرا خودرو توقیف می شود؟

خودرو می تواند به دلایل مختلفی از جمله مهریه و یا هر طلب دیگر توقیف شود. دیگر دلایلی که برای انجام این کار وجود دارد عبارتند از:

تصادف پیش آمده باشد.

خودرو می تواند به دلیل بی حجابی هم توقیف شود.

در صورت انجام حرکات نمایشی و موارد مشابه، توقیف انجام خواهد شد.

اگر دو یا چند تخلف همزمان داشته باشید ماشین تان توقیف می شود.

جریمه بالای یک میلیون تومان هم می تواند باعث توقیف خودرو شود.

رفع توقیف ملک برای مهریه

با افزایش آمار طلاق و اختلافات بین زوجین، خانم ها بیشتر از گذشته مهریه خود را به اجرا می گذارند و به طبع  اموال آقایان نیز بیشتر از گذشته توقیف می گردد اما گاهی اوقات دادگاه بدون استعلام دقیق از اموال مرد، حکم توقیف اموال او را صادر می کند در نتیجه مرد باید برای رفع توقیف اموال خود اقدام نماید.

زمانی که زن درخواست مطالبه مهریه خود را به ثبت برساند و ابلاغیه آن نیز به دست مرد برسد به او تا 10 روز فرصت داده می شود که مهریه را پرداخت نماید چنانچه ظرف مدت تعیین شده مرد به جهت پرداخت مهریه اقدامی ننماید؛ زن می تواند نسبت به توقیف اموال شوهر اقدام قانونی را انجام دهد.

امکان این وجود دارد که اموال آقا به ناحق توقیف شده باشد در این صورت مرد می تواند برای رفع توقیف اموال خود ضمن ارائه اسناد و مدارک به دادگاه، اموال را جز مستثنیات دین قرار دهد و از توقیف آن اموال جلوگیری بعمل آورد بطور مثال چنانچه آقا یک خانه داشته باشد و در آن سکونت کند آن منزل جز مستثنیات دین محسوب گردیده و قابل توقیف نیست اما چنانچه مرد داری 2 خانه باشد زن می تواند هر دو خانه را توقیف نماید در این صورت مرد می تواند اعلام کند که کدام منزل توقیف و کدام جزء مستثنیات دین باشد.

نکته: اگر مرد خانه ای با متراژ و ارزش ریالی بالا داشته باشد، زن می تواند 1 یا 2 دانگ از آن را توقیف نماید.

رفع مسدودی حساب بابت مهریه

با توجه به اینکه مطابق قانون، حساب های بانکی؛ اموال ضروری مرد بحساب نمی آید می توان آن را جزء اموال قابل توقیف محسوب نمود. بر این اساس زن امکان توقیف حساب های بانکی شوهر را دارد.

علاوه بر این سهام بورس نیز جز اموال قابل توقیف محسوب می گردد و به مانند حساب بانکی امکان رفع توقیف آن توسط مرد مقدور نمی باشد.

با توجه به مطالب گفته شده پس از اقدام مرد به منظور توقیف حساب های بانکی،  ضمن استعلام از بانک مرکزی به مدت 2 یا 3 ماه مبالغ موجود در حساب های مرد به حساب زن واریز می گردد.

بنر وکیل خانواده

رفع توقیف مال برای مهریه

زن می تواند برای به اجرا گذاشتن مهریه و توفیق اموال مرد به دفتر اجرای ثبت مراجعه و برای هر کدام به صورت جداگانه در خواست توقیف نماید.

در صورتی که زن اطلاع دقیق از اموال مرد نداشته باشد ابتدا باید دادخواستی برای استعلام اموال به دادگاه تقدیم و بعد از استعلام، مجددا به اداره اجرای ثبت مراجعه و فرم توقیف اموال را تنظیم نماید. پس از طی مراحل مذکور از طریق سامانه ثنا پیامکی برای مرد ارسال می گردد که از این طریق توقیف اموال مرد به او اطلاع داده می شود.

چنانچه مرد معترض به موضوع توقیف اموال خود باشد می بایست ضمن مراجعه به اداره اجرای ثبت در صدد رفع توقیف اموال بر آید.

اموالی که قابل توقیف برای مهریه است عبارتند از :

  1. وجه نقد شخص و حساب بانکی.
  2. درخواست توقیف خودرو.
  3. درخواست شناسایی اموال مدیون.
  4. درخواست کسر از حقوق.
  5. درخواست سهم الارث از ملک.
  6. درخواست بازداشت ملک.
  7. درخواست بازداشت تلفن.
  8. درخواست بازداشت سهام.
  9. در خواست بازداشت سهام خاص.
  10. درخواست بازداشت سر قلفی ملک.
  11. درخواست بازداشت دیه.

رفع توقیف خودرو بابت مهریه از طریق اجرای ثبت 

توقیف خودرو به معنی جلب خودرو به حکم قاضی است. زن علاوه بر حضور در مراجع قضایی می تواند در برخی موارد به جهت توقیف خودرو به اداره ثبت اسناد نیز مراجعه کند. دراین صورت مرد باید برای رفع توقیف خودرو به اداره ثبت مراجعه نماید.

لازم به یاد آوری است که اقدام به جهت توقیف اموال بخصوص خودرو در اداره ثبت، مختص آن دسته از اموالی است که اسناد آن در اداره ثبت موجود و به ثبت رسیده باشد و توقیف اموالی که قولنامه ای و یا فاقد سند رسمی  باشد  در اداره ثبت اسناد امکان پذیر نمی باشد وتوقیف آن ها را باید در مراجع قضایی پیگیری کرد.

در مورد توقیف خودرو از طریق اداره ثبت، زن باید ابتدا درخواست خود را مبنی به صدور اجرائیه به اداره ثبت ارائه نماید؛ اداره ثبت اسناد و یا سر دفتر نیز  می بایست در 1 روز کاری اجرائیه را صادر و آن را به مرد ابلاغ نماید. در این روش مرد ظرف 10 روز مهلت دارد  به تعهد خود عمل نماید اما چنانچه مرد از اجرای این عمل سر باز زند و  به تعهد خود عمل نکند زن می تواند اموالی که متعلق به شوهر است را معرفی و در خواست توقیف خودرو وی را نماید.

نکته : چنانچه خودرو و اموال شخص متعارف باشد و مرد نیز برای گذراندن زندگی به آن ها  نیاز  داشته باشد قانونگذار به جهت رعایت عدالت آن را جزء مستثنیات دین محسوب نموده و از توقیف آن ها خود داری خواهد نمود.  

رفع توقیف حقوق بابت مهریه

مطابق ماده 96 قانون اجرای احکام مدنی زن می تواند بستگی به شرایط، حقوق مرد را تا میزان یک سوم و یا یک چهارم توقیف نماید.

نکته : توقیف حقوق ارتباطی به معسر بودن و یا معسر نبودن مرد نخواهد داشت.

با استناد به ماده مذکور ارگان هایی که توقیف حقوق و مستمری برای مهریه از آن ها امکان پذیر می باشد، عبارتند: از سازمان یا موسسات دولتی و یا وابسته به دولت، شرکت های دولتی و شهر داری، بانک ها، شرکت های خصوصی  و نظایر آنها.

چنانچه مرد دارای زن و فرزند باشد ربع حقوق و در غیر این صورت ثلث حقوق توقیف خواهد گردید. لازم به ذکر است اضافه کار و فعالیت های مازاد بر تکلیف، قابل توقیف نمی باشند.

برای رفع توقیف خودرو به دلیل بی حجابی چه باید کرد؟

بی حجابی می تواند باعث شود خودرو توسط پلیس امنیت توقیف گردد. برای این که رفع توقیف انجام دهید باید خودتان به عنوان مالک مدارک کامل خودرو را آماده کرده و به پلیس امنیت مراجعه نمایید. برای این حالت معمولا از شما یک تعهد هم گرفته می شود و سپس خودرویتان رفع توقیف می گردد.

رفع توقیف خودرو به دلیل حرکات نمایشی و جریمه های مشابه

 در این حالت برای این که خودرو را رفع توقیف کنید باید به دادسرا بروید. پس از این که به دادگاه یا دادسرا درخواست بدهید و شرایط لازم بررسی شود معمولا دستور رفع توقیف صادر می شود.

مراحل ترخیص خودروی توقیفی از پارکینگ

برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • با پلیس 110 تماس گرفته و مطمئن شوید که خودرو به پارکینگ منتقل شده است.
  • نام و آدرس پارکینگ مد نظر را دریافت کنید.
  • خودتان به عنوان مالک و یا وکیل قانونی شما باید با داشتن مدارک لازم به آدرس مربوطه مراجعه کند.
  • اگر خودرو به نام شما نیست باید از مالک وکالت نامه قانونی داشته باشید تا بتوانید امور را پیگیری کنید.
  • جریمه و خلافی های احتمالی را پرداخت نمایید.
  • مطمئن شوید که عوارض شهرداری پرداخت شده است.
  • بیمه نامه شخص ثالث را همراه داشته باشید.
  • برگه توقیف خودرو و برگه جریمه را از پارکینگ بگیرید.
  • به ستاد ترخیص راهور در شهرتان مراجعه کنید.
  • هزینه های لازم برای ترخیص را پرداخت نمایید.
  • مجوز ترخص را بگیرید.
  • به پارکینگ مراجعه کرده و ماشین را تحویل بگیرید.
  • خودرو را برای اطمینان از عدم وجود هر گونه آسیب چک کنید.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

کلمات کلیدی مهم

  • لایحه رفع توقیف حساب بانکی

  • چگونگی رفع توقیف حساب بانکی برای مهریه

  • توقیف حساب بانکی برای مهریه نی نی سایت

  • نمونه درخواست رفع توقیف اموال
  • نمونه لایحه رفع توقیف ملک مستثنیات دین

  • توقیف حساب بانکی از طریق اجرای ثبت

  • مدت زمان توقیف حساب بانکی برای مهریه
  • اعتراض به توقیف حساب بانکی
  • برداشت از حساب توقیف شده
  • بررسی حساب بانکی برای مهریه

  • چگونگی شناسایی و توقیف حساب های بانکی
لطفا کمی صبر کنید

میانگین 5 از 1 رای

چه زمانی می توان حکم توقیف اموال گرفت؟

در صورتی که مهریه پرداخت نشده باشد، بدهی بانکی وجود داشته و یا چک برگشتی وجود داشته باشد امکان توقیف اموال وجود دارد.

می توانم رفع توقیف خودرو را از طریق اجرای ثبت انجام بدهم؟

بله در صورتی که توقیف خودروی شما از طریق اداره ثبت اسناد انجام شده باشد می توانید توقیف آن را از همان جا پیگیری کنید.

برای استثنائات دین چگونه باید رفع توقیف کرد؟

این موارد توقیف نمی شود مگر این که اشتباهی رخ داده باشد یا قاضی اشراف کامل به شرایط شما نداشته باشد. مثلا ممکن است او حکم توقیف برای ماشین تان را بدهد و بعد متوجه شود که با توجه به شرایط زندگی تان، این خودرو غیر قابل توقیف محسوب می شود. در این حالت شما باید با ارائه دلایل و شواهد مربوطه این موضوع را به قاضی ثابت کنید.

برای رفع توقیف ماشین چه باید کرد؟

همان طور که در متن توضیح دادیم بسته به این که دلیل توقیف خودروی شما چه بوده است، مراحل و چگونگی رفع آن متفاوت خواهد بود.

برای رفع توقیف فرقی دارد که توقیف به چه دلیلی انجام شده است؟

بله قطعا. دلیل توقیف در چگونگی رفع توقیف نقش دارد.

خودرویی که به دلیل نپرداختن مهریه توقیف شده است را چگونه باید رفع توقیف کرد؟

مراحل دقیقی که باید انجام بدهید به وضیت مالی شما و پرونده تان بستگی دارد. مثلا اگر مشخص شود که این خودرو وسیله امرار معاش شماست رفع توقیف می شود. اگر خودرو گران قیمت و به عبارتی لوکس باشد معمولا تا پرداخت کامل بدهی رفع توقیف انجام نمی شود.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

31 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه مهریه و تعدیل آن

با سلام من مهریه را اجرا گذاشتم طرف تقاضای تعدیل کرد حکم صادر وقطعی ش...

30 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه ی مهریه از طریق اجرای ثبت

سلام صبح بخیر ببخشید خانوم بنده الان عقد هستیم رفته مهریه هش رو از طری...

26 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه مهریه از اجرای ثبت

سلام وقت بخیر من شوهرم نظامی هست مهریه ام رو از اداره ثبت اجرا گذاشتم...

25 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه مهریه زوجه از مال غیر منقول

مهریه من سه دانگ از منزلی هست که به نام شوهرم هست سوالی که دارم اینه ک...

25 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه مهریه از جانب زوجه

سلام ایا اموالی که قبلا مرد به اسم زن کرده الان بخواهد مهریه اجرا بزار...

23 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه مهریه در نکاح موقت

حکم کسی که مهریه صیغه موقت نداده چیه ایا من میتوانم از طریق دادگاه مه...

23 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تقاضای زوجه جهت اصول مهریه فی القباله

سلام خانم مهریشو گذاشته اجرا فقط این سرخونه زندگی نیومده تونامزدی بر د...

21 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه مهریه و اعسار از پرداخت ان

با سلام و خسته نباشید همسرم مهریه اش را اجرا گذاشته و مطالبه مهریه و ه...

20 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه مهریه از جانب زوجه

سلام من همسرم شرط بندی می‌کنه و میخواستم درخواست طلاق بدم.ایا مهریه به...

20 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه مهریه در عقد موقت

به حسابم واریز نشده پولی و به صورت دستی اون هم دست خود دختر خانم بود ....