26 شهریور 1400

در صورت تصادف با خودرو و ایراد صدمه مراحل رسیدگی چگونه خواهد بود و چطور باید دیه را پرداخت نمایم.

دسته بندی : کیفری | بی احتیاطی در رانندگی
سوال کاربر :

سلام و عرض ادب ،

من صبح اول اول شهریور ساعت 9 صبح نرسیده به ولیعصر نبش پارک وی یه وقتی چراغ سبز بود آینه ماشینم به دست یه عابر برخورد میکنه کمی جلوتر رفتم از ماشین پیاده شدم جویای احوالش که شدم یه مقدار بیتابی میکرد و میگفت گویا پاش آسییب دیده. ازش خواستم بریم بیمارستان یا در مانگاه گفت باید برم داروخانه برای همسرش که در حال شیمی درمانی هست دارو تهیه کنه الان اون واجب تره.

به هر ترتیب بردمشون داروخانه ای که باید میرفت و بعد گفت شب تماس میگیره برای پیگیری امور. همون اول شهریور ساعت 7 شب با پسرشون اومدن سر محل حادثه. با پلیس راهنمایی رانندگی که صحبت کردیم گفتن الان صحنه سازی میشه باید همون موقع صبح پلیس زنگ میزدین اورژانس ما یه مورد هم ثبت گزارش کردیم 110 بعد پلیس راهنمایی رانندگی گفت بهتره توافق کنید.
دیگه اون شب من مدارک شامل گواهینامه و کارت ماشین رو به پسر اون خانوم تحویل دادم. قرار شد بریم یه جا برا ویزیت دکتر و تصویربرداری. به پیشنهاد خودشون رفتیم بیمارستان خاتم الانبیا ولی پیش از ورود به بیمارستان گفتن خیلی شلوغه بخاطر مسائل کرونا فردا خودشون میرن یه جای خلوت تر. فردای اون روز تماس گرفتم که پیگیر کارشون بشم باز گفتن درگیر کارای بیمارستان همسرشون هستن هنوز نرفتن برای رسیدگی کار خودشون خلاصه با پیگیری های مکرر از سمته بنده بعد هفت روز یه شماره کارت فرستادن گفتن میخوان برن دکتر بعدشم باید برن MRI یه سری آزمایش بدن. تقاضای واریز وجه کردن بابت موارد زیر :

- ام آر آی اول : 900.000 تومان
- ام آر آی دوم : 2.500.000 - 2.700.000 تومان
-نوار مغز و موار عصب : 1.200.000 تومان
- و یه سری هزینه رادیولوژی و ویزیت هست که بعدا که رفتن میگن.

من طی واریز کارت به کارت برای خوده کسی که باهاش تصادف کرده بودم مبلغ 4 میلیون واریز کردم. فردا و پس فردا مجددا پیگیر شدم گفتن که هنوز دکتر ها با قطعیت نمیتونن جواب بدن و هفته دیگه دوباره باید برن آزمایش بدن.

امروز بعد از گذشت 16 روز از زمان وقوع حادثه در واتساپ به من پیام دادن که در حال درمان هستن قراره فعلا 10 یا 15 جسله لیزر از کردن تا کمر و لگن انجام بشه و 20 جلسه فیزیو تراپی و بعدشم نوشتن که امیدوارم کارم به عمل جراحی نکشه و گفتن که یه قستمیت از پاشون هم شکسته و هیچ کاری نکردن.

در ادامه پیامشون نوشتن برای هر جلسه لیزر 350 هزار تومن وو هر جلسه فیزیوتراپی 250 هزار تومن باید بدن.
من در جواب پیامشون نوشتم نتایج رادیولوژی و MRI رو گرفتین دکتر چه تشخیصی داد ؟ در جواب گفتن که فعلا اول گردن و ستون فقرات کارش انجام بشه بعد برای پا تصمیم بگیرند و ادعا میکنن که الان دست راستشون رو نمیتونن حرکت بدن.

این درحالی هست که هیچ رسید یا نسخه بابت مراجه به پزشک تا امروز ارائه ندادن بعد 15 روز و اصلا مشخص نیست که این عارضه هایی که میگن در اصلا تصادف بوجود اومده و یا از قبل وجود داشته. چون سرعت تصادفت درست بعداز حرکت از چراغ قرمز در حدود 15 کیلومتر بود و تماس هم مستقیم نبوده. از طرفی هم اشون ادعا میکنن 20 الی 15 جلسه لیزر و 15 جلسه فیزیوتراپی تازه اگه بعدش نیاز به جراحی نداشته.

موردی که هست اینه که اصلا این پروسه شفاف نیست چطور میشه حلش کرد اینجوری ممکنه تا یکی دو سال هی تقاضای پول کنن و این مسئله کش بیاد و از یه طرف دیگه هم یه هفته بعد حادثه تازه ادعا کردن یه هفته دیگه دکترا جواب میتونن بدن الان میگن باید فیزیوتراپی و لیزر انجام بشه بدون اینکه دستور پزشک رو مبنی بر این ارائه بدن و اصلا معلوم نیست که حتی این تشخیص و دستور پزشک مربوط به عوارض مربوط به حادثه باشه و مشکلاتی از این دست از قبل در بدن ایشون وجود نداشته باشه که براش فیزیوتراپی و لیزر صادر کردن و الان با توجه به فرصتی که پیش اومده شبیه به فرآیند اخادی ازش استفاده بشه برای رفع مشکلات قبلی ایشون و مورد دیگه اینکه اصلا اصابت مستقیم صورت نگرفته آینه دستشون برخورد کرد و پاشون مماس به لاستیک شد.

فرآیندی که داره میره جلو کاملا غیر شفاف هست و به نظر میاد کم کم به اخاذی تبدیل بشه با توجه ارائه هیچگونه مدرکی و درخواست پرداخت بابت هزینه های درمانی.


ممنون میشم راهنماییم کنید چطور میتونم این مورد رو رفع و رجوع کنم.

پاسخ وکیل

با توجه تفاسیری که گفتید بهتر است ایشان را راهنمایی نمایید تا به طرفیت شما شکایت کند . موضوع شکایت بی احتیاطی در امر رانندگی و ایراد صدمه غیر عمدی است و نهایتا پرداخت دیه که آنهم از بیمه خودرو قابل پرداخت است. پس از شکایت ایشان به پزشکی قانونی معرفی و میزان صدمات منطبق با زمان حادثه مشخص می گردد.فلذا از پرداخت وجه خودداری نمایید و موکول به رسیدگی در دادگاه نمایید.

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

27 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تصادف جرحی و اقدامات لازم

با سلام، پرونده در مورد تصادف جرحی هست که پای مادرم آسیب دیده،پلیس راه...

25 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تحویل همزمان هر دو خودرو در تصادفات

عرض سلام و احترام خدمت وکلای محترم
ایا قانون یا تبصره ماده ای هست که د...

21 فروردین 1403
کارشناس حقوقی

پرداخت دیه از صندوق خسارت بدنی

سلام وخسته نباشید سال 1402شوهرم بدون گواهینامه پشت لودر نشسته لودر واژ...

16 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

امکان طرح شکایت و مطالبه دیه از راننده فراری

سلام،پدر من سه هفته پیش تصادف کرده .راننده مینی بوس از پشت به موتور ای...