04 خرداد 1401

اتهام نشر اکاذیب از طریق فضای مجازی

دسته بندی : رسانه | نشر اکاذیب
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام سال گذشته با یک برنامه نویس در شهر دیگر از طریق وب سایت پونیشا در حال همکاری بودیم. ما هزینه را پرداخت می کردیم و ایشان برنامه نویسی را انجام می داد و نظرات مثبت از سمت ما در پروفایل ایشان ثبت می شد.
یک روز ایشان اعلام کرد که شما حق فروش این نرم افزارها را ندارید و باید تمام پولی که کسب کرده اید را به من بدهید و به جرم فروش مال غیر و... از ما شکایت کرد. بنده در نظرات پونیشا نوشتم" ایشان حرفه ای نیست و اهل غش در معامله است تاکنون همواه به ایشان نظر مثبت داده ایم اما الان فهمیدیم غیر حرفه ای هستند."
چندین پرونده برای ما تشکیل شد که از طریق دادگاه نیابت و ارسال لایحه مختمومه شد.
پرونده های فروش مال غیر و افتراه و انتشار اکاذیب و ... به کمک لایحه های ارسال شده مختومه اعلام شده است. ایشان دوباره اعتراض کرده اند و برای پرونده انتشار اکاذیب قرار جلب دادرسی صادر شده است.
واقعیت این است که ایشان با هدف سودجویی پیام را در پونیشا ارسال کرده است. در پیام هایی که در پونیشا اعلام کرده است نوشته شده حق فروش را نداشتید و باید پول را به من میداید و صدای ضبط شده ایشان نیز موجود است.
تمامی پرونده های ایشان در مورد فروش مال غیر به دلیل اینکه اطلاعات پرونده تکمیل نبوده است و جایی برای اثبات وجود نداشته است قرار منع تعقیب صادر شده است.
اداعای انتشار اکاذیب به دلیل کامنت ما در پونیشا بوده است در صورتی که ما این نظر را بعد از دریافت پیام ایشان نوشتیم و قبل از دریافت پیام ایشان همواره نوشته بودیم یک فر منصف و... است. چگونه می توانیم بر اساس این موارد از خودمان دفاع کنیم؟
بد ترین حالتی که میتواند رخ دهد چیست؟ من شنیده ام اگر اولین بار باشد که وارد دادگاه می شویم امکان تبرئه وجود دارد.
به نظر شما حکم دادگاه چه خواهد بود؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با درود؛ کاربر محترم؛ در صورتیکه موضوع اتهام نشر اکاذیب به دلیل کامنت شما در پونیشا بوده باشد، می توانید طی دفاعیاتی مبنی بر " صـرفا قصـد ارائه پاسخ به پیام مخاطب و نداستن سوءنیت در اینخصوص" از خودتان دفاع نمایید.. موضـوع دیگر اینـکه؛ بصرف نداشتن پیشینه کیفری، به تنهایی دلیل بر برائت کسی تلقی نمی گردد و فقط در صورت توجه اتهام و صدور حکم محکومیت از موارد مؤثر تخفیف و تعلیق و تبدیل مجازات در تصمیم دادگاه بشمار می آید..

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

04 خرداد 1401
وکیل پایه یک دادگستری

اتهام نشر اکاذیب از طریق کانال مجازی

با سلام
چند ماه پیش برخی ادارات دولتی به علت انتقاداتی که بنده در یک...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 2 روز پیش
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,094
هزینه مشاوره 398,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5