26 شهریور 1400

پس از تصادف رانندگی و اینکه مقصر حادثه می باشم چه کار باید انجام دهم.

دسته بندی : کیفری | بی احتیاطی در رانندگی
سوال کاربر :

فرآیندی که داره میره جلو کاملا غیر شفاف هست و به نظر میاد کم کم به سواستفاده از مدارک گرو گرفته شده تبدیل بشه. من دیگه پولی براشون واریز نمیکنم و پیامشون رو جواب نمیدم. . یکی به من گفت جوابشو نده تا شکایت کنه بعد وکیل بگیر ولی من الان خیلی نگرانم اداعای خلاف واقع بکنن تو دادگاه و میخوام پیش پیش جلوشو بگیرم.

آیا بهتره الان برا گواهینامه و کارت ماشین درخواست بدم اگه بله تحت چه عنوانی بدم بهتره، مفقودی آیا یا سرقت یا چیز دیگه ای باید ذکر بشه ؟

با توجه به مورد بررسی میزان صدمات منطبق با زمان حادثه که فرمودین ، آیا ممکنه پزشکی قانونی نتونه میزان صدمه منطبق با حادثه رو درست تشخیص بده بعد از گذشت این همه مدت و بگه قابل تشخیص نیست ، و اگه اینطور بشه باز هم بیمه دیه رو تقبل میکنه که پرداخت کنه یا میتونه از پداختش سرباز کنه ؟

و اینکه من اگه بخوام پیگیری این مورد رو کلا ارجاع بدم به شما ، که تماس و ارتباطات با ایشان موارد اداری رو طی کنن برا جلوگیری از سو استفاده از مدارک و اینکه بعدا شکایت غیر واقع از بنده نکنن که دردسر ساز بشه برام، وکالت این موضوع هزینه هاش و فرآیندش از طریق شما به چه صورتی خواهد بود.

اگه نیاز به تماس هست ، بنده سروش شبابی هستم 09362461256. تهران هستم. لازم به مشاوره تلفنی بیشتر هست دستور بفرمایید اجام بدم تا کار تسریع پیدا کنه.

پاسخ وکیل

برای مدارک خود باید دادخواست استرداد مدارک بدهید و از طریق شورای حل اختلاف اقدام نمایید . در خصوص دیه نیز اگر مدت زمان بگذرد ممکن است انتساب صدمات به شما نیز محرز نشود و یا مورد قبول پزشکی قانونی واقع نشود ولیکن در صورت اثبات تصادف و محکومیت بیمه آنرا پرداخت خواهد نمود. برای جلوگیری از این امر باید مراتب را از طریق قضایی و ارسال اظهارنامه و یا طرح شکایت سو استفاده پیگیری نمایید. در صورت اینکه قصد مشاوره بیشتر را دارید پیشنهاد می گردد برای سوال خود گزینه تماس تلفنی را انتخاب نمایید و یا از طریق ارتباط با ما در انتهای صفحه سایت جهت هماهنگی ملاقات با وکیل اقدام نمایید.

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

31 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه دیه از ناحیه شخص مصدوم

من بایک افغانی تصادف کردم بردیمش دکترمعاینه کردعکس گرفت سالم بودولی ام...

27 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تصادف جرحی و اقدامات لازم

با سلام، پرونده در مورد تصادف جرحی هست که پای مادرم آسیب دیده،پلیس راه...

25 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تحویل همزمان هر دو خودرو در تصادفات

عرض سلام و احترام خدمت وکلای محترم
ایا قانون یا تبصره ماده ای هست که د...

21 فروردین 1403
کارشناس حقوقی

پرداخت دیه از صندوق خسارت بدنی

سلام وخسته نباشید سال 1402شوهرم بدون گواهینامه پشت لودر نشسته لودر واژ...