11 تیر 1401

ضرب و شتم و چگونگی اثبات بیگناهی

دسته بندی : کیفری | ضرب وجرح عمدی
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام
من ماه گذشته توی خیابان سر رانندگی با کسی درگیری نه چندان جدی پیدا کردم. صرفاً خط و نشان کشیدن و هول دادن. تنها حرکت خصمانه ای که من توی کل ماجرا داشتم این بود که همون ابتدای دعوا برای تحقیر و تهدید دست روی صورت ایشان گذاشتم و هول دادم، بدون هیچگونه ضربه یا فشار زیاد.
مطابق معمول مردم جدا کردن، اما طرف کمی جلوتر بهم حمله کرد. ما به پلیس زنگ زدیم و صورتجلسه شد. من ماوقع ره شرح دادم و ایشان توی اظهاراتشان گفتن که بابت مزاحمت، درگیری و کتک کاری از من شاکی هستن.
بعد یک ماه برام احضاریه آمد که ازم بابت ضرب و جرح عمدی و توهین شکایت شده. دو روز بعد از درگیری پزشکی قانونی رفته بود و براش «جرح سمت چپ پیشانی»، «تورم سمت چپ صورت»، «جرح مخاط دهان سمت راست»، «طی 2-3 روز قبل از معاینه»، همگی «در اثر برخورد جسم سخت» نوشته بودن.
توی جلسۀ اول حل اختلاف، مشخص شد که ایشان روی این مسائل خیلی مسلط هستن و گفتن که: «دو تا حارصه دارم و یک ارش، که باید بابتش 10 میلیون بدی.»
یک نکتۀ دیگه اینکه تا الان حرفی از شاهد نزده اما بعید نیست ازش که کسی ره به عنوان شاهد دست و پا کنه.
حالا سوال من اینه که با توجه به این شرحی که دادم برای اثبات بی گناهی نیاز به وکیل دارم یا نه، خودم میتانم دفاع کنم؟ اگه توصیه ای داشته باشید که بهم کمک کنه، ممنون میشم که بهم بگید.

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با درود؛ کاربر محترم؛ با توجه به توضیحات مطروحه شما؛ با وجود صدور گواهی پزشکی قانونی، با توجه به اصل وجود درگیری فیمابین، عدم انتساب صدمات وارده از جانب رفتار شما، شرایط دفاع سختتر بوده، بطوریکه بایستی عدم انتساب صدمات وارده از طرف شما اثبات گردد که در نوع خود مشکل می باشد.. متاسفانه در صورت اثبات وقوع اصل وجود درگیری، استخدام وکیل نیز کمکی بشما نخواهد کرد.. در حالت کلی؛ موضوع مطروحه نیاز به بررسی دقیق و ارائه راهکارهای لازم دارد که در این مقـوله کوتاه نمی گنجد،، در صورت تمایل از طریق رزرو مشاوره تلفنی اقدام کنید تا راهنمایی کامل را دریافت نمایید..

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

درگیری و نزاع در بی آر تی

سلام ما در بی ارتی دعوا مردیم و طرف شدید مارو زدن و ما برگه پزشکی داری...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

زور گیری_سرقت _ایراد جراحت عمدی باچاقو

سلام و عرض ادب خدمت شما ،اول از همه من بهتون خسته نباشید میگم ،و دستتو...

04 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

رضایت شاکی در امور کیفری

سلام درود
پرونده درگیری دارم که 3متهم داشت به 1متهم رضایت دادم .....ا...

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا مزاحمت خواهر برای پدر و مادرم قابل شکایت هست

با سلام
من پسر این خانواده هستم
خواهرم خیلی اوضاع خونه رو نابه سامان...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 1 روز پیش
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,094
هزینه مشاوره 398,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5