11 خرداد 1402

توافق جدید موجر و مستاجر در خصوص مدت قرارداد

دسته بندی : حقوقی | موجر ومستاجر
سوال کاربر :

درود بر شما
خسته نباشید؛ بنده خونه ای رو در تهران اجاره کردم و تاریخ پایان قولنامه اجاره من 19 شهریور هست اما از اوایل اردیبهشت از صاحبخونه خواستم که به دنبال مستاجر بگرده تا من هر چه زودتر خونه رو خالی کنم.
صاحبخونه یک مستاجر جدید پیدا کرد و رفتند بنگاه 20 میلیون بیعانه به صاحبخانه داد. بعدش دوباره صاحبخانه با من به همون بنگاه رفت و زیر قولنامه من دستخط نوشته شد که امروز در تاریخ فلان مبلغ 15 میلیون از رهن به این حساب ریخته شد و مابقی روز تخلیه که یازدهم خرداد هست به ایشان پرداخت میشه
الان متاسفانه صاحبخونه با مستاجر جدید به مشکل خورده و مستاجر مابقی رهن رو به صاحبخونه نداده که اون هم به من بده و من تخلیه کنم!
حالا صاحبخونه به من میگه تو فعلا بشین تا من مستاجر دیگه پیدا کنم در صورتی که برای من مقدور نیست و من به پول رهنم نیاز دارم. اگر میشه کمکم کنین

پاسخ وکیل

سلام و احترام-اراده آخر طرفین ملاک عمل است و اینطور که اظهار نمودید اراده اهر طرفین پایان مدت اجاره در مورخ یازدهم خرداد است لذا شما میتوانید در تاریخ مقرر ملک را تخلیه و صمن تامین دلیل کلید را به شورای حل اختلاف تقدیم و دادخواست مطالبه ودیعه مطرح نمایید. لیکن به جهت اینکه ممکن است روند رسیدگی طولانی شود پیشنهاد میشود به دنبال توافق و مدارا باشید.

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

30 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

استرداد ودیعه اجاره.

درود بر شما اگر منظور از اظهار نامه همون قولنامه جدیده یک سال آخر و...

30 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

استرداد ودیعه ملک اجاره ای

سلام شب شما بخیر اینجانب مستجر یه ملک در مازندران هستم صاحب خانه منزل...

30 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

انتقال حق سرقفلی

سلام خسته نباشید ما چند سال قبل سرقفلی مغازه ای رو خریداری کردیم به شر...

30 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تحویل عین مستاجره قبل از پایان اجاره

سلام من میخوام پول پیش خونه موبگیرم به دلیلی مجبورشدم پیش ازموعد اسباب...