21 بهمن 1400

رای قطعی هیت بدوی تخلفات اداری

دسته بندی : کیفری | جرایم کارمندان دولتی
سوال کاربر :

سلام وقت بخیر

سوال اول اینکه آیا برای رای قطعی هیت بدوی تخلفات اداری میشه به دیوان عدالت اداری شکایت کرد یا چون رای قطعی هست فایده ای ندارد؟
دوم اینکه اگر راه اعتراض به رای قطعی هیئت مبنی بر توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی وجود دارد هزینه وکالت در خصوص این پرونده چقدر میشود؟
توضیح اینکه بنده کارمند رسمی آموزش و پرورش هستم
موارد اتهام 1-ورود غیر مجاز به اتوماسیون اداری و تایید استعلام سوابق تحصیلی دانش آموز 2-ورود غیر مجاز به سامانه فارغ التحصیلی و اعلام فارغ التحصیلی برا ی تعدادی از دانش آموزان می باشد لازم به ذکر است هیچ مدرک مستندی مبنی بر ورود غیرمجاز بنده در اختیار هیئت وجود ندارد و صرفا چون رمز سامانه ها در اختیار بنده بوده این اتهام ها را زده اند.رمز سامانه ها علاوه بر بنده در اختیار سایر کارشناسان نیز بوده است و نیز ماهیت اصلی تایید مدارک هم هیچ مشکلی نداشته است یعنی مدارک درست تایید شده فقط بنده مجوز تایید نداشتم و برای تسریع کار همکاری نمودم.
با تشکر

پاسخ وکیل

با درود؛ کاربر محترم؛ در خصوص پاسخ به سئوالات مطروحه؛ ۱- هر چند که آرای قطعی هیئت بدوی تخلفات اداری در دیوان عدالت اداری قابل شکایت می باشند، ولی این اعتراض مانع اجرای رای نیست.. فقـط در فرض صدور دستور توقف اجرای رای، از اجرای رأی هیاتهای تخلفات اداری تا زمان رسیدگی دیوان، خودداری بعمل می آید.. ۲- اصولا هزینه و حق الوکاله وکیل امری توافقی بوده و بستگی به توافق فیمابین وکیل و موکل دارد و حق الوکاله هر وکیل، بسته به میزان دانش حقوقی و موفقیت و تجربه و ..بستگی دارد و مبلغ مشخصی نمی توان اظهار نمود.. ۳- در حالت کلی؛ موضوع مطروحه شما نیاز به بررسی بیشتر مدراک و مستندات ابرازی دارد که در این مقـوله کوتاه نمی گنجد. بهتر است مدارک خود را به روئت اَحدی از متخصصین حقوقی برسانید.. مؤید باشید..

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

07 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

آیا پخش کردن فیش حقوقی من بین همکاران جرم است

بنده یک کارگرهستم ومسئول اداری ما فیش حقوقی منو بدون اجازه واطلاع بین...

04 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

احضار بدون حکم قضایی

سلام خسته نباشید ببخشید بنده 1ماه و نیم پیش گوشی و وسایلم توسط ماموران...

18 آبان 1402
کارآموز وکالت

شکایت یا اعلام تخلف کارمند دادگستری

سلام چطور می شود از کارمند دادگستری که از مقام خود جهت تهدید استفاده م...

26 شهریور 1402
کارآموز وکالت

مرور زمان جرایم کارکنان دولت

در جرایم قابل گذشت فقط یکسال فرصت برای طرح شکایت وجود داره حالا اگر ش...