27 فروردین 1401

طرح دعوای کیفری متعدد علیه طلبکار

دسته بندی : کیفری | تحصیل مال از طریق نامشروع یا سو استفاده و تقلب از امتیازات
ناصر روحی زاده
کارآموز وکالت
سوال کاربر :

با سلام و احترام. بنده 268 میلیون تومان از شخصی طلب دارم و ازشون سفته بدون تاریخ دارم. بدهکار چون راضی به ارایه سفته نبود با کارت ملی خودم 300 میلیون سفته خریدم و دادم امضا کرد. من ساکن تهرانم و بدهکارم ساکن کرج و محل پرداخت رو نوشتن کرج. یکی از سفته ها دارای خط خوردگی در قسمتی هست که طرف باید اسم خودش رو مینوشت! اول اسم من رو نوشتن و بعد روش خط زدن و اسم خودشون رو نوشتن.در سفته تمام قسمت ها تکمیل شده بود غیر از تاریخچه که چون با هم به توافق نرسیدیم، بین خودمون یک تعهدنامه کتبی تنظیم کردیم که تاریخ تسویه حساب رو 30 فروردین 1401 نوشتن که درصورت عدم تسویه سفته ها رو به اجرا بذارم.هم سفته ها و هم تعهدنامه رو این آقای بدهکار در مقابل خودم و بدون وجود شاهد، هم امضا و هم اثر انگشت زدن!
شخص طلبکار اصرار داشتن تصاویر تعهدنامه و سفته دو داشته باشند و بنده هم تصویر تعهدنامه ها و سفته ها درو برای ایشون از طریق ایمیل براشون ارسال کردم.
به دلیل اينکه آقای بدهکار به بنده قول ازدواج داده بودن و هربار جهت بهبود شرایط تحصیلی و شغلی و غیره و پاپیش گذاشتن برای ازدواج به تدریج و طی هشت سال ازم پول گرفتن (برخی مبالغ رو کارت به کارت کردم اما برخی دیگه با کارت بانکی من ایشون خرید لوازم و وسایل ریز و درشت برای مغازه مکانیکی شون داشتن) و بعد متوجه شدم این آقا زن صیغه ای و فرزند داره و به دلیل تماس زنش و تهدیداتشون، بنده نسبت به تکمیل تاریخ تعهد ایشون در سفته اقدام و در آبان ۱۴۰۰ سفته ها رو به اجرا گذاشتم و با شخص بدهکار و خانواده ش کوچکترین ارتباط تلفنی و پیامکی نداشتم و حتی در آذر ماه شخص بدهکار یک میلیون تومان به حسابم واریز کرده. بنده حتی حکم توقیف خودروی ایشون رو هم گرفتم اما ماشین رو به پارکینگ انتقال ندادم و فقط چندماه پیش در سامانه پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت شده. الان در سامانه ثنا، برام پرونده ای ثبت شده که با اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع یا سواستفاده و تقلب از امتیازات، خیانت در امانت، سواستفاده از سفیدمهر با سفید امضا از طرف آقای بدهکار ازم شکایت شده و پرونده برای تحقیقات مقدماتی جهت تحقیقات مقدماتی، رفته یکی از شعبات بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج. سوالم اینه آیا برای اجرا گذاشتن سفته ها، آیا این همه اتهام شاملم شده؟ و آیا صرفا بخاطر اینکه قبل از تاریخ مندرج در تعهدنامه سفته گذاشتم اجرا، این همه اتهام بهم نسبت داده شده؟ و الان چه باید بکنم؟ با تشکر

پاسخ کارآموز وکالت :

سلام ایشان در طرح عناوین متعدد در دعوی کیفری می‌توانند اقدام نمایند و جهت سهولت دفاع شما پیشنهاد می کنم مشاوره ای در این زمینه به دلیل تخصصی بودن امر داشته باشیم . موفق و موید باشید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با ناصر روحی زاده دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

22 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع

سلام من یک سال و نیم پیش به پیشنهاد دوستم سرمایه گذاری کردم به مبلغ هف...

19 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تحصیل مال از طریق نامشروع

سلام آقا ببخشید مصدع اوقات میشم
این اخطاریه امروز برای برادر من که20س...

16 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

کلاهبرداری از طریق تلفن همراه

سلام من دوستم رو سر کار گذاشتم ب عنوان فالگیر بهش پیام دادم یه چند روز...

13 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه وجه و تحصیل مال نامشروع

من 1600ازم دزدید فقط یه شماره کارت ازش دارم میخاستم یه خریدی ازش بزنم...

سلام، من ناصر روحی زاده هستم کارآموز وکالت حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 1 ماه پیش
ناصر-روحی-زاده
ناصر روحی زاده ۰.۱ کارآموز وکالت رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 1,935
هزینه مشاوره 298,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.25/5