14 اردیبهشت 1401

از همسرم مبلغی پول وام دریافت داشته ام که هبه بوده و الان ایشان شکایت خیانت در امانت نموده است .

دسته بندی : کیفری | خیانت در امانت
سوال کاربر :

سلام
بنده دوسال پیش در سن 45 سالگی با مردی 60 ساله با مهریه کم ازدواج کردم و ایشان قبل از عقد در دفترخانه سندی را امضا کردند که قول دادند بعد از ازدواج برای بنده منزلی را خریداری می کنند که این امر هرگز اتفاق نیفتاد و تمام اموالش را به اسم فرزندانش کرد و ما در منزل اجاره ای سکونت داریم. در همان ابتدای ازدواج همسرم کل پول وام را به بنده دادن (50 میلیون وام خودم به اضافه 50 میلیون وام ایشان)و در عوض نه عروسی گرفتن و نه طلایی برای من خریدن و در طول مدت ازدواج ایشان هیچ نفقه ای و حقوقی به من پرداخت نمیکردند. زندگی به سختی میگذشت و ایشان به هیچکدام از تعهدات خود عمل ننمود.
بنده مقداری از آن پول را خرج نمودم و بقیه آن را به اضافه پس انداز و طلاهای دوران مجردی که خودم و خواهرم داشتیم خانه ای خریدم و به اسم خواهرم کردم.

زندگی بسیار سختی داشتم ولی هیچوقت شکایتی نداشتم تا اینکه یک روز به خاطر دخالت فرزندانش این آقا من را بشدت کتک زد و تهدید کرد خانه ای که در آن هستیم را آتش میزنم(همسایه ها شاهد هستن ولی از ترس همسرانشان هچکدوم شهادت نمیدهند.) و من به کلانتری مراجعه نمودم و نامه پزشک قانونی گرفتم و شکایت کردم مبنی بر توهین و ضرب و جرح و ایشان نیز دقیقا همان موارد شکایت من رو در دعوای متقابل بیان نمود(در صورتی که دروغ بوده و حتی نامه پزشکی قانونی ندارد) به اضافه شکایت "خیانت در امانت" الان دغدغه اصلی من همین تهمت خیانت در امانت هست ایشان این ادعا را به جبران شکایت من کرده است.

ایشان این پول را به عنوان هدیه به من دادن و این پول به اضافه پول های خواهرم و طلاهای مجردیمون الان تبدیل به خانه ای شده به اسم خواهرم.

-آیا ایشان می تواند مدعی شود من آن پول را بدون اجازه از حساب خودم برداشتم و من باید در همان ابتدا برگه ای که نشان دهنده هبه بودن است از وی میگرفتم؟
-آیا واقعا خیانت در امانت صورت گرفته است؟
-برای اینکه به دادگاه بگویم پول خرج شده است حتما باید فیش های پرداختی ارائه کنم؟
- چون آن پول هدیه تبدیل به خانه شده قابل پس گرفتن است؟


ما یک جلسه دادگاه رفتیم ولی ایشان حاضر نشد و فقط وکیلش آمدند الان به مرحله بالاتر رفته و شرط گذاشته که اگر آن برگه مربوط به شرط خرید خانه که قبل از عقد تعهد کرده رو باطل کنم کلا از شکایت صرفنظر میکنم.

پاسخ وکیل

این موضوع که بیان نمودید مشمول خیانت در امانت نیست چرا که ایشان باید امانی بودن را اثبات نماید و در رابطه میان زن و شوهر این امر و پرداخت وجوه مشمول امانت نخواهد بود.

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

05 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

شکایت بابت خیانت در امانت

با سلام،در خصوص خیانت در امانت یک راننده سایپا که بار سیب ما را به صور...

27 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

آیا اسکرین شات اثبات کننده است؟

سلام .وقت بخیر .یکی از اقوام ادعا کرده که سندش پیش من امانت بوده و من...

27 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

خیانت در امانت و خودداری از استرداد مدارک

سلام شبتون بخیر
من در خصوص زمین مادر بزرگم میخاستم مشاوره متنی کامل ان...

25 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

خیانت در امانت و مزاحمت

سلام خسته نباشین. یسوال خاهرم وسایل ازمون طراحی نظام مهندسی به یه ران...