31 اردیبهشت 1401

مطالبه خسارت در موضوع ساخت و ساز واحد مورد توافق طرفین

دسته بندی : حقوقی | مطالبه خسارت
ناصر روحی زاده
کارآموز وکالت
سوال کاربر :

با سلام . قراردادی بابت ساخت سه طبقه سازه مهندسی در محل درمانگاه شبانه روزی جمعا به مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان با فردی منعقد نمودم که قرار بوده ظرف ۴۰ روز سازه را کامل تحویل دهد و پرداختها نیز به اینصورت بوده که ۳۰ تومان ابتدای کار و به محض تحویل کلیه لوازم ساخت سازه خودرویی را به ازای بخشی از ثمن معامله به نامبرده تحویل دهم و الباقی به مبلغ ۳۰ تومان هنگام تحویل کامل کار انجام شود . متاسفانه به جز یک سوم لوازم سازه مابقی اجناس تحویل نشده . چک اول به مبلغ ۳۰ تومان پرداخت و نقد شده و از آنجا که لوازم را نتوانستند تحویل دهند طبق درخواست پیمانکار مبلغ ۳۰ تومان آخر کار نیز به نامبرده پرداخت شد و قرار شد بعد از تحویل کلیه لوازم و تحویل سازه خودرو نیز تحویل پیمانکار گردد . به علت تاخیر طولانی مدت پیمانکار( در حدود یکسال )و همچنین ایجاد خسارت به یکی از عابرین به دلیل جابجایی لوازم توسط عوامل پیمانکار رخ داد که بلافاصله نیز از محل متواری شدند و به جهت شکایت و اعتراض فرد خسارت دیده منجر به حضور شهرداری در محل شده و مانع ادامه کار شدند و بعد از حدود ۸ ماه نیز شخص شهردار منطقه ضمن بازدید حضوری و از آنجا که سازه توانایی و استحکام بنای سه طبقه را ندارد سازه نیمه کاره را تخریب نمودند. اینک پیمانکار علیرغم گرفتن مبلغی در حدود ۶۰ میلیون تومان مدعی شده که چون در قرارداد هماهنگی با شهرداری و بیمه حوادث با پیمانکار نبوده و علیرغم عدم ارائه و تحویل کلیه لوازم و همچنین تحویل سازه و بعد از ایجاد خسارات فراوان می بایست با نامبرده تسویه کامل نموده و خودرو را تحویل دهم و از اینجانب شکایت نموده . آیا با وجود بدعهدی و عدم تحویل لوازم و کار و بروز خسارت به بنده می تواند در دادگاه مدعی شده و ادعا نماید که می بایست بنده تسویه حساب کامل کنم؟

پاسخ کارآموز وکالت :

سلام طبق اظهارات شما که ایشان به تعهد خودشان عمل نکرده اند و اثبات اظهارات خود در دادگاه ایشان محکوم به بی حقی خواهند شد. موفق و موید باشید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با ناصر روحی زاده دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه خسارت

سلام
ما حدود 50 روز قبل یک ماشین خریدیم و جهت برسی پیش مکانیک نبردیم...

04 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه خسارات وارده به خودرو

سلام 2هفته ی پیش 1ماشین از پشت ب ماشین من که تو پارک بوده می‌کنه ماشین...

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا قرارداد تنظیمی به امضای شهود هم رسیده است؟

با تشکر از جواب کل مبلغ معامله حدود 6 میلیارد می باشد ایا نسبت به اص...

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ثمن قرارداد چه میزان هست در قیاس با خسارت ؟ آیا قرارداد در ۳ نسخه تنظی...

باسلام در برج 11 /1402 یک واحد آپارتمان بصورت پیش خرید خریدارینمودم...

سلام، من ناصر روحی زاده هستم کارآموز وکالت حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 1 ماه پیش
ناصر-روحی-زاده
ناصر روحی زاده ۰.۱ کارآموز وکالت رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 1,935
هزینه مشاوره 298,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.25/5