08 مهر 1401

سوال در خصوص اشتباه در اجاره نامه

دسته بندی : حقوقی | موجر ومستاجر
رضا احمدی ذیلان
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

با سلام
بنده ۲ هفته پیش در یک بنگاه اجاره نامه ای امضا کردم(اجاره نامه سنتی ۳ برگ) برای رهن خونه ام به مبلغ ۳۸۵ میلیون تومان.روز امضا اجاره نامه مستاجر ۳۰ میلیون برای من کارت به کارت کرد و قرار شد مابقی پول رو ۲ هفته بعد به بنده بده تا خونه رو تحولیش بدم.بعد ۲ هفته مبلغ ۲۸۵ میلیون از طریق ساتنا برای من ریختن و یه چک ۷۰ میلیونی هم بابت مابقی پولشون دریافت کردم .مسئول املاک هم در قسمت توضیحات مبالغ پرداختی رو نوشتن و اجاره نامه هارو تحویل ما دادن.بعد از اینکه از بنگاه اومدم بیرون یک ساعت بعدش متوجه شدم مبلغ ساتنا شده در توضیحات به اشتباه ۱۰۰ میلیون بیشتر نوشته شده (عدد ۲۸۵ میلیون ، ۳۸۵ میلیون نوشته شده بود).به بنگاه زنگ زدم و گفتن اشتباه شده بیاین درستش کنیم.فردای همون روز رفتم بنگاه به همراه مستاجر برگه هارو تحویل بنگاه دادیم و ایشون در هر ۳ برگ در قسمت توضیحات نوشتن که به دلیل اشتباه در مبلغ ساتنا شده باطل است و ۲ برگ از ۳ برگ اجاره نامه باطل شده رو به من دادن و یه اجاره نامه جدید نوشتیم و در اون هم ذکر کردیم که اجاره نامه قبلی به دلیل اشتباه باطل شد و امضا و اثر انگشت زدیم
حالا سوالم اینه در طی این یه روزی که اجاره نامه باطل شده دست مستاجر بوده نمیتونسته بدون اطلاع بنده باهاش کد رهگیری بگیره تا جایی ثبت بشه ؟ یا اینکه اگه ازش کپی داشته باشه نمیتونه بعدا سواستفاده کنه ؟؟
ممنون

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

سلام کاربر گرامی وقت بخیر. شما میتوانستین اون اشتباه رو توی همون اجاره نامه اول(اصلی) اصلاح کنین. ولی حالا که اجاره نامه ثانویه تنظیم شده هیچ اشکالی نداره و اصلا جای نگرانی نیست چون مبلغ واقعی که از طریق ساتنا واریز شده ۲۸۵ میلیون است و این امر توی سیستم بانکی ثبت شده است و براحتی قابل اثبات است.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با رضا احمدی ذیلان دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حق استفاده از حیاط استیجاری

سلام وقت بخیر. طبق قولنامه ملک مسکونی صحن حیاط در اختیار مستاجر می‌باش...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تصرف موجر در عین مستاجره بدون اجازه مستاجر

صاحب ملکی که رسما در اجاره من ولی بدلایلی چندهفته تخلیه بوده، بدون اجا...

04 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا ممکنه ملک را به دو نفر اجاره داد ؟

سلام وقت بخیر
همسرم با بردارش یه نمایشگاه خودرو باز کرده بودن و مغازه...

02 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

رابطه موجر و مستاجر در قرارداد اجاره

بحث بین مالک و مستاجر،
مالک سر موعد پول پیش را نداشته و بدون تمدید مست...

سلام، من رضا احمدی ذیلان هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 1 هفته پیش
رضا-احمدی-ذیلان
رضا احمدی ذیلان ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 1,459
هزینه مشاوره 158,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.16/5