27 آبان 1401

اخلال در نظم و آسایش عمومی و تخفیف در مجازات

دسته بندی : کیفری | اقدام علیه امنیت ملی
محمد بابایی فیشانی
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

سلام وقت بخیر

بنده در اعتراضات سراسری و در حال فیلم گرفتن دستگیر شدم، گوشی بنده و همه اطلاعات بنده به دست پلیس امنیت افتاد و من هم به بازداشتگاه منتقل شده و بعد از یک روز به زندان منتقل شدم. پس از چند روز با قرار کفالت آزاد شدم.

در گوشی بنده و از جمله در پیج شخصی اینستاگرام من، مطالب مختلفی را منتشر کرده بودم. که میان آنها مطالب ضد حکومتی و مطالب " ضد و مخالف و حتی دشنام به دین اسلام هم بود و مطمئنم بررسی هم شده بود".
پس از چند هفته برای بنده ابلاغیه آخرین دفاعیه و اعلام اتهامات اومد. دو تا اتهام داشتم: ۱_اخلال در نظم و آسایش عمومی ۲_تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی.

بعد از حضور در دادگاه، آخرین دفاعیه رو ارائه دادم. پس از دو هفته ابلاغیه قرار نهایی اومد. از اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی تبرئه شدم و قرار منع تعقیب صادر شد ولی از اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی مجرم شناخته شده و جلب به دادرسی اومد. پس از چند روز هم ابلاغیه اومد که در فلان تاریخ آینده(حدود یک ماه آینده) به دادگاه کیفری مراجعه کنم. در فاصله چند روز بعد از آخرین ابلاغیه، پیامک قطع شدن سیم کارت های تلفن همراهم اومد و نوشت با درخواست مرجع اجرای احکام مدنی دادگستری، قطع شده و برای برقراری ارتباط مجدد، به مرجع مورد اشاره مراجعه کنید.

۱_در شرایط فعلی نگرانی اصلی بنده این است که به اتهامات بنده در آینده افزوده شود و مثلا متهم به ارتداد یا ساب النبی و... شوم. آیا با وجود اینکه همه مطالب منتشر شده بنده را دریافت کردند و مطمئن هم هستم که مشاهده شده، امکان دارد در آینده یک هویی دوباره بهم اتهام بزنند؟! یا اینکه هر اتهامی که میخواستند بزنند همون دو تای قبلی هست و دیگه اضافه نخواهد شد؟!(در زمینه اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی هم که مجرم شناخته شدم، کاملا بیگناه هستم. چراکه هیچ کدام از مصادیق این حرم از جمله ایجاد هیاهو، اخلال کسب و کار و... شامل حال من نبود و فقط در حال عبور بودم. و خلاصه میخوام بگم، در راستای این اتهام شواهدی بر ضد من نیست)

۲_آیا درست است که در شرایط فعلی برای برقراری دوباره سیمکارت‌های تلفن همراه به مرجع احکام مدنی مراجعه کنم؟ امکان دستگیری بنده در حین مراجعه هست؟

۳_با توجه به اینکه بنده در گذشته هیچ سابقه‌ای نداشتم و دانشجو هستم و بسیاری دلایل دیگه، آیا امکان تبدیل حکم احتمالی آینده(۳ماه تا ۱ سال زندان و تا ۷۴ضربه شلاق) به جزای نقدی و... هست؟

پاسخ کارشناس حقوقی :

بااحترام کاربر محترم باتوجه به موضوعات مطروحه باید لوایح ارسالی جنابعالی و نیز احکام صادره مورد بررسی قرار گیرد تا نتیجه گاهش تخفیفات به جزای نقدی اعلام گردد درصورت هرگونه اظهارنظر احتمالی موجبات خواسته جنابعالی معمول نخواهد گشت

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با محمد بابایی فیشانی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

05 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اتهام همکاری با دولت های متخاصم

سلام خسته نباشید من همسرم انگلیس واسه کاررفته بوده قاچاقی کارمیکرده و...

23 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

اخذ توضیح جهت پاره ای از مسائل.تفهیم اتهام و .....

سلام از وزارت اطلاعات با پرایود نامبر چندین بار تماس گرفتن جواب ند...

20 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

سلام وقتتون بخیر من یکی از بستگان نزدیکم مدتی هست بازداشت شده و خبری ا...

سلام وقتتون بخیر استاد
من یکی از بستگان نزدیکم مدتی هستش که به علت پا...

03 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

جرم و مجازات اخلال در نظم عمومی

سلام و عرض ادب
من جز اتباع خارجی هستم و در مشهد زندگی میکنم من جهت ثبت...

سلام، من محمد بابایی فیشانی هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 3 روز پیش
محمد-بابایی-فیشانی
محمد بابایی فیشانی ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 12,610
هزینه مشاوره 198,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.29/5