29 آذر 1401

شرایط و ضوابط ثبت علامت جمعی

دسته بندی : مالکیت معنوی | علائم تجاری
آناهیتا قاسمی
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

سلام وقت بخیر شرکت ما در حال ثبت یک لوگو جمعی هست و برای ثبت این علامت جمعی ما باید شرایط و ضوابط برای این علامت تعیین کنیم داخل سایت .
میخواستم بدونم چه چیزهایی را ما باید داخل شرایط و ضوابطمون بنویسیم
باتشکر

پاسخ کارشناس حقوقی :

با سلام کاربر گرامی شما ده مورد را باید در سایت بارگزاری نمایید مثل - اظهارنامه ثبت علامت جمعی ( دو نسخه ) همین اظهارنامه ی ثبت علامت باید در دو نسخه و در فرم مخصوص و به زبان فارسی تنظیم شده و پس از ذکر تاریخ، توسط شما یا نماینده قانونی شما امضاء شود.در صورتی که اسناد ضمیمه اظهارنامه و سایر اسناد مربوط به زبان دیگری غیر از فارسی باشد،ارائه اصل مدارک مورد نیاز همراه با ترجمه عادی کامل آن الزامیه. 2- نسخه اصلی نمایندگی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی صورت بگیرد . 3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر ده در ده سانتی متر باشه.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشه ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد ارائه خواهد شد. 4- در صورت سه بعدی علامت،ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است. 5- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم بشود. 6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در حوزه ذی ربط بنا به تشخیص مرجع ثبت 7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و ارائه گواهی مقام صلاحیتدار،اتحادیه یا دستگاه مرتبط،هم نیاز است. 8- مدارک مثبت هویت شما 9- رسید پرداخت هزینه های قانونی باید باشد 10- مدارک نمایندگی قانونی،در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی صورت گرفته است . موفق و سربلند باشید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با آناهیتا قاسمی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

09 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

حق تقدم در ثبت تجاری لوگو

سلام وقت بخیر
شخصی از روی لوگو و لیبل پیج من کپی کرده از صفر تا صد و ف...

22 دی 1402
وکیل پایه یک دادگستری

اگر یک اسم یک شرکت قدیمی

با سلام اگر یک اسم یک شرکت قدیمی را ثبت رسمی و یک شرکت دیگه میتونه...

15 مهر 1402
کارشناس حقوقی

استفاده از نام و علامت تجاری

سلام وقت بخیر
مرکز لیزر وزیبایی دارم ،شخصی مرکز لیزر زدن دقیقا به اس...

08 شهریور 1402
کارشناس حقوقی

ثبت برند در خارج و استفاده از تهران

درود خانم عرفانیان با تشکر از شما برندی در زمینه کود کشاورزی در اروپا...

سلام، من آناهیتا قاسمی هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
آناهیتا-قاسمی
آناهیتا قاسمی ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 6,635
هزینه مشاوره 158,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.49/5