در صورتیکه در رابطه با موضوع

طلاق به دلیل نداشتن رابطه + شرایط و مدارک لازم
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
طلاق به دلیل نداشتن رابطه + شرایط و مدارک لازم

طلاق به دلیل نداشتن رابطه + شرایط و مدارک لازم

شما در این مقاله میخوانید

با در نظر گرفتن علت اقدام زوجین برای طلاق،  مدارک مورد نیاز و‌ راه‌های پیش روی آن‌ها از هم تفاوت خواهد داشت. پرسشی که ممکن است ذهن بسیاری از زوجین را به خود درگیر کند، این است که آیا طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی امکان پذیر است؟ در این مطلب از مجموعه وکیل وند قصد داریم تا شما عزیزان را با شروط مختلف برای طلاق به علت نداشتن رابطه زناشویی مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاج دارید، می‌توانید با مشاوره حقوقی خانواده شبانه روزی در مجموعه وکیل وند در ارتباط باشید.

طلاق به دلیل نداشتن رابطه زناشویی

اگر مرد یا زن از برقراری رابطه جنسی خودداری کند، بدین معنی است که مشکلاتی در هر کدام از آن‌ها وجود دارد. از این‌رو، چنانچه هر کدام از زوجین نسبت به برقراری رابطه جنسی اقدامی نکند و چه بسا از انجام این کار خودداری نماید، زوج طرف مقابل می‌تواند موضوع طلاق را مطرح کند. در ادامه مطلب انواع مختلف مواردی که منجر به طلاق به سبب نداشتن رابطه زناشویی می‌شود را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد: 

طلاق به خاطر رابطه جنسی غیر متعارف

یکی از دلایل بسیار عمده و اساسی که موجب درخواست طلاق از سمت زن می‌گردد، خواستن رابطه جنسی غیر متعارف و غیر عادی از طرف مرد عنوان می‌شود. اگر مرد به حدی میل جنسی شدید و طولانی داشته باشد و مدام از همسر خود درخواست رابطه جنسی داشته باشد، زن در آن زندگی دچار عسر و حرج خواهد شد. در صورت اثبات عسر و حرج، زن می‌تواند به صورت یکطرفه نسبت به طلاق اقدام نماید.

مرد به صورت عمدی از برقراری رابطه جنسی خودداری می ‌کند

نداشتن رابطه به مدت طولانی نیز یکی دیگر مراحل طلاق به دلیل نداشتن رابطه به حساب می‌آید. در برخی موارد پیش می‌آید که میان زوجین اختلافاتی رخ می‌دهد. در چنین شرایطی، برخی از مردان به علت دلخوری و کینه از همسر خود، به مدت طولانی از برقراری رابطه جنسی با او امتناع می‌کنند. در این راستا، اگر زن امکان اثبات این موضوع را در دادگاه داشته باشد و دلایل محکمه پسند برای طلاق از طرف زن در دادگاه مطرح شود، دادگاه امکان طلاق یک طرفه را به او خواهد داد. مردی که با زنش همبستر نمی‌شود این حق را نداشته و حتی در صورت دلخوری و قهر هم باید پس از برطرف کردن این موضوع با همسر خود رابطه جنسی برقرار کند.



درخواست طلاق به علت برقراری رابطه جنسی مقعدی

درخواست برقراری رابطه جنسی مقعدی یا پوزیشن‌های متفاوت یکی از عواملی است که ممکن است زوجه به دلایل مختلف، از جمله عسر و حرج، نتواند قبول کند. در این موارد، اگر مشکلات جدی و غیرقابل حل در زندگی مشترک به وجود بیاید و توافق و تفاهم امکان پذیر نباشد، زن می‌تواند تصمیم به جدایی بگیرد. در هر صورت، تصمیم برای طلاق به دلیل رابطه جنسی مقعدی یا عدم قبول درخواست‌های مشخص از طرف همسر، بستگی به شرایط خاص زوج و تجربه‌های شخصی دارد. مشاوره با وکیل طلاق می‌تواند به زوجین کمک کند تا در تصمیم‌گیری خود بهترین راه را پیدا کنند و از نظر قانونی دچار مشکل نشوند.

طلاق به دلیل سرد مزاجی مرد

اگر مرد به دلایلی از قبیل ژنتیک، بیماری، ورزش و ... با مشکل سرد مزاجی روبرو باشد و هیچگونه تمایلی به داشتن رابطه جنسی با زن نشان ندهد، زن قادر است تا از طریق طلاق توافقی به طور یک طرفه از همسر خود جدا شود. در اینگونه از پرونده‌های طلاق، دادگاه بعد از بررسی کردن مدارک ارائه شده، حکم طلاق به علت ناتوانی جنسی مرد را می‌دهد. 

طلاق به دلیل این که مرد مشکل زود انزالی دارد

مشکل زود انزالی در آقایان می‌تواند یکی از عواملی باشد که زنان را به اتخاذ تصمیم طلاق تنها وادار می‌کند. عدم تمایل به درمان زود انزالی یا عدم موفقیت در درمان زود انزالی می‌تواند دلیلی باشد تا زن نسبت به طلاق یک طرفه اقدام کند. 

طلاق به خاطر عنن بودن مرد

اگر مرد نعوظ نداشته باشد و به اصطلاح عنن باشد، زن قادر است تا برای نداشتن رابطه جنسی و طلاق درخواست دهد. علاوه بر این، چنانچه مرد قبل از ازدواج با این مسئله روبرو باشد و آن را با همسر خود در میان نگذاشته باشد، بعد از این که صیغه عقد جاری شد، زن این امکان را دارد تا درخواست فسخ نکاح را بیان کند و هیچگونه نیازی به درخواست طلاق نیست. اما اگر زن از این مسئله آگاهی کامل داشته باشد و با در نظر گرفتن این شرایط تن به ازدواج با مرد داده باشد، فقط با صادر شدن حکم طلاق قادر است تا از مرد جدا گردد. در این مواقع طلاق توافقی با وکیل نیز قابل اجرا بوده و درد سرهای انتظار برای رای دادگاه را نخواهد داشت.



طلاق به  دلیل خِصاء یا اختگی مرد

اگر مرد اخته باشد، اختگی یا خِصاء مرد راه را برای زن باز می‌گذارد تا نسبت به فسخ نکاح درخواست دهد. اگر مرد با مشکل اختگی روبرو باشد، چه در صورت توانایی برقراری رابطه جنسی و چه در صورت عدم توانایی برقراری رابطه، زن می‌تواند برای فسخ نکاح اقدام کند و در این باره هیچ گونه محدودیتی ندارد. بهترین وکیل های طلاق در تهران می‌توانند به صورت قانونی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن رای دادگاه را در پرونده‌ به نفع شما تغییر دهد.

طلاق به خاطر این که آلت تناسلی مرد مقطوع است

اگر آلت تناسلی در مرد به هر علتی قطع شده باشد و همسر او پس از ازدواج از این موضوع با خبر شود، به صورت کاملا قانونی و قضایی می‌تواند نسبت به فسخ نکاح اقدام کند. اگر این موضوع بعد از ازدواج اتفاق بیفتد یا اینکه زن با آگاهی کامل از این موضوع  به ازدواج با مرد تن داده باشد، باز هم زن این امکان را دارد تا به علت نداشتن رابطه زناشویی از همسر خود جدا شود. جدایی به دلیل نداشتن رابطه در این موضوع کاملا قانونی است، چرا که زن نیز حق زندگی داشته و می‌تواند نسبت به این موضوع ادعا کند.

فسخ نکاح از طرف مرد به علت نداشتن رابطه جنسی

اگر زن نیز به هر علتی دارای مشکلی در قرن باشد و استخوان اضافه‌ای در قسمت ناحیه تناسلی وی وجود داشته باشد، به طوری‌که مانع از دخول یا سختی آن گردد، مرد می‌تواند برای فسخ کردن نکاح اقدام کند. طلاق زن به دلیل نداشتن رابطه زناشویی در چنین شرایطی کاملا قانونی است. علاوه بر این، چنانچه زن با مشکل افضاء روبرو باشد مرد قادر است تا فسخ نکاح خود را به دادگاه درخواست دهد.

طلاق به دلیل عدم تمکین

علاوه بر اینکه حق طلاق در قانون به مرد اعطا شده، هر زمان که اراده کند قادر است تا بدون هیچ‌گونه دلیل و مدرک خاصی زن را طلاق دهد. البته این منوط به پرداخت نمودن همه حق و حقوق مالی زن است. اما اگر زن نسبت به وظایف زناشویی خود اقدام نکند و با شوهرش رابطه جنسی نداشته باشد، اگر مرد بتواند این عدم تمکین وی را در دادگاه ثابت کند، از پرداخت همه حقوق زن همانند نفقه، اجرت المثل ایام زندگی، نحله، تنصیف اموال معاف می‌گردد. 

 عدم رابطه زناشویی از طرف زن جرم محسوب می‌شود و مرد به راحتی با اثبات آن در دادگاه می‌تواند زوجه را طلاق دهد. البته این موضوع که طلاق از طرف مرد چقدر طول می‌کشد بستگی به نوع پرونده‌، میزان مدارک و مستندات و استفاده از وکیل کاربلد دارد. بهترین وکلا با بررسی جزئیات طلاق به خاطر نداشتن رابطه زناشویی گزینه‌ای که از همه نظر مناسب است را به شما پیشنهاد و در صورت عدم تفاهم، به شما در موضوع طلاق کمک می‌کنند.

طلاق به دلیل عدم تمکین عام

در واقع تمکین عام به معنی قبول کردن ریاست شوهر، فرمانبرداری از او و رعایت احترام وی است. از این جهت، زوجه موظف است در تمکین عام به شوهر خود در تمامی مسائل از قبیل تربیت کردن فرزندان و اداره مالی و اخلاقی خانواده به اراده شوهر احترام بگذارد. در صورت عدم رعایت این موارد، شوهر اجازه دارد تا طلاق به دلیل عدم تمکین عام را در دادگاه مطرح کند و از همسرش جدا شود.

 

طلاق به دلیل عدم تمکین خاص

طلاق به دلیل عدم تمکین خاص هم امکان‌پذیر است. بر خلاف مورد قبلی، تمکین خاص به برقراری رابطه جنسی زن با شوهر خود اشاره می‌کند. زن در قبال شوهر خود از برخی وظایف حقوقی همچون پاسخ به خواسته‌های مشروع برخوردار است. مرد در چنین شرایطی می‌تواند برای طلاق به دلیل عدم تمکین خاص اقدام کرده و درخواست خود را به دادگاه ارائه کند. البته این به شرط این است که مهر زن حال بوده و این خودداری حق نفقه را از بین می‌برد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی موضوع طلاق به دلیل نداشتن رابطه جنسی پرداخته شد. به طور کلی، زن و شوهر نسبت به هم وظایفی دارند که باید انجام داده و در غیر این صورت مسئله طلاق و جدایی مطرح می‌شود. مجموعه وکیل وند با برخورداری از بهترین وکلا مفتخر است، تعداد بسیار بالایی پرونده موفق در رزومه خود دارد. شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره حقوقی با مشاورین ما در مجموعه وکیل وند در ارتباط باشید.

 

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 5 از 3 رای

با عدم تمکین زن همه حقوق مالی اش از بین خواهد رفت؟

خیر، تحت هر شرایطی مهریه عندالمطالبه است و حتی با تمکین هم مرد موظف به پرداخت آن خواهد بود.

اگر زن تمکین نکند مرد اجازه دارد او را طلاق دهد؟

البته، امکان طلاق به دلیل عدم تمکین خاص وجود دارد که در متن توضیح داده شد.

آیا می‌توان عقد را در صورت نداشتن رابطه باطل کرد؟

اگر مرد مشکلاتی نظیر نعوظ، زود انزالی و اختگی داشته باشد و بله همسر خود نگفته باشد، زن قادر است برای فسخ نکاح درخواست دهد.

مردی که با زنش همبستر نمی‌شود چه حکمی برای صادر می‌شود؟

چنانچه مرد نسبت به برقراری رابطه جنسی با همسر خود بی میل باشد، زن حق طلاق یک طرفه را دارد.

آیا زن می‌تواند به دلیل عسر و حرج طلاق بگیرد؟

اگر زن به دلیل درخواست‌های غیر عادی شوهرش دچار عسر و حرج گردد، حق طلاق خواهد داشت.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

08 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ممنوعیت وکیل از انجام موضوع وکالت

سلام خسته نباشید، یه سوال داشتم از حضورتون راهنمایی بفرمایید ممنون میش...

07 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ثبت طلاق در طلاق رجعی

آیا ثبت مهر طلاق درشناسنامه زن در طلاق رجعی منوط به پایان عده اوست؟با...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

درخواست طلاق ازسوی زوج وپرداخت مهریه

سلام وقتتون بخیر، لطفا توضیح بدید اگر مرد برای طلاق اقدام کند پرداخت س...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

رای بدوی طلاق به درخواست زوج صادر شده؟

با سلام همسر بنده درخواست مهریه دادن که تقسیط شده و من نیز درخواست طلا...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مراحل درخواست طلاق از دادگاه

وقت بخیر
آیا برای طلاق گرفتن حتما باید از طریق دادگاه اقدام کرد یا با...

04 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

وکالت بلاعزل زوجه از زوج برای طلاق

سلام وقت بخیر منو شوهرم توافق به طلاق کردیم .الان وکیلم گفته برای اینک...

03 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

ایا میتوانم برای طلاق اقدام کنم؟

باسلام. من هشت ساله ازدواج کردم، همسرم هیچوقت شغل مناسب نداشت و من امن...

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آزمایش بارداری برای طلاق زوجه

سلام وقتتون بخیر من خانممو میخوام طلاق بدم برگه طلاقش اومده ک ببرم محض...

02 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

درخواست طلاق از سوی زوج

سلام به من یه دوختر زوری گرفتن نديده نشناخته اصلا مهر محبت ندارم میخا...

01 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

طلاق از سوی زوج و پرداخت کلیه حقوق زوجه

سلام وقت بخیر من 8سال ازدواج کردم الان به مدت 8ماه همسرم تغییر کرده رف...