در صورتیکه در رابطه با موضوع

بیمه عمر چیست؟ + مزایا و شرایط مورد نیاز بیمه عمر
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
بیمه عمر چیست؟ + مزایا و شرایط مورد نیاز بیمه عمر

بیمه عمر چیست؟ + مزایا و شرایط مورد نیاز بیمه عمر

شما در این مقاله میخوانید

 

انواع مختلف بیمه عمر و پوشش های آن کدامند؟

 

یکی از زیر مجموعه های بیمه اشخاص بیمه عمر است، بیمه عمر را می توان نوعی بیمه درمانی هم به شمار آورد. بیمه عمر همچنین یک سرمایه گذاری بلند مدت بوده که مزایای زیادی برای افراد در پی دارد. یکی از مزایای بیمه عمر پشتیبانی مالی خانواده در آینده بوده و اگر تبلیغات مختلف بیمه در تلویزیون را دیده باشید حتما با جملاتی مانند بیمه عمر سرمایه گذاری بلند مدت و قابل اطمینان برای آینده خواهد بود. 

 

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

 

اکثر خانواده ها سعی دارند که در آینده برای مراسم عروسی بچه های خود سرمایه ای پس انداز کنند. برای این کار نیاز نیست که حتی در زمان پیری خانواده ها برای تامین این سری از نیازها مشغول به کار شوند؛ چرا که شرکت های بیمه گر می توانند در چنین مواردی به کمک آن ها بیایند.

شرکت های بیمه گر سعی می کنند با ارائه خدمات مربوط به بیمه عمر و تضمین سود و مزایا چنین استرس هایی را کاهش دهند. به هر حال امروز ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم که در مورد بیمه عمر با شما عزیزان صحبت کنیم، پس اگر می خواهید با مزایای بیمه عمر و شرایط آن آشنا شوید ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

مزایای مربوط به بیمه عمر

 

یکی از مهم ترین مزایای بیمه عمر تعیین مبلغ پرداختی با توجه به بودجه مورد نظر است. با این حال مزایای بیشتری هم برای بیمه وجود دارد، که در ادامه بررسی می کنیم.

  • بیمه گذار خود روش پرداخت حق بیمه را تعیین می کند

 

انتخاب روش پرداخت حق بیمه با توجه به شرایط شخص به صورت یک جا، سالیانه، شش ماهه و دو ماهه وجود دارد. با این اوصاف بیمه گذار برای پرداخت حق بیمه انتخاب های فراوانی داشته و می تواند با برنامه ریزی های لازم در این مورد با خیالی آسوده زمان بندی های لازم را انجام دهد. بدین ترتیب بیمه گذار برای پرداخت هزینه های حق بیمه دچار مشکل نمی شود. 

 

  • بیمه گذار می تواند مدت زمان بیمه نامه عمر خود را تعیین کند

 

بدیهی است که تنها افرادی به فواید بیمه فکر می کنند که برای آینده و زندگی خود برنامه ریزی دارند. بر همین اساس چنین افرادی با تصمیم گیری در مورد این که بهترین زمان برای استفاده از بیمه آن ها چه زمانی است، مدت بیمه نامه را تعیین می کنند.

شرکت های بیمه به منظور بهره گیری از بیمه عمر شرایط و محدودیت هایی قرار داده اند . به طور کلی تنها بین 5 الی 30 سال مدت زمان بیمه نامه قابل تغییر خواهد بود. علاوه بر این سن بیمه شده به اضافه سال های بیمه باید زیر 70 سال باشد.

 

  • ثبت نام برای بیمه عمر بدون محدودیت سنی

 

به طور کلی بیمه زندگی از بدو تولد فرد تا 60 سالگی صادر می شود. از آن جایی که در حال حاضر اقتصاد ایران با تورم های وحشتناکی روبه رو است، اکثر پدرها و مادرها نگران آینده فرزندان خود با وجود این تورم ها هستند. این مسئله باعث شده که آن ها برای تامین نیازهای آینده خود به دنبال یک سرمایه گذاری موثر و مطمئن باشند که به نظر می آید بیمه عمر بهترین انتخاب برای آن ها است.

 

  • امکان بازخرید زودتر از موعد

 

مطمئنا همیشه اتفاقات آینده آن طور که ما برای آن برنامه ریزی می کنیم، پیش نمی روند. در برخی مواقع امکان دارد که بیمه گذار زودتر از موعد مقرر کرده به بیمه خود نیاز داشته باشد. در این حالت بیمه گذار می تواند از خدمات مربوط به بازخریدی استفاده نماید.

البته لازم به ذکر است که این امکان از سال دوم بیمه شدن فراهم می شود. درضمن ما پیشنهاد می کنیم که قبل از 5 سال دست به چنین اقدامی نزنید. اما به هر حال در صورت لزوم می توان بعد از دو سال حق پرداخت بیمه خودتان را بازخرید کنید.

 

  • تغییر بیمه گذار

 

برای این مورد شما باید با عنوان بیمه گذار به خوبی آشنا شوید. به طور کلی بیمه گذار به شخصی حقوقی و حقیقی می گویند که پرداخت حق بیمه بر ضمه اوست. علاوه بر این مسئله منافع بیمه به خود بیمه گذار یا ذی نفعانش تعلق می گیرد. آن کسی که نامش در بیمه نامه آورده شود بیمه گذار یا ذی نفع ثابت نامیده می شود. که البته در چنین سرمایه گذاری امکان تغییر بیمه گذار وجود خواهد داشت.

 

 

 

  • بیمه گذار می تواند ذی نفعان خود را در بیمه نامه تعیین کند

 

مرگ مسئله ای است که هر انسانی با آن روبه رو می شود. در بیمه نامه بندی وجود دارد که بیمه گذار می تواند بعد از مرگ خود ذی نفعانش را مشخص نماید. اما ذی نفعان فرد چه کسانی هستند، نکته جالب ماجرا دقیقا همین جا است که محدودیتی در این مسئله وجود نداشته و ذی نفعان می توانند خانواده فرد، بستگان، دوستان و حتی سازمان های خیریه و افراد فقیر باشند. جالب تر این که بیمه گذار می تواند سهم هر ذی نفع از بیمه خود را مشخص کند.

 

  • گرفتن وام

 

باز هم از سال دوم بیمه به بعد امکان گرفتن وام برای بیمه گذار وجود دارد. برای این منظور بیمه گذار می تواند تا 90 درصد از سپرده خود را به عنوان وام بگیرد. معمولا مدت زمان پرداخت وام و اقساط آن بر اساس توافقات بیمه گذار و شرکت بیمه تعیین می شود.

بهره وامی که بیمه گذار از این طریق به دست آورده هم به سودی که در سال های قبلی شرکت بیمه به بیمه گذار داده، بستگی دارد. اما به طور کلی کارمزد این وام چیزی بین 3 تا 4 درصد خواهد بود و برای دریافت آن هم نیاری به ضامن نیست؛ چرا که امکان دریافت وام بدون هیچ گونه ضامنی فراهم شده است.

درضمن با انجام این کار بیمه گذار نیاز نیست خود را بازخرید کرده و همچنان تمامی مزایا و پوشش های بیمه اش باقی می مانند.

 

  • دریافت سود مشارکتی

 

اکثر شرکت های بیمه مبلغی به صورت سالیانه به حساب بیمه گذار واریز می کنند. این مبلغ سود مشارکت سرمایه گذاری، سرمایه بیمه گذار بوده و میزان آن در شرکت های بیمه مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما به طور تقریبی می توان گفت حدود 85 الی 90 درصد از سود مشارکت در پروژه های مختلف به حساب بیمه گذار افزوده می شود.

 

  • امکان دریافت سرمایه به صورت یک جا یا ماهیانه

 

مبلغی که بیمه گذار به عنوان حق بیمه پرداخت می کند در شرکت بیمه پس از کسر هزینه های مختلف به عنوان اندوخته و سودی که به آن تعلق می گیرد، سرمایه نهایی به شمار می رود. به هر حال هر زمان که سر رسید بیمه گذار تعیین کند، بیمه گذار می تواند حق بیمه خود را به صورت یک جا یا ماهیانه دریافت نماید.

 

شرایط مورد نیاز برای بیمه عمر

 

شرایط خاصی برای بیمه زندگی وجود دارد که به شرح زیر خواهند بود:

 

1- شرایط سنی 

 

امکان صدور بیمه از بدو تولد تا زمانی که فرد به 70 سالگی برسد وجود دارد. البته این مسئله را هم باید در نظر داشت که افزایش سن روی حق بیمه تاثیر زیادی می گذارد. در واقع هر چقدر سن فرد بالاتر رود حق بیمه پرداختی هم افزایش می یابد.

 

 

2- مدت قرار داد

 

مدت قرارداد بیمه از 5 سال تا 30 سال متفاوت است. اما خب هر چقدر که مدت زمان سرمایه گذاری شما بیشتر باشد طبیعتا سرمایه ای که در نهایت دریافت می کنید، بیشتر خواهد بود. 

 

3- مبلغ حق بیمه

 

بهتر است یادآور شویم که مبلغ مشخصی برای حق بیمه وجود ندارد. متقاضیان دریافت بیمه می توانند به نسبت دارایی و دریافتی های ماهیانه خود حق بیمه را تعیین نمایند. اما حق بیمه کمتر از 50 هزار تومان قابل قبول نیست و اینکه بیمه گذار می تواند آن را به صورت ماهیانه، سالیانه، 2 ماه یکبار، 3 ماه یکبار و 6 ماه یکبار پرداخت کند.

لازم به ذکر است که امکان افزایش پرداخت حق بیمه به صورت سالانه و با توجه به انتخاب بیمه گذار وجود دارد. افزایش حق بیمه به صورت سالانه چیزی حدود 5 الی 25 درصد است. بهترین حالت برای پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه با افزایش آن مبلغی حول و حوش 700 هزار تومان خواهد بود. 

 

سخن آخر

 

بیمه عمر یک سرمایه گذاری بلند مدت و کاملا مطمئن است که افراد از طریق آن می توانند در آینده بسیاری از نیاز های خود را به کمک آن تامین کنند. بیمه عمر با شرایط و انعطاف زیادی که دارد این امکان را فراهم کرده که افراد با توجه به نیاز و توانایی مالی خود برای آینده برنامه ریزی کنند.

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 5 از 1 رای

مزایای بیمه عمر شامل چه مواردی می شود؟

امکان انتخاب روش پرداخت، مدت زمان بیمه نامه، تغییر بیمه گذار، گرفتن وام، دریافت سود مشارکتی و... از مزایای بیمه عمر به شمار می روند.

شرایط سنی برای استفاده از بیمه عمر چگونه است؟

امکان صدور بیمه از بدو تولد تا زمانی که یک فرد به 70 سالگی برسد وجود دارد.

مدت قرار داد بیمه چقدر است؟

زمان مشخصی برای مدت زمان بیمه تعیین نشده و می تواند از 5 تا 30 سال متفاوت باشد.

آیا برای گرفتن وام از طریق بیمه عمر ضامن نیاز است؟

خیر امکان گرفتن وام بدون ضامن از طریق بیمه عمر برای بیمه گذار فراهم شده است.

کارمزد وام صندوق بیمه عمر چند درصد است؟

صندوق بیمه برای صدور وام کارمزد 3 تا 4 درصد در نظر گرفته است.

مبلغ حق بیمه باید چقدر باشد؟

در این مورد محدودیت چندانی وجود ندارد، اما مبلغ حق بیمه به صورت ماهیانه نباید کمتر از 50 هزار تومان باشد. البته که پرداخت مبلغ 700 هزار تومان حق بیمه به صورت سالیانه مبلغ خوبی به نظر می رسد.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ذینفع بودن خواهان در طرح دعوا

وقت بخیر
در رابطه با امتیاز مسکن ملی یکی از مالکین امتیازش رو از طریق...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

سوال دارای وصف حقوقی می باشد؟

سلام کارت حقوقی پدرم باطل شده و ایشون برای دریافت کارت بانگیشون هیچ اق...

05 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

عدم انتقال خودرو به خریدار بعلت بدهی مالیاتی

سلام ...من تهران ماشین خریدم و وکالت فروش دارم و برگ سبز و مدارک ماشین...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

راهکار قانونی در فرض سوال

سلام وقتتون بخیر
ما یه پرونده کیفری داشتیم، رای بدوی علیهمون ابلاغ میش...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تصرف عدوانی

سلام در دعوای تصرف عدوانی حقوقی با اثبات سبق تصرف خواهان ولحوق تصرف خو...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مهلت صدور و ابلاغ رای دادگاه

سلام بزرگوار بنده حدود 11روز پیش جلسه دادگاه داشتم طی این 11روز هیچ اب...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مهلت اعتراض به نظر کارشناسی

سلام منظور از وقت مقرر اعتراض به نظر کارشناسی چه زمانی هست؟؟؟
درضمن عر...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تعهد به عدم خروج از کشور

سلام خدمت شما
آیا دو نفر طبق یک قرارداد مالی ( فروش امتیاز وام ) میتون...

05 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

اعتراض به ثبت جهت مزایده ملک انتقال یافته

سلام وقت بخیر . بنده و همسرم یک ملک قول نامه ایی داریم کرج به صورت 3 د...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

محکومیت خوانده به پرداخت خسارات دادرسی

باسلام وکیل از 96 تا اکنون پای پرونده بوده پرونده ملکی است اکنون قاضی...