04 آبان 1401

استفاده از سند مجعول دولتی

دسته بندی : کیفری | استفاده از سند مجعول
محمد بابایی فیشانی
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

درود برشما. من ۳۴ سالم هست و یه پراید مدل ۱۳۷۷ دارم که بهش معاینه فنی تعلق نمیگیره چون همه جاش داغون بود و من میخواستم بفروشمش و به پولش احتیاج داشتم .من دوماه  پیش  یک نفر را پیدا کردم که میگفت در معاینه فنی کار میکند و مبلغ ۳۰۰ هزار تومن دادم و از ماشینم عکس انداخت و سه ساعت بعد زنگ زد و معاینه فنی را بهم داد. وقتی تعویض پلاک رفتم من رو گرفتن و گفتن معاینه جعلی است. خلاصه پروندم رفت اگاهی و من را هم خواستن و بعد از چند روز گفتن اون کسی که معاینه فنی داده بود به من را گرفتن و الان زندان است چون داخل خونش کلی دستگاه و مهر و ابزار جعل بوده البته به گفته خودشون. دو هفته بعد من رو دادگاه خواستن و من تمام ماجرا رو تعریف کردم و گفتن فیش حقوقی بزار. من هم پدرم رو اوردم و فیش گذاشت و گفتن که برو.
دیروز برای بابام که یه پیام اومد که پرونده شما به دادگاه ۱۰۲ کیفری رفته  .امروز بابام رفت دادگاه که گفتن شما ضامن یه نفر شدیدو از این صحبتا که شماره پرونده را پدرم گفت و اونها گفتن پرونده من است با عنوان جعل اسناد دولتی و گفتن برید اگه لازم بود صداتون میکنیم.میخواستم بدونم جریمه من چی هست چون من اصلا نمیدونستم که معاینه جعلی است و چون مهر برجسته داشت فکر میکردم اصلی است به قاضی هم گفتم که حتی اگه یک درصد میدونستم این برگه جعلیه نمیرفتم چون ابروم برام اهمیت داره و من تا این سن به کلانتری و دادگاه نرفتم.تو گروه وکلا پرسیدم چندتاشون گفتن چیزی نمیشه چندتاشونم گفتن میرید حبس خلاصه دیدیم اینجا سوالمو بپرسم بهتره چون وکلای با سابقه اینجا هست. بسیار متشکرم عذر میخوام بابت طولانی بودن سوالم.

پاسخ کارشناس حقوقی :

بااحترام کاربر محترم اگاهی شخص در چنین پرونده ای منجرب به حبس خواهد شد اما عدم اگاهی جنابعالی با تخفیف مجازات به جزای نقدی یا تعلیق محکوم خواهید شد

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با محمد بابایی فیشانی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

04 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

استرداد سند غیر مالی....

سلام
اگر من یک کپی پرینت رنگی، دقیقا مشابه گواهی موقت تحصلات کارشناسی...

14 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

جعل سندواستفاده ازسندمجعول

سلام خسته نباشید
تکه زمینی به متراژ پنج هزار مترار هست که میزان کسانی...

08 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

مبدا محاسبه مروز زمان نسبت به جرم جعل و استفاده از سند مجعول

باسلام
در مورد جرم استفاده از اسناد مجعول و جعل تا چند وقت پس از اطلاع...

07 اسفند 1402
کارآموز وکالت

تنظیم لایحه تجدیدنظرخواهی

درود
من بخاطر انجام بزه به 7ماه و 16 روز حبس تعزیری
بخاطر استفاده از ا...

سلام، من محمد بابایی فیشانی هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 5 ساعت پیش
محمد-بابایی-فیشانی
محمد بابایی فیشانی ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 12,610
هزینه مشاوره 198,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.29/5