در صورتیکه در رابطه با موضوع

طلاق به دلیل رابطه مقعدی + شرایط طلاق به علت رابطه از پشت
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
طلاق به دلیل رابطه مقعدی + شرایط طلاق به علت رابطه از پشت

طلاق به دلیل رابطه مقعدی + شرایط طلاق به علت رابطه از پشت

شما در این مقاله میخوانید

یکی از وظایف مهم زن و مرد در قبال یکدیگر رابطه جنسی است که نقش بسیار مهمی بر رضایت، سلامت و ماندگاری زندگی زناشویی دارد. برقراری رابطه جنسی موجب افزایش عشق، کاهش استرس و بهبود وضعیت زندگی زوجین می‌گردد. با این وجود، برخی از اوقات امکان دارد تا رابطه جنسی به عنوان عاملی آزاردهنده و آسیب‌پذیر به حساب بیاید. ممکن است داشتن برخی از فانتزی‌های جنسی برای یک طرف رابطه لذت‌بخش و برای دیگری ناخوشایند و چه بسا آزاردهنده باشد.

از جمله این فانتزی‌های جنسی می‌توان به رابطه مقعدی اشاره کرد که ما بین برخی از زوجین رخ می‌دهد. رابطه مقعدی به معنای داخل شدن آلت جنسی مردانه در قسمت انتهایی رکتوم است که مطابق نظرات فقها، پزشکان و حوزه روان‌شناسی احکام و عواقب متعددی دارد. در این مقاله از وبسایت مجموعه وکیل وند قصد داریم تا شما عزیزان را با نحوه طلاق به دلیل رابطه مقعدی، احکام شرعی و قانونی در خصوص آشنا کنیم؛ با وکیل وند همراه باشید.

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی

قبل از اینکه به سراغ موضوع اصلی برویم، لازم است تا با اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی آشنا شوید. در واقع، رابطه جنسی یکی از جوانب مهم و حیاتی در زندگی زناشویی به شمار می‌رود. به طوری که در صورت نداشتن رابطه، زوجین می‌توانند بنا بر شرایط برای طلاق به دلیل نداشتن رابطه اقدام کنند. این رابطه نه تنها به عنوان یک فعالیت جسمانی، بلکه به عنوان یک عنصر ارتباطی و روانی نیز اهمیت فراوانی دارد. داشتن رابطه جنسی مرتب به تقویت صمیمیت و ارتباط عاطفی بین زوجین منجر می‌شود. طبیعتاً این فعالیت فیزیکی میزان احساس نزدیکی و اتصال عاطفی را افزایش می‌دهد و به زوجین این امکان را می‌دهد که به صورت فیزیکی و عاطفی نزدیک‌تر شوند. 

علاوه بر این، رابطه جنسی در کاهش استرس و فشارهای روزمره نقش مهمی دارد. در هنگام فعالیت جنسی، بدن اندکی مواد شیمیایی مانند اندورفین را آزاد می‌کند که باعث ایجاد حالت آرامش و خوشایند در زوجین می‌شود. همچنین در طول رابطه جنسی، زوجین در تمرکز بر روی لذت و احساسات مثبت همدیگر مشغول می‌شوند. این فرصت آن‌ها را از مسائل روزمره و نگرانی‌های ذهنی دور کرده و اجازه می‌دهد تا در لحظه زندگی کنند. می‌توان گفت رابطه جنسی مناسب و رضایت‌بخش برای هر دو طرف، باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس در زندگی زناشویی می‌شود. با این حال، در صورت بروز هرگونه مشکل و ناراحتی در زندگی زناشویی لازم است تا از مشاوره حقوقی آنلاین فوری استفاده کنید تا سلامت خود و رابطه را حفظ نمایید.

آیا می‌توان به خاطر رابطه مقعدی طلاق گرفت؟

در مورد این سوال که آیا می‌توان به خاطر رابطه مقعدی طلاق گرفت باید گفت که از نظر قانونی و شرعی برقراری رابطه مقعدی ممنوع و مکروه در نظر گرفته می‌شود. در حقیقت، اگر همسر از انجام رابطه مقعدی راضی نباشد، برقراری رابطه مقعدی حرام بوده و شوهر ملزم به پرداخت دیه به همسر خود خواهد شد. وکیل تلفنی 24 ساعته رایگان در وکیل وند جزو مواردی است که زوجه را قادر می‌سازد تا مشکل خود را مطرح و در  مورد آن مشاوره رایگان دریافت کند. همچنین شما می‌توانید از وبسایت وکیل وند، با انواع دیه در قانون آشنا شوید.

از نظر قانون هم، انجام رابطه جنسی از طریق مقعد آزار جنسی به حساب می‌آید و جزء موارد همسر آزاری است. علاوه بر این، چنانچه زوجه رضایت ندهد، مستحق دادخواست می‌شود. از این‌رو، اگر خانم به خاطر انجام رابطه مقعدی با شوهر خود، خشمگین باشد و درخواست طلاق کند، قادر است تا با استناد به موضوع عسر و حرج در دادگاه از شوهر خود طلاق بگیرد. البته ناگفته نماند که اگر زن این ادعا را داشته باشد، باید حتما شواهد و دلایل محکمه پسند برای ثابت کردن رابطه مقعدی ارائه دهد. 

طلاق به خاطر رابطه مقعدی به واسطه اصل عسر و حرج

شاید برایتان سوال باشد که آیا رابطه از پشت باعث طلاق می‌شود؟ در حقوق مدنی و قانون آیین دادرسی کیفری، اصل عسر و حرج به عنوان یک اصل حقوقی قابل توجه است. این اصل بیان می‌کند که در صورت وجود عسر و حرج در اجرای یک تعهد یا حکم قضایی، امکان تعلیق، تخفیف، تغییر یا فسخ آن تعهد یا حکم وجود دارد.

در مورد طلاق، اگر زوجین با مشکلات جدی و ناسازگاری‌های زیادی روبه‌رو شوند، به عنوان عسر و حرج تلقی می‌شود. برای استفاده کردن از اصل عسر و حرج در رابطه با طلاق به دلیل رابطه از پشت، حتما باید زوجه بتواند این مطلب را اثبات کند‌. برخی از عوامل که می‌توانند در اثبات عسر و حرج کمک کننده باشند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • به همراه بردن گواهان شفاهی یا کتبی که شاهد برقراری رابطه مقعدی بوده‌اند.

  • گزارش قطعی پزشکی قانونی که آسیب زوجه را به علت سابقه رابطه مقعدی تایید کند.

  • مدارک و شواهد معتبر که زورگویی، مجبور کردن، زورگویی یا تحقیر زن توسط شوهرش باشد.

چنانچه زن قادر باشد تا عسر و حرج خویش را در دادگاه به اثبات برساند، دادگاه به یکی از روش‌های زیر اقدام خواهد نمود:

  • دادگاه حق طلاق را به زوجه می‌دهد و در این خصوص نیازی به رضایت همسر نیست.

  • دادگاه حق خلع را به همراه پرداخت مالی شوهر به زوجه را اعطا می‌کند.

  • دادگاه حق مبارزات را به زوجه می‌دهد؛ البته با شرط عدم تمکین همسر

علاوه بر این برای این که عسر و حرج تشخیص داده شود، نیاز است تا به شرط‌هایی که در ادامه بیان می‌شود، توجه ویژه داشت:

ضروری است تا موضوع عسر و حرج به رابطه مقعدی استناد کند و اگر عسر و حرج به هر دلیل دیگری باشد، طلاق به دلیل رابطه جنسی مقعدی امکان‌پذیر نیست. با در نظر گرفتن شواهد موجود، قاضی عسر و حرج را تایید خواهد کرد. البته ناگفته نماند که اگر زوجه از رابطه مقعدی رضایت داشته باشد و از آن لذت ببرد، ثابت کردن عسر و حرج و طلاق به خاطر آن ممکن نخواهد بود. مشاوره حقوقی خانواده شبانه روزی می‌تواند در این خصوص به زوجین درگیر با این موضوع کمک فراوانی کند.

طلاق از همسر به دلیل نزدیکی از مقعد چگونه امکان پذیر است؟

برای درخواست طلاق به دلیل رابطه مقعدی، زوجه باید درخواست فسخ نکاح را به دادگاه ارائه کند و در آن عسر و حرج را بیان نماید. پس از آن، دادگاه پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهد و برای رسیدگی به پرونده جلسه تعیین می‌کند. مشاوره با وکیل طلاق از جمله موارد پیشنهادی است که کمک بسیاری به تسریع روند پرونده و اصولی بودن آن می‌کند. 

در واقع، در طی برگزاری جلسه‌های دادگاه، زوجه باید تلاش کند تا شکایت خود را با دلایل محکمه پسند اثبات کند. علاوه بر این، از همه حق و حقوق خود همانند دیه، مهریه، نفقه و حضانت فرزند دفاع نماید. چنانچه دادگاه تصمیم به موافقت با درخواست زوجه بگیرد، برای طلاق حکم صادر می‌کند.

حقوق و تعهدات حاکم برای زن پس از طلاق به دلیل رابطه مقعدی چیست؟

بعد از درخواست طلاق به علت رابطه مقعدی، زن از همه حقوق مالی خود همانند مهریه، دیه، نفقه و ... بهره‌مند خواهد شد. علاوه بر این، اگر دارای اولاد زیر سن قانونی باشد، درخواست حضانت آن‌ها را نیز می‌تواند ثبت کند. لازم به توجه است که حضانت فرزند در صورتی به زن داده می‌شود که ازدواج مجدد نکند. بنابراین، در صورت ازدواج مجدد حضانت فرزند به پدر یا قیم قانونی خواهد رسید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد مراحل طلاق به دلیل رابطه از پشت پرداخته شد. علاوه بر این در مورد این پرسش که آیا رابطه مقعدی باعث باطل شدن عقد می‌شود نیز مفصل صحبت شد. با توجه به آنچه توضیح داده شد، در قانون شرعی و اسلامی برقراری رابطه مقعدی گناه و حرام تلقی می‌شود. از این‌رو، چنانچه زوجه به سبب رابطه مقعدی با شوهر خود دچار اختلاف شود، شرایط طلاق به علت رابطه مقعدی برای او مهیا است. بنابراین می‌تواند با توجه به اصل عسر و حرج، نسبت به فسخ نکاح درخواست دهد. علاوه براین مطالبه دیه به همراه طلاق به دلیل رابطه مقعدی نیز ممکن است که در مورد آن صحبت شد.

 

 

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 5 از 1 رای

آیا رابطه مقعدی در قانون جرم تلقی می‌شود؟

خیر، اگر به طور کلی بنگریم، رابطه مقعدی جرم نخواهد بود. با این حال از جمله آزارهای جنسی به حساب می‌آید و زن می‌تواند از این طریق طلاق بگیرد. با این حال، برای این که این آزار ثابت گردد، زوجه باید دلایل محکمه پسند به دادگاه ارائه دهد.

آیا رابطه مقعدی با رضایت زوجین حلال است؟

رابطه مقعدی حلال نبوده و در اسلام امری ممنوع به حساب می‌آید، چرا که علاوه بر آزار جنسی، از لحاظ بهداشتی نیز عواقب بسیاری دارد.

آیا می‌توان در صورت رابطه مقعدی دیه گرفت؟

بله، اما گرفتن دیه در صورتی است که زن نسبت به داشتن رابطه مقعدی رضایت نداشته باشد.

آیا رابطه مقعدی عسر و حرج به شمار می‌رود؟

بله، به علت آزار دهنده بودن رابطه مقعدی عسر و حرج بوده و در صورت اثبات زن می‌تواند طلاق بگیرد.

آیا بعد از درخواست طلاق به علت رابطه مقعدی، زن از همه حقوق مالی خود بهره مند می شود؟

بله، زن از همه حقوق مالی همانند مهریه، دیه، نفقه و ... بهره‌مند خواهد شد.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

08 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اقدام برای طرح دعوی طلاق به درخواست زوجه

الان از کجا باید پیگیری کنیم واقعا تو این سالها خیلی اذیت کردن می خوای...

08 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ممنوعیت وکیل از انجام موضوع وکالت

سلام خسته نباشید، یه سوال داشتم از حضورتون راهنمایی بفرمایید ممنون میش...

07 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ثبت طلاق در طلاق رجعی

آیا ثبت مهر طلاق درشناسنامه زن در طلاق رجعی منوط به پایان عده اوست؟با...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

درخواست طلاق ازسوی زوج وپرداخت مهریه

سلام وقتتون بخیر، لطفا توضیح بدید اگر مرد برای طلاق اقدام کند پرداخت س...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

رای بدوی طلاق به درخواست زوج صادر شده؟

با سلام همسر بنده درخواست مهریه دادن که تقسیط شده و من نیز درخواست طلا...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مراحل درخواست طلاق از دادگاه

وقت بخیر
آیا برای طلاق گرفتن حتما باید از طریق دادگاه اقدام کرد یا با...

04 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

وکالت بلاعزل زوجه از زوج برای طلاق

سلام وقت بخیر منو شوهرم توافق به طلاق کردیم .الان وکیلم گفته برای اینک...

03 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

ایا میتوانم برای طلاق اقدام کنم؟

باسلام. من هشت ساله ازدواج کردم، همسرم هیچوقت شغل مناسب نداشت و من امن...

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آزمایش بارداری برای طلاق زوجه

سلام وقتتون بخیر من خانممو میخوام طلاق بدم برگه طلاقش اومده ک ببرم محض...

02 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

درخواست طلاق از سوی زوج

سلام به من یه دوختر زوری گرفتن نديده نشناخته اصلا مهر محبت ندارم میخا...