در صورتیکه در رابطه با موضوع

نمونه لایحه درخواست اعاده دادرسی کیفری
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
10 اردیبهشت 1402
4.33
نمونه لایحه درخواست اعاده دادرسی کیفری

نمونه لایحه درخواست اعاده دادرسی کیفری

شما در این مقاله میخوانید

نمونه لایحه درخواست اعاده دادرسی کیفری

ریاست محترم دیوان عالی کشور با سلام و احترام به استحضار عالی می رساند اینجانب در خصوص پرونده کلاسه نسبت به دادنامه شماره ۹۹۰۹۹۷۲۶۴۱۱۰۰۴۱۶ مورخ ۲۹/۳/۹۹ صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهریار و دادنامه شماره ۹۹۰۹۹۷۰۲۲۲۰۰۱۶۱۱ مورخ ۲۸/۷/۹۹ صادره از شعبه ۲۰ دادگاه تجدیدنظر تهران اعتراض داشته و با عنایت به اینکه مدارک اثبات کننده بیگناهی و عدم تقصیر اینجانب پس از صدور دادنامه بدوی که حالت قطعی داشته، کشف گردیده لذا با استناد به قسمت آخر بند ج ماده 474 قانون آئین دادرسی کیفری که بیان می دارد:

پس از صدور حکم قطعی ادله جدیدی کشف شود که موجب بی گناهی محکوم علیه یا عدم تقصیر وی باشد، تقاضای تجویز اعاده دارسی را داشته و در این راستا توضیحات ذیل را معروض می دارد:

 

مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

شرح ماوقع اولا همانگونه که در پرونده مطروحه و در اظهارات اینجانب مضبوط است بنده سال در نمایشگاه دوستم به نام آقای ....... در شهرک کامیون داران برای اولین بار متهم ردیف آقای ............... را مشاهده کردم در حالی که هیچ گونه آشنایی قبلی با ایشان نداشتم و نامبرده آنجا آمده بود و دلالی خودرو می نمود و مشاهده کردم که فردی مسن و مصرف کننده مواد مخدر بوده و برسر مبلغ یک میلیون تومان با یکی از کاسبان خودرو نمایشگاه در حال چانه زنی و در حال ایجاد درگیری بود، به ایشان گفتم موضوع چیست و ادعا کرد که جهت تولد نوه اش نیاز شدیدی به این مبلغ دارد و بنده متاسفانه با توجه به شرایط خاص وی که ادعا می کرد می خواهد نوه اش را خوشحال کند و در جهت کمک به وی مبلغ یک میلیون تومان به عنوان قرض الحسنه به ایشان پرداخت نمودم و مقرر شد که نامبرده این مبلغ را در انتهای ماه به من برگرداند بعد از گذشت یک ماه و با توجه به عدم استرداد وجه از سوی ایشان، با وی چندین بار تماس گرفتم که پاسخگو نبود.

روزی به صورت اتفاقی ایشان را داخل نمایشگاه خودرو دیدم و به او در خصوص عدم پرداخت بدهی اش متعرض شدم که متاسفانه شروع کرد به اظهار عجز و ناله و این که دختر عمه ام فوت نموده و باید به قزوین بروم و درجهت جلب اعتماد بنده ورهایی از دست اینجانب ۳ فقره معاینه فنی را به رسم امانت به اینجانب سپرد و اعلام کرد این برگه های معاینه فنی را نزد خود نگهدار  ومن تا دو روز دیگر بدهی ام را به شما پرداخت کرده و این برگه ها را از شما پس خواهم گرفت، بنده نیز به ناچار و در جهت کسب اطمینان از دسترسی به ایشان و استرداد وجه پرداختی از سوی او این برگه ها را تحویل گرفته در حالی که به هیچ عنوان از جعلی بودن آن مطلع نبوده و حتی با خیالی آسوده آن را داخل خودروی خود گذاشتم، بعد از گذشت ۱۰ روزی فردی که خود را پسر ایشان معرفی میکرد با من تماس گرفته وا علام نمود پدرم به جرم نگهداری مواد مخدر در زندان است وچند نفر از مشتریان وی برگه های معاینه فنی خود را می خواهند و بعد من اعلام نمودم که مشکلی نیست و شما مبلغ بدهکاری پدر را پرداخت کنید و برگه ها را تحویل بگیرید و بعد از اخذ آدرس منزلم از سوی ایشان بعد از ۲ ساعت به همراه مامورین آگاهی به منزل من مراجعه کرده و به دروغ به مامورین اعلام نمود که آن سه برگه را من جعل نموده ام در حالی که بنده به هیچ عنوان از موضوع اطلاعی نداشتم وماموران سپس اقدام به تفتیش منزل نمودند وهیچ گونه ابزار وادوات جرمی در منزل من کشف نگردید.

حال در دفاع باید اشاره نمایم برابر مستندات پیوست اینجانب فاقد هر گونه سابقه کیفری بوده و در دوران زندگی خود مرتکب کوچکترین جرمی نشده ام وب رابر استشهادیه پیوست، فردی سالم و بدون هر گونه حاشیه ای در جامعه بوده ام و نکته دیگری که موید بیگناهی اینجانب می باشد که اگر اقدام به جعل معاینه های فنی می نمودم باید حتما ابزار وادوات جرم نیز در منزلم کشف میگردید و این در حالی است که هیچ گونه ادوات جعل ویا اوراق مجعولی در کل بدون آن ۳ فقره که آن هم متعلق به متهم اقای .............. بوده، از اینجانب کشف نگردیده است.

حالیه اعلام می نمایم که ۲ نفر شاهد به اسامی آقایان ؛ ۱- ....................................به آدرس:................................................  ۲-..................................... به آدرس :................................ مطابق استشهادیه پیوست، حاضر به ادای شهادت در نزد مرجع محترم قضایی می باشند واعلام می دارند که در خصوص موضوع پرونده و اتفاقات رخ داده بوده اینجانب بیگناه بوده و به چشم خود دیده اند که من مبلغ یک میلیون تومان را به صورت قرض الحسنه به متهم .................. پرداخت کرده ام ودر قبال آن سه برگ معاینه فنی را در جهت ضمانت بازپرداخت وجه از سوی ایشان دریافت نموده و هیچ گونه اطلاعی از مجعول بودن برگه های معاینه فنی نداشتم؛ علیهذا با عنایت به مراتب فوق از آن جائی که اینجانب بدون هیچ دلیل و مدرکی موجهی جهت اثبات اتهام محکوم شده وتنها مدرکی که جهت صدور حکم به آن استناد شده کشف برگه های معاینه فنی مجعول در ید اینجانب می باشد که آن هم توضیحاتش به صورت مفصل بیان شده و با توجه به اصل برائت و نیز با توجه به ماده ۴ قانون آیین دادرسی کیفری و این که مدارک اثبات ادعای بیگناهی و عدم تقصیر اینجانب پس از صدور دادنامه قطعی به دست آمده و نیز با توجه به این که، بدون توجه به دفاعیات و مدارک اینجانب، تجدیدنظرخواهی ام رد شده لذا در جهت جلوگیری از تضییع حقوق بنده و حفظ اعتبار و آبرویم در جامعه، با استناد به قسمت آخر بند ج ماده 474 قانون آئین دادرسی کیفری یعنی کشف ادله جدید پس از صدور حکم، تقاضای رسیدگی و تجویز اعاده دادرسی ونقض رای صادره مورد استدعاست.

با تشکر

جهت تنظیم دادخواست حقوقی، تنظیم شکواییه، تنظیم لایحه و تنظیم اظهارنامه در وکیل وند می توانید به بخش تنظیم دادخواست و شکواییه مراجعه نمایید.

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 4.33 از 12 رای

لایحه چه اهمیتی در دعاوی قانونی دارد؟

در دعاوی قانونی، لایحه به عنوان درخواستی مکتوب از سوی هر دو طرف دعوا می‌تواند نوشته و به دادگاه ارائه شود. لایحه‌نویسی برای عنوان درخواست خود، تجدید نظر در رأی، تجدید نظر در دادرسی، ارائه مدرک و سندی جدید و... استفاده می‌شود.

لایحه در قانون چه مفهومی دارد؟

لایحه در قانون به پیشنهادی اشاره دارد که توسط مجلس به دولت ارائه می‌شود تا به آن رسیدگی شده و در صورت لزوم اجرا شود.

چه کسانی ممکن است در دعاوی قانونی لایحه بنویسند؟

در اکثر موارد، حرفه‌ای‌هایی ماند وکلا که با روند رسیدگی به پرونده در دادگاه، شورای حل اختلاف و یا سایر مراجع قضایی آشنایی دارند، لایحه‌نویسی را برای عنوان درخواست خود در حین جریان پرونده اقدام می‌کنند.

چه نقشی در موفقیت پرونده‌های قضایی دارد؟

لایحه در دعاوی قانونی به عنوان درخواست مکتوب از سوی هر دو طرف دعوا می‌تواند نوشته و به دادگاه ارائه شود و در بسیاری از موارد، به عنوان شالوده درخواست در دادخواست و یا شکایت اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرا باید برای طرح درخواست‌های خود در دادگاه لایحه بنویسیم؟

به دلیل اینکه نوشتن یک دادخواست رسمی، رسمیت و اعتبار بیشتری به درخواست شما می‌بخشد و در صورت رعایت نکات مهمی که در نوشتن دادخواست باید رعایت شود، روند دادرسی را سریع‌تر می‌کند.

در مراجع قضایی و طی دعاوی قانونی، راه‌های متفاوتی برای مطرح کردن درخواست وجود دارد؟

بله، برای مطرح کردن درخواست در مراجع قضایی، راه‌های متفاوتی وجود دارد از جمله اظهارات شفاهی در دادگاه، نوشتن دادخواست و ارسال آن به دادگاه، و غیره.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

10 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

پیچیده شدن بوی غذا در اپارتمان

سلام وقتتون بخیر آیا پیچیدن بوی غذا در ساختمان اداری غیر قوانین آپارتم...

10 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

رفع مسدودی حساب از طریق دادگاه

سلام خسته نباشید....من ساکن تهران هستم کارت های بانکی فرزندانم مسدود ش...

10 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

دستگیری برای حجاب در خیابان

بخاطر بی حجابی میتونن فردی رو دستگیر کنن و ببرن
بدون هیچ حکمی
و آیا ن...

10 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

جرم چیدن مواد غیر مجاز

با سلام
ببخشید میخواستم بدونم اگه کسی قارچ جادویی یا ماشروم رو از طب...

10 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آدم ربایی ...............

ببخشید دخترم باپسری اینترنتی آشناشدن والان 5روزه ازش خبری نیست بخاطر ا...

10 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

راهکار قانونی در فرض سوال

سلام وقت بخیر بند با شخصی یک مشکل ناموسی پیدا کردم که ایشون با تلفن با...

10 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

احتمال سو استفاده در صورت عدم حضور در جلسه دادرسی هست

سلام
بنده تهران هستم و از دو نفر شکایت کردم ک اهل طبس هستند پرونده را...

10 اردیبهشت 1403
کارآموز وکالت

سند گذاشتن برای وثیقه

سلام سند که برای وثیقه میخواهیم بزاریم باید چجوری باشه سند ما تک برگه...

09 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

چگونگی رفع مغایرت تشابه اسمی در پرونده کیفری؟

سلام درسال 98از شخصی به نام مصطفی شکایت شده که هم اسم مستعار بنده بوده...

09 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مفقودی اسناد و مدارک و احتمال ارتکاب حرم

فقط می‌خوام اینو بدونم که با شماره ملی و شماره موبایل بدون داشتن تصوی...