06 مرداد 1400

آیا فروش ملک از طریق مزایده قابل ابطال است ؟

دسته بندی : حقوقی | سایر دعاوی
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

با سلام و تشکر
در سالهای قبل یکی از شرکا یک شرکت خصوصی بودم که در حال حاضر دچار اختلاف شده و شرکت در حال حاضر فعالیتی ندارد. به دلیل عدم پرداخت اجاره های شرکت برای مدتی، چکهای شرکت برگشت خورده و موجر اقدامات قانونی را انجام داده اند. با توجه به عدم همکاری شریک جهت پرداخت این بدهی و با توجه به اینکه ملک بنده در رهن بانک جهت وام شرکت میباشد و شریک دیگر با برنامه ریزی قبلی کلیه اموال خود را تغییر مالیکت داده است، شاکی در نهایت ملک بنده را توقیف کرده و درخواست مزایده را گرفته است.
در روز مزایده برای بخشی از ملک بنده و معادل طلب شاکی، غیر از شاکی اشخاص دیگری در مزایده شرکت نکردند، و شاکی مطالبه این بخش ملک را کردند. ظاهرا طبق قانون مهلتی ۲ ماهه در نظر گرفته شده که در صورت پرداخت مبلغ، مزایده باطل میشود. متاسفانه با وجود سعی و تلاش زیاد بنده موفق به تهیه مبلغ نشده تا این لحظه نشده و مهلت ۲ ماهه بزودی به پایان میرسد:
- با توجه به توضیحات فوق آیا امکان تمدید قانونی این مهلت ۲ ماهه میباشد؟
- در صورت عدم تمدید، چه توصیه قانونی دارید؟ البته بنده همچنان سعی در تهیه طلبشان دارم. ولی بعد از ۲ ماه و تغییر مالکیت بخشی از ملک، ظاهرا شاکی میتواند درخواست خلع ید ملک مشاع را اقدام کند. در این صورت چه خطراتی برای باقیمانده ملک وجود دارد و بنده چه اقدامات قانونی جهت از دست نرفتن کل ملک یا برگشت این بخش ملک در صورت پرداخت وجود دارد و توصیه میشود؟
- این گروه چطور میتواند به بنده کمک کند و هزینه و شرایط پراختی آن به چه صورتی میباشد؟
با تشکر عباس یوسفخانی

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

سلام کاربر محترم اگر مراحل قانونی مزایده ( ابلاغ اجراییه ،ابلاغ نظر کارشناسی و رعایت مهلت قانونی کارشناسی ) رعایت و ملک به طلبکار یا شخص ثالث فروخته شده باشد فقط همان فرصت قانونی ۲ ماه راهکار رفع بازداشت ملک است اما اگر بعد از فروش شما قادر به پرداخت وجه نباشید می توانید با اسناد مزایده و صورتجلسه ملک علیه شرکا دادخواست مطالبه وجه ( قدرالسهم ) بدهید. اما معایب این کار شریک شدن طلبکار در ملک شماست و قطعا به خلع ید مشاعی متوسل خواهد شد فلذا بهتر است در همان زمان باقی مانده وجه را واریز کنید تا از زیان بیشتر جلوگیری نمایید و اما در خصوص کمک وکلای گروه وکیلوند باید عرض کنم ابتدا باید پرونده ثبتی و اجرایی مطالعه شود تا اظهار نظر شود به این منظور نیاز به اعطای وکالت مطالعه پرونده می باشد .

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

07 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اجرای صیغه طلاق و برقراری مستمری

سلام وقتتون بخیر عذر میخوام یه سوالی داشتم من ازشوهرم جداشدم میخواستم...

07 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

.شناسنامه پدربنده نزدیک19سال هست ک منع خدمات شده

باعرض سلام خدمت شما.بنده از استان گلستان مزاحم میشم.شناسنامه پدربنده ن...

07 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا امکان سوء استفاده از سند وجوددارد؟

سلام.من در رامسر افتتاح حساب بانک شهر انجام دادم.چون اونجا سکونت نداشت...

07 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

هبه اموال به غیروارث

سلام مادرم ازعمه اش پرستاری میکنه عمه اش مغاز ه ای ازشوهرش به ارث برد...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 3 روز پیش
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,094
هزینه مشاوره 398,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5