15 دی 1402

سلام و عرض ادب زمینی دارم 1800 متر کشاورزی ، اکنون خارج از طرح تجهیز و در طرح هادی میباشد

دسته بندی : حقوقی | رفع ممانعت از حق
پویا علیزاده
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام و عرض ادب
زمینی دارم 1800 متر کشاورزی ، اکنون خارج از طرح تجهیز و در طرح هادی میباشد ، مابین زمین مسکونی اینجانب و زمین مذکور مرز عبوری قرارداشت که از سال 91 این مرز رو به 1 تا 1.5 متر در بعضی از قسمتها تعریض کردیم(برای عبور خودمان) اما چون ما در گیلان حضور نداریم سایر افراد هم از این راه عبور کرده اند ، چند ماه پیش وقتی به زمین سر زدیم مشاهده کردیم که این راه عبور کوچک به دستور شورا و دهیار به 4.5 تا 6 متر تعریض شده که منجر به شکایت از طرف اینجانب شده اکنون در دادگاه در حال بررسی هست ، اینجانب دور زمین به جز همین راه که در دعوا هست رو سیم زدم و این راه همینطور باز هست اما الان همسایه ها اعتراض دارند که از ضلع شرقی زمین که مرز باریک است رد میشوند با اینکه سه طرف زمین ضلع شمالی فعلا 6 متر ضلع غربی راه طرح تجهیز اراضی 4.5 متر و ضلع جنوبی راه عبوری 80 سانای دارد و همسایه ها با عبور از ضلع شمالی و جبنوبی به راحتی عبور میکنند ، متاسفانه دهیار و شورا چون از ایشان شکایت کردم از ایشان استشهاد گرفته اند به میزان 2.5 متر که حتی ان مرز کامل مشخص هست که 20 سانته همچنین نقشه گوگل هست ..

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با سلام سند شما و ابعاد آن باید بررسی گردد و اینکه زمین کشاورزی مرز بندی دارد ، در سوال اشاره نکردید در خصوص معبر مورد ادعای شورا 2/5 متری علیه شما اقدام قانونی شده یا نشده؟ اگر شده تقاضای کارشناسی نمایید و نیز ادله و شهود خود را ارایه دهید ، اگر اقدامی نشده می توانید از شورای حل اختلاف تقاضای تامین دلیل با ارجاع به کارشناسی نمایید و این نکته که راه عبوری چندین ساله و نیز عکس های هوایی و ... با کارشناسی مشخص می گردد، اصولا راه 2/5 متری برای عبور خودرو است و آیا اصلا خودرویی عبور می کرده ؟ و اگر در خصوص اقدام قانونی قبلی تان علیه شورا یا دهیار ی اگر کارشناسی یا مستنداتی دارید اینها را هم مستند نمایید و در پرونده جدید از آن استفاده نمایید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با پویا علیزاده دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

21 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

پسرم از شوهر قبلی من است اجازه ورود به خانه را به او نمیدهند

سلام خانوم با پسری که از شوهر قبلی مباشدبهم گفتنحق نداری بیای خانه.بخا...

14 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

الزام به حق‌ آبه و‌حق‌انتفاع

سلام وقت بخیر باغی که حدود 10 سال قبل برادر همسرم به نام همسرم سند زد...

03 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا امکان طرح دعوا در فرض سوال وجوددارد؟

باسلام .من مقدار1/5هکتار زمین کشاورزی‌ باسنددفترخانه ای‌ رودارامیباشم...

05 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

آیا سد معبر جرم است؟

سلام هفته پیش خانمی با ماشین دوبله جلو ماشین من پارک کرد و سد معبر کرد...

سلام، من پویا علیزاده هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 12 ساعت پیش
پویا-علیزاده
پویا علیزاده ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 1,057
هزینه مشاوره 158,000
امتیاز کاربران به وکیل 3.96/5