15 اردیبهشت 1403

اثبات ضرب و جرح عمدی

دسته بندی : کیفری | ضرب وجرح عمدی
لیلا علیخانی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

ممنون فقط رفتم کلانتری پلیس ازم اون زمان پرسید پزشکی قانونی میخای بری بفرستمت من اشتباه کردم گفتم نه چون هزینه پزشکی قانونی رو ندارم من الان فقط مشغول تحصیلم بعد الان که بیشتر کتک خوردم پشیمون شدم که گفتم نه ارجاع ندادن به پزشکی قانونی ارجاع دادن دادگاه ازاین نظر که بخوام داداشمو محکوم کنم چه کارکنم اگه نخوان باورکنن من ازش کتک خوردم فایل صوتی هم ازدیشب دارم ازش مامانمم میترسه که شهادت بده

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

سلام. به علت اینکه گواهی پزشک قانونی ندارید، شما می توانید دفاعیات خود را در دادگاه بابت عدم مراجعه به پزشک قانونی عنوان نمایید و در پرسش شما، مدرک اثبات جرم ضرب و جرح می‌تواند استشهادیه شهود باشد؛ یعنی اگر موقع ارتکاب جرم ضرب و جرح، شهودی در صحنه حاضر بوده و این جرم را ملاحظه نموده‌‌اند، با تنظیم یک استشهادیه و امضای ذیل آن توسط شهود می‌توانید اقدام به اثبات جرم ضرب و جرح نمایید و به خاطر داشته باشید که شماره تلفن آنها را جایی یادداشت کنید تا در صورت لزوم به دادگاه بیایند و شهادت بدهند.اگر هم شهود تمایلی به امضای استشهادیه و یا مراجعه به دادگاه برای ارائه شهادت را ندارند می‌توانید تقاضای صدور قرار تحقیق محلی نمایید که در اینصورت ضابطان قضایی از شهود معرفی شده تحقیق و نتیجه را در پرونده منعکس می‌کنند؛ لذا گزارشات یا صورتجلسه‌های تنظیم شده توسط ضابطان قضایی و کلانتری نیز که ضمیمه پرونده شده باشد، می‌تواند در اثبات جرم ضرب و جرح موثر باشد. همچنین اگر دلایل و مدارک شما برای اثبات ضرب و جرح، ناظر بر فیلم دوربین مدار بسته و یا فیلم تهیه شده با گوشی تلفن همراه یا عکس و یا هر سند و مدرک دیگری هست، باید آن را نیز به عنوان مدرک، ضمیمه شکایت نمایید. البته مدارکی مثل فیلم و عکس صرفا می‌توانند موجب علم قاضی شوند و دلیل مستقلی برای اثبات ضرب و جرح نیستند. یعنی ممکن است قاضی با مدرکی مانند فیلم دوربین مدار بسته به اقناع رسیده و حکم به مجازات بدهد یا بالعکس.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با لیلا علیخانی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

28 اردیبهشت 1403
کارآموز وکالت

ضرب و جرح

سلام
بنده یک سوال داشتم
تقریبا یک ماه پیش من با شخصی به اسم میلاد حرفم...

27 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مراجعه به کلانتری برای دریافت نامه پزشکی قانونی

راستش نمیخواستم کار به دادگاه و ... بکشه فقط میخوام این کبودی ها و بد...

26 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تغییر رای در دادگاه تجدید نظر

عرض سلام وادب...شخصی برای من قمه وچاقو کشید دادگاه 8ماه زندان و 2ضربه...

26 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

دفاع در شکایت ضرب وجرخی که شاکی خودزنی کرده

سلام
من و دوتا از دوستانم در مسیر بودیم که در حین سبقت از موتور سیکلت...

سلام، من لیلا علیخانی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 1 ساعت پیش
لیلا-علیخانی
لیلا علیخانی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 147
هزینه مشاوره 158,000
امتیاز کاربران به وکیل 4/5