04 آبان 1401

نحوه دفاع در جلسه رسیدگی تهدید به قتل

دسته بندی : کیفری | تهدید به قتل
سوال کاربر :

سلام خسته نباشین.عموی بنده از پدر من و از خودم شکایت کرده به جرم ورود به عنف و تهدید به قتل.(صرفا به خاطر حسادت نسبت به اموال پدرم.) و بر اساس تناقضات صحبتهای خودش و شاهدانش که تناقضات هم زیاد بود،دفعه اول عدم استماع شدن. اما ظاهرا پرونده توی دادگاه گم شد به همین دلیل دوباره در ادامه همین پرونده و با همین شماره پرونده دوباره شکایت کردن و چند مورد از ادعاهاشون رو تغییر دادن همچنین تعداد شاهدانش رو هم کم کرد. در نهایت رای دادگاه اومد و پدرم عدم استماع خورد اما برای من قرار جلب به محاکمه صادر شد. دلیلش رو هم شهادت شهود اعلام کردن.
اما در جلسه ی آخر که قاضی به صورت تک به تک از شاکی و متهم و شاهدان سوال پرسید، در میانه ی صحبتم این رو گفتم:. " این که بنده وارد خانه شاکی شده ام و او و شاهدانش را تهدید به قتل کرده ام، دروغ است و صحنه سازی است." در کل چون منشی تمام صحبتهام رو مینوشت و من هم استرس داشتم،جمله بندی هام خوب نبود. این اتهام دروغ بوده و برای ضربه زدن به من و خانواده ام هست. لطفا راهنماییم کنین که بعد از این رای دادگاه قراره چه اتفاقی بیفته و چطور میتونم توجه قاضی رو به تناقضات صحبتهای شاکی و شاهدانش جلب کنم. و برای قاضی چطور توضیح بدم که منظورم از صحبتهایی که در دادگاه کردم، اقرار به جرم نبود، و قاضی منظور من رو اشتباه برداشت کرده.البته وکیل هم داریم ولی میخواستم از شما مشاوره و راهنمایی بگیرم.

پاسخ وکیل

باسلام و احترام بنظر مقام قضایی رسیدگی کننده بستگی دارد ، به صورت حضوری با مقام قضایی شعبه ملاقات کنید و بدون هیچ استرسی واقعیت را کامل بیان کنید تا سوء تفاهم ایجاد شده مرتفع گردد

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مجازات جرم تهدید به قتل

سلام ...آقایی با چاقو وقمه تهدید کرد وقدرت نمایی شکایت کردیم 8ماه زندا...

19 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اقدام به قتل کودک خردسال

جدا شدم،و حضانت کودک پنج ساله ام با من هست، با آقایی نامزد کردم که پسر...

29 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

برای مزاحمت ناموسی چه کاری میتونم بکنم که در امنیت باشم حتی تهدید به...

سلام وقت بخیر برای مزاحمت ناموسی چه کاری میتونم بکنم که در امنیت باشم...

20 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

شکایت بابت اسیدپاشی،تهدید به قتل

سلام من همسرم شکایت کرده بابت تهدید نکن افترا اسید پاشی چاقو کشی شاهد...