19 مهر 1402

انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی

دسته بندی : جرایم سایبری | انتشار محتویات غیر قانونی
علی تسبیح فروش
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

با سلام خدمت شما، یک آتلیه عکاسی در پیج اینستاگرام خود عکس بی حجاب و با لباس زیر همسرم را گذاشته، ولی با وجود تذکرات من بر نمیدارد، خانم بنده هم اعتراضی نسبت به این موضوع ندارد، آیا من میتوانم به عنوان شوهر خانمم از این آتلیه و اون شخص شکایت کنم؟ آیا باید از عکس نشر داده شده اسکرین همراه دادخواست بفرستم؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

سلام در روش اول از شکایت از پیج اینستاگرام، شما می‌توانید به دادسرای جرائم رایانه‌ای (پلیس فتا) و اگر شما به دادسرای جرائم رایانه‌ای مراجعه کنید دادسرا بر حسب موضوع پرونده را بررسی کرده و به پلیس فتا ارجاع می‌دهد. روش دوم از شکایت از پیج اینستاگرام است. شما می‌توانید از پلیس فتا آنلاین استفاده کنید. به این صورت که پلیس فتا آنلاین سایتی را به آدرس www.cyberpolice.ir راه‌اندازی کرده است و در اختیار شهروندان قرار داده است که پس از ورود به آن و با کلیک کردن بر روی گزینه اطلاعات مردمی، شما می‌توانید شکایت خود را در این سامانه ثبت کنید.سپس از طریق پلیس فتا آنلاین می‌توانید موضوع شکایت خود را پیگیری کنید. نحوه شکایت از پیج اینستاگرام در این روش به این صورت است که پس از ثبت شکایت، پلیس فتا با شما تماس گرفته و مساله را پیگیری می‌کند. در روش سوم از شکایت‌ از پیج اینستاگرام، نحوه شکایت از پیج فروش اینستاگرام یا هر نوع پیج دیگر به این صورت است که شما شکایت خود را با استفاده از نماد اعتماد فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌دهید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی این روزها دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و این نماد توسط مرکز توسعه تجارت به سایت‌هایی که صلاحیت آن را دارند داده می‌شود. بنابراین شما می‌توانید برای پیگیری پیج اینستاگرام یا شکایت از افرادی که اقدام به بستن پیج اینستاگرام دیگران مانند پیج های فروشگاهی می‌کنند یا پیگیری این دست کلاهبرداری‌ و مزاحمت‌ها به وب‌سایت ای نماد به آدرس www.enamad.ir مراجعه کنید. اگر فروشگاه و پیج مورد نظر شما دارای این نماد اعتماد الکترونیکی باشد می‌توانید در این سایت آن را ببینید. در صورت هر گونه شکایت هم با کلیک بر روی گزینه سامانه ثبت شکایت می‌توانید شکایت مد نظر خود را ثبت کرده و پیگیری لازم را انجام دهید. در تمامی موارد فوق حتما باید مدارک و مشخصات پیج را پیوست شکایت خود کنید.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با علی تسبیح فروش دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

احضار توسط پلیس امنیت اخلاقی

سلام‌وقت بخیر
امروز از پلیس امنیت اخلاقی با من تماس گرفتن و گفتن بخاط...

28 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

جرایم فضای مجازی

من واسه این پیج فیک شکایت هم ثبت کردم، پیامک ابلاغیه هم برای من فرستاد...

23 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

افشای اطلاعات و محتوای پیام رسان داخلی

ممنونم از پاسخ ب پرسش قبلی.
خب اگر پیامرسان های اجتماعی قوانین کپی رای...

13 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

فرستادن محتویات غیر اخلاقی و مستهجن

چون ک آقای دنبال کارا بیناموسی و زنا بودن برای همین میگم امکانش هست من...

سلام، من علی تسبیح فروش هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 3 ماه پیش
علی-تسبیح-فروش-
علی تسبیح فروش ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 20
هزینه مشاوره 99,000
امتیاز کاربران به وکیل 4/5