15 آذر 1402

چگونه مطالبات از شرکت وصول شود؟

دسته بندی : حقوقی | مطالبه اجور معوقه
عبدالمجید عبدی دزفولی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام . بنده بعنوان کارگر در شرکتی مشغول کار شدم .توافق حقوق ماهیانه ده میلیون تومان انجام شد . کارفرما دو فقره قرارداد تنظیم کرد یکی با پایه حداقل اداره کار و یکی قرارداد اجاره خودرو که جمع مبلغ دو قرارداد همان مبلغ توافق بین ما می شد و من هر دو را امضا کردم .و ماهیانه حقوق بر اساس مبلغ قرارداد ها پرداخت می شد در صورتیکه هیچ خودرویی وجود نداشت و کارفرما برای کم کردن مالیات قرارداد و حق بیمه اینطور قراردادها را تنظیم کرده بود . بعد از چند ماه که حقوقم پرداخت نشد و به اداره کار شکایت کردم گفتند قرارداد اجاره خودرو شامل قوانین اداره کار نمیشه و باید در دادگستری شکایت کنی . و مطالبات من فقط بر اساس حداقل اداره کار محاسبه و پرداخت شد . و گفتند برای قرارداد اجاره خودرو باید به دادگستری شکایت کنی .سوال اینه که با چه عنوانی و چه متنی به دادگستری شکایت ارسال کنم ؟ با تو جه به اینکه هر دو قرارداد را امضا کردم و خودرویی هم در میان نبوده است .ممنون

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

باسلام شما از شرکت و مدیر عامل شرکت بدلیل اینکه طبق توافق فی مابین مقرر بوده که با ماهیانه حقوق ده میلیون تومان در شرکت موصوف مشغول بکار شویدولیکن از شرایط ضعف اطلاعات حقوقی شما سوء استفاده شده و دو قراردادیک براساس قوانین اداره کار و یک قرارداد دیگری بصورت صوری ساختگی براساس اجاره خودرو تنظیم نموده و امضا کرده اید که بواقع خودرویی در کار نبوده وبمنظور فرار مالیاتی مبادرت به تنظیم دو قرارداد جداگانه نموده لذا با توجه به سوء استفاده. شرکت وکارفرما و خلف وعده کارفرما. و شرکت که موجبات تضییع حق شما و اضرار بشما تقاضای رسیدگی و محکومیت شرکت ومدیر عامل شرکت بپرداخت مطالبات با کلیه خسارات وارده و هزینهای دادرسی را از محکمه خواستارشوید.عنوان دعوای شما (الزام خواندگان 1_شرکت....2_مدیر عامل شرکت بنام ....)بپرداخت مطالبات معوقه بانضمام خسارات تاخیر تادیه از تاریخ شروع بکار لغایت اجرای حکم با کلیه خسارات دادرسی را مطالبه فرمایید موید باشید.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با عبدالمجید عبدی دزفولی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

19 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

آیا علیرغم تعطیلی شرکت کارکنان مستحق دریافت حقوق و مزایا هستند؟

سلام وقتتون بخیر
من تو ی مجموعه کار میکنم که بخاطر مشکلات مالی شرکت،ب...

16 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه اجاره بها و‌توقیف دادرسی

سلام.یک آپارتمان هست که مستاجر داره الان میخواد پایان کار بگیره چون به...

05 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

آیا می‌توانم اجرت المثل ماشین سواری ام را از همسرم تقاضا کنم

سلام خسته نباشید، من یک ماشینی دارم ک ب عنوان‌ ماریه توقيف شده‌ سيستمي...

02 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

برای دریافت اجور معوقه دستگاه چه اقدامی باید انجام داد

سلام خسته نباشین من دوستکاه اجاره دادم به کی از همکارا قراردا. هم نوشت...

سلام، من عبدالمجید عبدی دزفولی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 22 ساعت پیش
عبدالمجید-عبدی-دزفولی
عبدالمجید عبدی دزفولی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 1,924
هزینه مشاوره 248,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.06/5