06 دی 1402

اخذ سند وپایانکار شهرداری

دسته بندی : امور شهری | الزام به اخذ پایان کار
فریبرز ذوالفقاری
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

با سلام خدمت شما . بنده پدرم زمینی به مساحت 220 متر داشتند . که سال 88 اقدام به ساخت سه واحد ( دو همکف و یک طبقه بالا ) در آن نمودیم ، سال 92 اقدام به پرداخت حق تفکیک و عوارض و ... شهرداری نموده و پایان کار گرفتیم ، حالا 4 سال پیش یه طبقه بالای دیگر هم در همین زمین ساخته شده که هیچگونه مدرک و پایان کاری نداره ، من اکنون در یکی از واحدها ساکن هستم و پدرم این واحد را بمن اختصاص داده ، حالا بعد از 15 سال سند اولیه (مادر ) درخواست داده شد و قراره صادر بشه و برای نقل و انتقال از صاحب اولیه زمینه به ما ، باید هزینه عوارض و ... کل ساختمان پرداخت بشه ، ولی بقیه برادرانم از این کار سر باز میزنند و میگویند ما سند نمیخواهیم ، کل ساختمان یک پروانه و پایان کار مشترک دارد . َشهر داری هم میگوید برای هر گونه مفاصا حساب باید بدهیهای کل ساختمان پرداخت گردد ، باتوجه به اینکه بقیه اعضای ساختمان همکاری نمیکنند و کلیه مدارک مشترک هستند ولی قطعات تفکیک شده و نقشه تفکیکی داریم ولی پایان کار کلی ساختمان هنوز ناقص است ، آیا راهی وجود دارد که فقط شهرداری هزینه های مربوط به واحد خودم را اخذ کند و سند شود؟

پاسخ کارشناس حقوقی :

با سلام خدمت شما کاربر گرامی شما باید دادخواستی به دادگاه دایر بر الزام ایشان به پرداخت بدهی ها عوارض شهرداری بدهید در صورت تمایل جهت نگارش دادخواست از طریق همین پنل درخواست نگارش توسط بنده را ارسال بفرمایید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با فریبرز ذوالفقاری دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

18 اسفند 1402

سوال در مورد انتقال مسئولیت اخذ صورتمجلس تفکیکی، پایانکار و سند رسمی ا...

باسلام ایا میتوان با انتقال سند مادر به شخص دیگر وپرداخت مبالغی جهت تص...

05 بهمن 1402
کارشناس حقوقی

عدم تبعیت از قانون جدید در خصوص اخذ پروانه ساخت

سلام
بنده اوایل امسال اقدام به اخذ پروانه ساخت کرده‌ام و از الزامات آ...

23 آبان 1402
وکیل پایه یک دادگستری

جریمه ملک بر اساس کمیسیون ماده ۱۰۰

سلام من يك ويلاي ساخته شده دارم كه در حال حاضر بايد براي گرفتن پايان ك...

سلام، من فریبرز ذوالفقاری هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
فریبرز-ذوالفقاری
فریبرز ذوالفقاری ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 2,753
هزینه مشاوره 118,000
امتیاز کاربران به وکیل 3.62/5