27 فروردین 1403

قصور پزشک را چگونه اثبات کنم ؟

دسته بندی : جرایم پزشکی | قصور پزشکی منجر به نقص عضو
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام من دکترم جراح بینیم 2سال منو بازی داد و دراصل از نااگاهی من سو استفاده کرد و اخر کارکه قراربودمجدد بینیم رو ایراداتش رفع کنه تومرکز جراحی که وقتم داده بود رفتم گفت نیازی به جراحی نداری و منم همونجا گفتم میرم سکایت میکنم و وقتی تصمیم به شکایت گرفتم تازه رفتم قصورات پزشکی روخوندم متوجه شدم واقعا احمقانه اعتمادکردم به این دکتر و وقتی بهش گفتم که منو ساده لوح فرض کرده و من نمیدونستم تیغه بینی سوراخ کرده و باکش بسته قصورات پزشکیه یا حتی سقف دهانم الان سوراخه و ... تا دید من متوجه شدم و این قصورات پزشکیه و اب نیریزم تو بینیم نیریزه تو دهنم بهم امروز گفت فردا تماس میگیره یا من بگیرم بهم نوبت جراحی بده که مجدد برم حراحیم کنه بدون بیهوشی حالا من میخوام بدونم این قصورات که واضحه بینیم مشکلات داره سقف دهانم سوراخه جای بخیه ها مونده و کجه بینیم و خشکه ووووو به غیر ازاینا واسه منکر نشدن پزشک الان که مجدد قبول کرده و میخوادوقت بده که تمام قصوراتش درست کنه من چه طور میتونم اینو مدرک کنم برای دادگاه که نتونه انکارکنه یعنی تمامش تلفنی بوده پیامم نمیده چه طور باید مدرک کنم؟نتونه منکر بشه تو دادگاه

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

کاربر محترم شما جهت احراز قصور پزشکی حتما باید به دادسرای جرایم پزشکی در تهران و یا در شهرستان دادسرای محل وقوع جرم شکایت را تقدیم. دادسرا قبل از هرگونه رسیدگی پرونده در تهران به شورای حل اختلاف مستقر در ساختمان نظام پزشکی واقع در خیابان کارگری شمالی و در شهرستان به پزشکی قانونی ارجاع می دهند و در تهران شورا با ارسال تصویر شکواییه به اداره کمیسیون های پزشکی ادعای قصور پزشکی مطروحه از سوی شما را بررسی و نظریه خود را اعلام می کند ( در شهرستان به پزشک معتمد ارجاع و نظریه اخذ می شود ) و نیازی به اقرار اولیه پزشک در دادسرا نیست. در صورت اعتراض به نظریه از سوی هر یک از طرفین موضوع به کمیسیون سه نفره ارجاع می شود در صورت تمایل پزشک برای رفع قصور و پرداخت غرامت در این مرحله یا حتی در مراحل رسیدگی بعدی شما می توانید از ادامه رسیدگی خوداری و تقاضای ترک تعقیب از دادسرا بخواهید. اگر پزشک درمان مجدد انجام نداد یا غرامت را پرداخت ننمود. شما حداکثر تا یکسال حق بازگشایی پرونده را خواهید داشت .

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

28 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

قصور پزشک را چگونه اثبات کنم ؟

سلام من دکترم جراح بینیم 2سال منو بازی داد و دراصل از نااگاهی من سو اس...

26 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حوا‌دث‌جانی ناشب از تقصیر پزشکی

ممنومم از محبتتون بابت پاسخی که دادین
راستش جناب عبدی خواهر همسرم خود...

10 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

شکایت قصوردرامرپزشکی

میخوام ازشما خواهشی بکنم من دلایل ومستنداتم دست خود دندون پزشک مجرم هس...

05 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

ممنوع الخروجی در پرونده ی کیفری

در جواب سوال بنده فرمودید اگر صدور حکم امسال اعلام بشه انجام حکم به سا...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,096
هزینه مشاوره 650,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5