07 تیر 1401

آیا با این وکالتنامه حق اجاره دادن املاک رو داشتم؟

دسته بندی : حقوقی | وکالت
حسین امامی
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

عرض ادب و سلام مجدد ، دیشب سوالی در مورد اجاره املاک پدرم مطرح کرده بودم شما پاسخگوی بنده بودید و درخواست متن وکالت رو داشتید . مورد وکالت بنده بدین شرح است : بدوا ` مراجعه به اداره ثبت و دارایی و شهرداری مجتمع های قضایی ، دادگستری و شوراهای حل اختلاف و سایر مراجع ذیصلاح در شهر قم و یا هر یک از شهرستانها و انجام کلیه امور اداری و کاری و اخذ هرگونه گواهی و مفاصا حساب و تقاضای صدور گواهی حصر وراثت و اخذ فرم نوزده مالیاتی مرحوم ... و امضا اوراق و مدارک مربوطه و سپردن تعهدات لازم و پرداخت هزینه های قانونی و انجام سایر مقدمات و تشریفات مربوطه از بدو الی ختم تا صدور گواهی حصر وراثت و فرم نوزده مالیاتی و دریافت آن از شعبه صادر کننده و مراجعه به کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و سایر ادارات ذیصلاح و تقاضا و دریافت بیمه عمر و مستمری مرحوم ... به هر مبلغ که باشد چه به صورت نقدی چه به صورت حواله و چک با حق مراجعه به بانک یا موسسه مربوطه جهت دریافت آن و امضا اوراق و اسناد مربوطه و پرداخت هزینه های قانونی و سپردن تعهدات لازم بجای موکلین و بطور کلی هر امضا و اقدامی که در خصوص دریافت بیمه عمر مرحوم ... لازم باشد هرچند که در این وکالت نامه به آن اقدامات اشاره نشده باشد و مراجعه به مراجع قضایی و شورا و غیره و اقامه دعوا علیه متصرفین با حق دفاع و انتخاب وکیل و خلع ید از متصرفین و سایر امور حقوقی از ابتدا تا خاتمه بطوریکه نیاز به حضور موکلین نباشد .
حدود اختیارات : اقدام و امضا و عمل وکیل در تمام جهات به منزله امضا و اقدام و عمل موکلین نافذ و معتبر قانونی است و نیازی به حضور و اجازه ثانوی موکلین در خصوص مورد وکالت نمی باشد .

آیا با چنین وکالتی حق اجاره دادن املاک رو داشتم طی این چهار سال ، لازم به ذکر است که تمام کرایه ها رو مطابق حصر وراثت برای ورثه واریز کردم .

پاسخ کارشناس حقوقی :

مخاطب عزیز ضمن عرض سلام و احترام؛ این وکالتنامه اختیارات را در حوزه امور کاری و اداری و حقوقی پیرامون انحصار وراثت و دیگر امور حقوقی(دفاع و طرح دعوا از جانب موکلین یا سایر ورثه) ب شما تفویض کرده و ب زعم بنده حسب بررسی کلی مجوزی برای اجاره دادن و نقل و انتقال املاک یا ملک موروثی نبوده است زیرا باید ب صراحت قید میشد یا غیر مستقیما ب وکالت در اجاره و دیگر عقود اشاره میشد ک هیچکدام اعمال نشده و صرفا بحث اداری و کاری در پروسه انحصار وراثت و دفاع از مصالح دیگر وراث با طرح دعوا و..مطرح هست بنابر صرف این وکالتنامه ب شما مجوز برای اجاره ملک نمیداده اما اینکه وراث ظرف چند سال بدان اعتراضی نداشتند و یکدفعه احدی معترض شده، نشان از رضایت ایشان ظرف چند سال دارد ک میتواند محلی برای دفاع از جانب شما و تنفیذ(اجاره فضولی با تنفیذ دیگر شرکا صحیح هست) ایشان باشد و همچنین پرداخت حق السهم هریک از وراث وفق گواهی حصر وراثت نیز مزید بر علت هست میتوانید اگر شکایتی شد مستدلا دفاع کنید لیکن در وکالت ب مورد مطروحه تصریح نشده موید باشید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با حسین امامی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اعطای وکالت تام الاختیار به دیگری

سلام خسته نباشید
برای قبول خریداری ملک و انتقال شش دانگ سندش به اینجا...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مسئولیت مادر در نگهداری از طفل

حق ملاقات گرفتم حالا میترسم بچمو بیارم درحین بازی بیفته جایش زخمی بشه...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تعهد به عدم فروش ملک مشاع

با سلام
منزلی که در اون ساکن هستیم 3 دنگ 3 دنگ بنام من و مادرمه
میخوام...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

وکالت ب وکیل در دیوان عدالت

سلام خانم بذار ، خسته نباشید ، شرمنده در مورد سوالی که مطرح کردم (حکم...

سلام، من حسین امامی هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
حسین-امامی
حسین امامی ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 6,199
هزینه مشاوره 158,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.5/5