09 شهریور 1401

نحوه شکایت از دندان پزشک درمانگاه

دسته بندی : جرایم پزشکی | دادسرای انتظامی
سوال کاربر :

سلام وقت بخیر
اینجانب جهت کشیدن دندان به درمانگاه تخصصی مراجعه کردم ، و دکتر دندانم رو کشید ، پس از چند ساعت در منزل متوجه درد شدید و غیر قابل تحملی در دهانم شده و خونریزی شدیدی داشتم ، که در آینه با خلال دندان متوجه شدم که قسمت زیادی از ریشه دندان در لثه جامانده و مجددا به درمانگاه مراجعه کردم ، شیفت پزشک مربوطه تمام شده بود و پزشک دیگری که در مطب بود به شدت بد اخلاق بود و از ابتدا منکر بودن ریشه شد و به اصرار بنده عکس نوشت که گفت اگر در عکس ریشه مشاهده شد یعنی من بیسوادم و هزینه عکس رو بهت برمیگردونیم و خودم همین الان ریشه رو برات در میارم همه چیش با من ، که عکس گرفتیم و برگشتیم که ببینه ، وقتی برگشتیم یک خانم دکتری هم در اطاق بود که پرسید چی شده و عکس رو دید و با تعجب گفت این دندون رو کی کشیده برات؟؟؟ کدوم دکتر؟؟؟؟ این که ریشه اش جامانده چجوری درد رو تحمل میکنی؟؟؟؟ و دکتری که گفته بود همه چیش با من زد زیرش و گفت به من مربوط نیست برو شیفت همون دکتر که جا گذاشته بیا به من مربوط نیست من به هیچ عنوان برات کاری نمیکنم ، خیلی محترمانه گفتم دارم درد میکشم کمکم کنید ، اما گفت به من مربوط نمیشه.
الان به نظر شما من چیکار کنم؟؟؟؟؟؟ اگر نظرتون بر شکایت هست نتیجه شکایت چی میشه؟؟؟؟ میتونم دیه بگیرم اگر بله تا چه میزان؟؟؟؟؟چون عکس ثابت میکنه که ریشه جا مانده.
لطفا راهنمایی بفرمایید
تشکر و سپاس

پاسخ وکیل

شما باید بااستناد به ادله ومدارک خود علیه پزشک مربوطه طرح شکایت کنید وشکایت خود را از طریق دفاتر خدمات قضایی ثبت کنید تاپس از ارجاع به دادسرا به کمیسیون پزشکی ارجاع شود چنانچه تقصیر پزشک محرز باشد مقام قضایی دادسرای جرایم پزشکی با تفهیم اتهام به دندانپزشک، در صورت عدم اعتراض وی به نظریه پزشکی قانونی، پرونده را با کیفرخواست به دادگاه کیفری 2 ارسال می نماید.که درصورتی که تقصیر ثابت وپزشک محکوم شود شما می توانید دیه یاارش بگیرید به چه میزان را باید پزشکی قانونی مشخص کند.

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

01 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

شکایت از پزشکی قانونی با مدارک

سلام .ما در شهر کوچیکی زندگی میکنیم که با پارتی بازی در صد پزشکی قانون...

06 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

آیا در فرض سوال امکان طرح دعوا وجوددارد؟

سلام یک پزشک از من به دلیل مزاحمت اینستاگرامی و جعل اکانت شکایت کرده و...

16 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

شکایت از پزشک متخصص

برای شکایت از پزشک جراح زیبایی خود چه کاری باید انجام بدهم ؟

25 آبان 1402
وکیل پایه یک دادگستری

بررسی تخلفات پزشکی قانونی

ایا امکانش هست توپزشک قانونی دکترم دکترهای پزشک قانونی بخره