28 خرداد 1401

آیا میتونم از مسافربه جرم تبانی با صاحب موتور شکایت کنم به جرم اینکه چون منو برده به روستاشون و من با اختیار خودم نرفتم ازش شکایت کنم؟

دسته بندی : کیفری | بی احتیاطی در رانندگی
سوال کاربر :

سلام خدمت شما.
خسته نباشید
من دیروز با تاکسی اسمپ یه نفر را از داخل شهر بردم منزلشون که خونشون روستایی بود با نیم ساعت فاصله که چراغی هم نبود که من با ماشین دید داشته باشم و اواسط راه با دو نفر موتوری تصادف کردم که اتفاقا این دونفر از آشناهای این مسافر من بودن و موتوره با بی احتیاطی زد ماشین منو گلگیرشو نابود کرد و اتفاقا صاحب موتوره خودش قبول کرد که ماشین منو ببره پیش صافکار و گلگیرشو صاف کنه ولی امروز زد زیر همه چیز و انکارش کرد و از بردن ماشین پیش صافکاری و قبول هزینه ها خودداری کرد.من هم از سر سادگی و اعتماد به حرف صاحب موتور ازش شکایت نکردم با خودم گفتم حتما راست میگه و به پلیس زنگ نزدم.الان که هیچ مدرکی ندارم چطوری میتونم از صاحب موتور یا مسافر شکایت کنم و هزینه ها را ازشون بگیرم و آیا میتونم از مسافربه جرم تبانی با صاحب موتور شکایت کنم به جرم اینکه چون منو برده به روستاشون و من با اختیار خودم نرفتم ازش شکایت کنم؟؟؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.مرسی

پاسخ وکیل

سلام. اثبات این قضیه خیلی دشوار است ودر خصوص تبانی به نتیجه نخواهید رسید وممکن است به جرم افترا ازشما شکایت کنند درخصوص تصادف . تامین دلیل کنید وتقاضای کروکی فرضی هم چنین اگر تماسی یا پیامکی یاهرادله دیگری که ثابت کند ماشین او به شما زده در غیراین حالت نتیجه ای ندارد.

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

01 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

دریافت دیه و چگونگی طرح دعوا

سلام
من باموتور تصادف کردم گواهینامه دارم موتور بیمه داشت ولی چون صحنه...

31 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه دیه از ناحیه شخص مصدوم

من بایک افغانی تصادف کردم بردیمش دکترمعاینه کردعکس گرفت سالم بودولی ام...

27 فروردین 1403

تصادف جرحی و اقدامات لازم

با سلام، پرونده در مورد تصادف جرحی هست که پای مادرم آسیب دیده،پلیس راه...

25 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تحویل همزمان هر دو خودرو در تصادفات

عرض سلام و احترام خدمت وکلای محترم
ایا قانون یا تبصره ماده ای هست که د...