19 بهمن 1401

طرح شکایت از کابینت ساز متخلف

دسته بندی : تعزیرات | نداشتن پروانه کسب
آناهیتا قاسمی
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

با سلام.
قراردادي در شهريورماه بين اينجانب(كارفرما) و يك پيمانكار مبني بر اجراي داخلي (كناف و نقاشي و كابينت و كمد) منعقد شد. پيمانكار در تاريخ مقرر آپارتمان را تحويل نداد و ضمن تاخير فراوان با همدستي با كابينت سازش اقدام به نصب كابينت تقلبي و متريال هاي برخلاف قرارداد با نصب هاي بي كيفيت نمود. پس از تامين دليل و اخذ نظريه كارشناسي اقدام به ارائه دادخواست دادگاه بدوي و مطالبه خسارات نمودم.
قبل از ارا ئه دادخواست، در پاسخ به اظهار نامه ، اطلاع دادند كه حاضر هستند كابينت ها و كمدها را جمع اوري كنند اما تاكنون اقدامي انجام ندادند. به همين دليل بنده شكايت كردم
ايشان يك مغازه تاسيسات مكانيكي ساختمان دارد و زير مجموعه اتحاديه تاسيسات ساختمان است و مجوزي براي كابينت و كمد و اجراي كناف و نقاشي ندارد.
سوالم اينه كه چطور ميتوانم از تعزيرات بخواهم ايشان را جريمه كند و يا مغازه اش را پلمپ كنند؟
اقداماتي كه ميتوانم انجام دهم را لطفا بفرماييد با تشكر

پاسخ کارشناس حقوقی :

با سلام کاربر گرامی شما می توانیدبه اتحادیه صنف کابینت سازان ، مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک و مستندات لازم به مرجع ثبت تخلفات اداره مربوطه، شکایت خود را از طریق دایره پیگیری شکایات، پیگیری نمایید. در مرحله ی بعد؛بازرسی ویژه صنف کابینت سازان نیز ظرف مدت زمان حدودا 10روز، از تاریخ ثبت شکایت شما، موضوع را توسط کارشناسان مربوطه پیگیری میکنند و پس از بازدید از محل نصب کابینت ها و نوع عملکرد کابینت ساز و .....، میزان تخلف را تعیین و گزارش مربوطه را به اتحادیه و شما ارسال می کنند. اگر طرح شکایت شما از کابینت ساز و پیگیری پرونده در اتاق اصناف به نتیجه مطلوب نرسید و سازنده کابینت به حکم صادره از سوی اصناف تمکین ننمود، پرونده مربوطه پس از 10 روز کاری، به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می گردد و رسیدگی به این گونه پرونده ها در این سازمان حدودا (البته زمان تقریبی است ) یک ماه زمان خواهد برد. روش رسیدگی به پرونده شکایت از کابینت ساز در سازمان تعزیرات حکومتی نیز به این ترتیب است که پس از وصول شکایت توسط این سازمان، مدیر یا معاونین شعبه ابتدا صلاحیت سازمان خود را در رسیدگی به پرونده واصله بررسی خواهند کرد و پس از آن که صلاحیت خود را تایید و خود را صالح به رسیدگی دانستند، در بدو امر یک نسخه از گزارشات ارائه شده را به سازمان نظارت و بازرسی ارسال میکنند,سازمان نظارت و بازرسی نیز حدودا ظرف مدت زمان 15 روز، نتیجه و نظریه کارشناسی شده خود را به شعبه مربوطه ارسال می نمایند. و در صورتی که نظر این سازمان، بر وقوع تخلف کابینت ساز بوده باشد، متهم پرونده برای ارائه توضیحات بیشتر به سازمان تعزیرات حکومتی احضار می گردد و بعد از مراجعه ، وکسب مدارک و مستندات لازم ، حکم نهایی از سوی این مرجع صادر میشود و به شما ابلاغ میشود . موفق و سربلند باشید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با آناهیتا قاسمی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

17 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

الزام‌به انجام تعهدات

بنده از توی دیوار تعمیر کار مبل پیدا کردم،بعد تو 2 نوبت براشون پول ریخ...

30 آذر 1402
وکیل پایه یک دادگستری

انجام کارهای پزشکی بدون مدرک

سلام وقتتون بخیر
من فقط مدرک دستیار پزشک پوست مو و زیبایی از دانشگاه...

17 آذر 1402
وکیل پایه یک دادگستری

پلمپ غیر قانونی کافی نت

سلام بنده مغازه کافی نت دارم ویک سال هستش جواز کسب گرفتم و هیچ مشکلی...

25 آبان 1402
وکیل پایه یک دادگستری

جواز کسب اشتغال

سلام مایه مغازه اجاره کرده بودیم برای تعمیرات لوازم خانگی سه ماه پیش ا...

سلام، من آناهیتا قاسمی هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
آناهیتا-قاسمی
آناهیتا قاسمی ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 6,671
هزینه مشاوره 158,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.49/5