16 شهریور 1402

جرم ورود غیر مجاز با قهر وغلبه

دسته بندی : کیفری | ورود به ملک غیر با قهر و غلبه یا توقف در آن با قهر و غلبه
سوال کاربر :

با سلام و احترام
زوج هستم. همسر بنده در زمانیکه فرزند مشترکمان به همراه بنده در خانه ی مادرم بودیم، به درب واحد مادرم مراجعه کردند. مادر و خواهرم نیز در خانه بودند. ایشان با زور و تهدید ورود کردند و فرزندم را در حالی که گریه میکرد با خودشان بردند.
متن صورتجلسه مامور کلانتری که به علت تماس و شکایت مادرم مراجعه کردند، در ذیل ارائه شده است. سوالم این است که با چه عنوانی باید از ایشان شکایت کنند که احتمالا به نتیجه رسیدن بیشتر باشد؟
من و خواهرم میتوانیم شاهد مادرم باشیم؟
آیا همین متن صورتجلسه مامور را میتوان به عنوان شکوائیه نگارش کرد یا باید مانند دادخواست، به ماده قانون در متن اشاره شده باشد؟
با تشکر

متن خبر ١١٠:
مقارن ساعت 12:48:00 مورخ 1402-06-16 اینجانب ... به آدرس ... مراجعه و در بررسی مشخص شد شخصی به هویت ... کد ملی ... به واحد مراجعه و اظهار داشت همسر پسرم به نام ... کدملی ... به جلوی درب منزل آمده و بدون اجازه از من فیلمبرداری کرده و من را در حالی که میدانست بیماری قلبی دارم هول داده و بدون اجازه وارد منزلم شده و بچه را به هویت ... را به زور از داخل خانه خارج نموده...

پاسخ وکیل

با سلام و احترام مخاطب گرامی با توجه به اینکه فرزند شما در منزل مشترک نبوده و مادر حق ملاقات فرزند خود را دارد از باب بردن بدون اجازه فرزند توسط مادر نمیتوانید از ایشان شکایت نماید مگر اینکه از منزل مشترکتان بدون اجازه زوج اقدام به بردن فرزند نموده باشد اما از باب ورود غیر مجاز با قهر و غلبه میتوانید از ایشان شکایت نماید که مجازات آن یک تا شش ماه حبس خواهد بود برای مشاوره بیشتر در تماس باشید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

05 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

اعتراض به قرار منع تعقیب

باسلام خدمت وکلای محترم
دریک آپارتمان 3واحده مجزا هستم که قرارداانقضا...

17 دی 1402
وکیل پایه یک دادگستری

اعلام عنوان‌مجرمانه در مرجع قضایی

سلام عده ای تابستان امسال به کارگاه ما با ابزاری مانند بیل و چماق و قم...

17 آبان 1402
وکیل پایه یک دادگستری

تجدیدنظرخواهی از دادنامه کیفری

سلام خسته نباشید ببخشید حدود یک سال پیش به خونه ما شب ساعت سه نصف شب و...

16 شهریور 1402

جرم ورود غیر مجاز با قهر وغلبه

با سلام و احترام
زوج هستم. همسر بنده در زمانیکه فرزند مشترکمان به همرا...