05 اردیبهشت 1403

ادعا مالکیت بر ملک و طرح دعوی مزاحمت ملکی

دسته بندی : کیفری | سایر دعاوی
محمدرضا امانی
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

سلام.همسر بنده دارای دو فقره ملک میباشد که طی 20 سال گذشته به دلیل اختلاف خانوادگی با پدر و برادرانش استفاده ای از ان نبرده و در اختیار آن ها قرار دارد.طی 5 سال گذشته 2 فرزند پسرم که به سن های 14 و 16 سال هستند با خواست و اجازه پدرشون به ان ملک رفت و آمد داشتن و در آن فعلالیت داشتن که هر دفعه با ممانعت پدرشوهر و برادر شوهرم مواجه شدند و مورد ضرب و شتم و ضرب و جرح از طرف انها قرار گرفتند در اخرین درگیری پدر شوهر و برادر شوهرم با ماشین راه و به روی بچه ها بستن و با چوب و سلاح سرد(قمه)به بچه ها حمله کردند که در حین فرار بچه ها به ماشینی که راه رو بسته بود برخورد کرند و موجب به وجود اومدن خسارت شدند.حالا به جرم ضرب وجرح ،مزاحمت ملکی و تخریب در موعد مقرر از بچه ها شکایت کردند و در جلسه شورای حل اختلاف برگه ای مبنی بر واگذاری ملک به ان ها ارائه دادند که همسرم این موضوع رو رد کردند در جلسه شورا یک هفته دیگه موعد تشکیل اولین جلسه دادگاه هست چطور میتونم ثابت کنم که ملک از طرف ما به کسی واگذار نشده و این که چطور میتونم اتهامی که به بچه ها وارد شده را رد کنم ایا لازمه که من هم شکایت کنم.

پاسخ کارشناس حقوقی :

باسلام، کاربر محترم در این شرایط چنانچه در جلسه دادگاه کیفری طرف مقابل به سند یا نوشته ای استناد نمود شما نیز متقابلا می بایست اگر سند یا مدرکی که نشان دهنده مالکیت شما بر ملک باشد ارائه دهید. ایضا میتوانید در همان دادگاه ایراد جعلی بودن به سند ارائه شده توسط طرف مقابل وارد نمایید و از طرف دیگر طرح دعوی اثبات مالکیت نمایید که در این صورت دعوی کیفری در مورد مزاحمت ملکی و تخریب تا تعیین تکلیف شدن دعوی مالکیت متوقف می شود. در مورد ضرب و جرح اما دادگاه کیفری به رسیدگی ادامه خواهد داد و در اون مورد می بایست دفاعیات خود را ارائه دهید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر میتوانید از طریق مشاوره تلفنی با ما در ارتباط باشید.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با محمدرضا امانی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

16 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

دریافت سو پیشینه برای استخدام

با سلام و درود
بنده حکم تعلیقی گرفتم سه سال حبس تعلیقی
میخواستم ببینم...

16 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

شکایت بابت شهادت کذب

سلا م و وقت بخیر
حداودا یک ماه پیش فردی از بنده شکایت کرده بودن و در...

16 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

سو پیشینه بعد از حبس تعلیقی

سلام من دوسال پیش با رفیقم توی ماشین رفیقم 10 کیلو تریاک ازمون گرفتن و...

16 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

نحوه ثبت شکایت تصادف

در سامانه 141 شکایت مربوط به تصادف ثبت گردیده آیا پس از ثبت شکایت می ب...

سلام، من محمدرضا امانی هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
محمدرضا--امانی
محمدرضا امانی ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 2,234
هزینه مشاوره 158,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.48/5