31 اردیبهشت 1401

دعوای مطالبه وجه از جانب زوج علیه زوجه

دسته بندی : حقوقی | مطالبه وجه
ناصر روحی زاده
کارآموز وکالت
سوال کاربر :

سلام صبح شما بخیر. دوماه و نیم پیش دادخواست مطالبه وجه به طرفیت خانمم ارائه دادم و پرینت بانکی که حدود ۳سال پیش از بانک به حساب خانمم ۲۱ میلیون تومن واریز کردم اما شاهدی نداشتیم و با این پول مغازه لباس فروشی برای خانمم گرفتم و بعداز ۸ ماه بخاطر ورشکستگی مغازه رو جمع کرد. حالا تو شورا هم یه لایحه داده هم گفته شاهددارم که کارت بانکی دست شوهرم بوده و خودش پولهارو خرج کرده. درحالیکه دروغ میگوید. نزد صاحب مغازه رفتم که کپی اجاره مغازه رو بهم بده که بهونه آورد که فقط دستی بوده و پاره کرده. حالا چون مغازه در یک پاساژ بوده هیچکس به نفع من شهادت نمیدهد که مغازه داشتیم.حالا حدود ۲ هفته دیگه دادگاه داریم چطور فقط با پرینت بانکی قاضی به نفع من رای میدهد آیا با اون لایحه خانمم و اگر شاهدبیاورد که خانمم کارت بانکیشو به من داده آیا قاضی با توجه به شاهد حق رو به خانمم میده؟ چیکار کنم که به حقم برسم؟ آیا میشه ۲ نفر از همکاران و یک دوستم که قبلا مغازه رو دیدن برگه استشهاد داشتن مغازه امضا کنند یا حتما باید صاحب مغازه هایی که کنار مغازمون بودن شهادتنامه رو امضا کنند و آیا حتما باید در جلسه دادگاه حضور داشته باشند یا فقط،امضا و اثر انگشتشون توی برگه کافیست؟ و اینکه هفته قبل جلسه اعسار مهریه بوده آیا اگر خانمم به این ۲۱ میلیون محکوم شود آیا بعنوان پیش قسط مهریه،میشود استناد کنم و دادگاه می پذیره؟ آخه یه آپارتمان ۶۴ متری که خریدم که سندش در رهن بانکه و دست مستاجره و نیز کل پول رهن خودم که مستاجرم برای مهریه هردوتاش توقیف شدن ایا پول رهنو بعنوان پیش قسط درتوقیف میمونه و اون خونه ای که خریدم و مستاجر داره رفع توقیف میکنند؟ چون دوبار لایحه اعتراض بردم هیچکدوم رفع توقیف نشده. ممنون،میشم توضیحات بیشتری بهم ارائه بدید.

پاسخ کارآموز وکالت :

سلام شما به پرینت بانکی استناد نمایید و اگر ایشان شاهدی ارایه دادن ایشان را جرح نمایید و می توانید از دوستانی که آگاهی کافی به فعالیت مغازه داشته اند را به عنوان شهود معرفی نمایید و در صورت لزوم باید در محکمه حضور داشته باشند و در صورت محکومیت همسر شما بله مبالغ ذکر شده جزء مهریه محسوب خواهد شد و در مورد رفع توقیف از مبلغ بیعانه منزل می توانید به مستثنیات دین اشاره نمایید. موفق و موید باشید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با ناصر روحی زاده دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

برای طرح دعوا چگونه اقدام نماییم؟

سلام وقت بخیر من قبلا در مورداین موضوع طرح سوال نمودم واینکه این واحد...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه وجه بابت انجام کار

کارگر کارواش هستم ماشین نیروی انتظامی سپاه میاد میشوریم میره درصدی هست...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه وجه بابت هبه یا دلایل دیگر

سلام وقتتون بخیر.عمه مادرم بعدازفوت شوهرش مغازه ای ازشوهرش ارث بردکه ب...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه خسارت ناشی از منابه التفاوت

سلام ،بنده دو ماه پیش یک قطعه باغ به متراژ 1600 متر با یک خانه معامله...

سلام، من ناصر روحی زاده هستم کارآموز وکالت حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 1 ماه پیش
ناصر-روحی-زاده
ناصر روحی زاده ۰.۱ کارآموز وکالت رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 1,935
هزینه مشاوره 298,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.25/5