07 تیر 1401

چه شکایتی میتوانم مطرح کنم؟

دسته بندی : کیفری | توهین
حسین امامی
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

سلام و احترام

بنده پدر یک پسر ۳ و نیم ساله هستم. هفته ی گذشته هنگامیکه به جهت سرگرم کردن و بیرون بردن، پسرم را به خانه مادرم بردم، (مادرم اینها شهرستان بودن و خانه خالی بود) و با وجودیکه با پیامک به همسرم اطلاع داده بودم که تا دو ساعت دیگر به خانه برمیگردیم، ایشان به در خانه آمدن و با فشردن پشت سر هم و پیوسته زنگ درب خانه، بدون رضایت بنده و بعد از اینکه بخاطر ترسیدن فرزندم، درب را باز کردم به داخل خانه آمدند. در خانه شروع به بکار بردن الفاظ رکیک در برابر چشمان فرزندم به خودم و خواهر و مادرم نمودند و بدترین تهمت ها را به آنها زدند. از آنجا که ایشان یک سگ دارند و مادرم به شدت با وجود حیوان در خانه مخالفند، سگ را نیز به خانه مادرم آورده بودند. در غین حال مرتب به پسرم می‌گفتند اینجا جای بدیه، پدرت آدم بدیه، بیا بریم که فرزندم مخالفت می‌کردند و میگفتند نمیام و تو برو، میخوام پیش بابا بمونم و بازی کنم. با توجه به این شرایط و با وجودیکه چندین بار ازشان خواستم خانه را ترک کنند، بیرون نرفته و به رفتارهایشان ادامه دادند. در نهایت بنده ایشان را از واحد بیرون کردم. توی راهرو چون پسرم ترسید و گریه کرد، رهایشان کردم و ایشان دوباره به داخل برگشته و همانجا با پلیس تماس گرفتند. کتک کاری و یا ضرب و شتمی رخ نداد ولی چون مقاومت میکردند، احتمال اینکه کبودی یا قرمزی خفیف روی بدنشان ایجاد شده باشد، وجود دارد. شاهدی برای همه این اتفاقات وجود نداشت. حال ایشان از بنده با عنوان ضرب و جرح عمدی شکایت کرده اند. با توجه به اینکه هدف ایشان پرونده سازی برای اینجاب جهت گرفتن حضانت کودک هست، بنده نیز قصد نوشتن شکواییه علیه ایشان را دارم. در این موضوع رخ داده در چه مواردی میتوانم از ایشان شکایت کنم و از کجا اقدام کنم؟ دادگاه یا کلانتری؟

پاسخ کارشناس حقوقی :

مخاطب عزیز ضمن عرض سلام و احترام؛ حسب توضیحات جنابعالی شما میتوانید ب اتهام توهین و الفاظ رکیک و تحت شرایطی افترا از ایشان شکایت متقابل مطرح کنید همچنین اگر ورود ایشان ب منزل با قهر و غلبه و برخلاف تمایل صاحب ملک بوده امکان شکایت ورود ب عنف از جانب صاحب ملک وجود دارد با وجود همه اینها اگر توهین های ایشان مشمول انتساب اتهام هایی دائر بر زنا و لواط ب شما یا مادرتان هست شکایت کیفری قذف نیز متصور هست ک شلاق حدی دارد با طرح مجموعه ای از این شکایت ها بعنوان شکایت های متقابل امکان رسیدن ب نتیجه مطلوبتان وجود دارد علی ای حال بهتر است جهت بررسی کامل موضوع با احدی از متخصصین مربوطه مشاوره متنی با تلفنی اخذ نمایید تا راهنمایی دقیقتری صورت گیرد موید باشید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با حسین امامی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

07 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

فحاشی دقیقا کجا واقع شده ؟ واتساپ یا اینستا ؟

سلام در صورت فحاشی به یک نفر از طریق غیر مستقیم داخل پیوی خودم و نام ب...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

هک‌تلفن و توهین به اشخاص

با سلام وقت ارجمندتون بخیر .راستش من تا وندین روز پیش احساس میکردم اقا...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

توهین رایانه ای از طریق پیامرسان ها

سلام من با یکی از دوستانم در حد چت توهین داشتم و ازم شکایت کرده با توج...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اعلام رضایت قبل از صدور کیفر خواست

با سلام
در صورت رضایت شاکی در جرم های توهین و فحاشی و ضرب و جرح قبل از...

سلام، من حسین امامی هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
حسین-امامی
حسین امامی ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 6,200
هزینه مشاوره 158,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.5/5