در صورتیکه در رابطه با موضوع

وکیل طلاق از طرف زن + مدارک لازم
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
18 مهر 1402
4.38
وکیل طلاق از طرف زن + مدارک لازم

وکیل طلاق از طرف زن + مدارک لازم

شما در این مقاله میخوانید

بهترین وکیل برای درخواست طلاق از طرف زن

امکان دارد طلاق و جدایی به تقاضا و درخواست یکی از زوجین و یا هر دو ایشان به ثبت برسد. در صورتی که درخواست طلاق از سوی زوجه باشد، لازم است دلیل موجهی جهت طلاق و جدایی برای دادگاه ارائه دهد. چرا که در ایران حق طلاق با مردان است؛ و زن صرفا تحت شرایطی قادر به ثبت درخواست طلاق یک طرفه خواهد بود که دلیلی جهت جدایی داشته باشد. در صورتی که طلاق از جانب زوجه مطرح می‌شود بهتر است تا از یک وکیل طلاق از طرف زن کمک بگیرید. جهت دریافت خدمات مشاوره طلاق و دریافت راهنمایی درباره وکیل طلاق و راه‌های طلاق از طرف زن، با وکلای موسسه حقوقی ما در ارتباط باشید و سوالات خود را برای ما کامنت کنید.

 

قانون جدید طلاق از طرف زن

به موجب ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده، در صورتی که مهریه زن از ۱۱۰ سکه بیشتر باشد، پرداخت آن مشروط به توانایی مالی شوهر خواهد بود.

طبق ماده مذکورو قانون جدید حق طلاق، میزان مهریه متعارف ۱۱۰ سکه بهار آزادی بوده که مرد مکلف به پرداخت آن بوده و دریافت آن مشمول مقررات ماده ۲ قانون اجرای محکومیت‌های مالی خواهد بود. در شرایطی که مهریه بیش از میزان مذکور باشد، دادگاه جهت پرداخت تمکن مالی زوج را مورد بررسی قرار داده و تصمیم بر حبس یا آزادی وی می‌گیرد.

بدین معنی که تنها ملائت شوهر ملاک پرداخت خواهد بود. رعایت مقررات مرتبط با محاسبه مهریه به نرخ روز کماکان الزامی است.

 

وکیل طلاق از طرف زن در صورت داشتن حق طلاق

به موجب با ماده ۱۱۹قانون مدنی: «طرفین عقد ازدواج می توانند هر شرطی را برای عقد ازدواج معین کنند به طور مثال هرگاه زن شرط کند که در صورت خیانت، عدم پرداخت نفقه، سوءرفتار علیه او یا غایب بودن شوهر برای مدت زمان مشخص یا ازدواج دوم مرد درخواست طلاق می‌نماید.»

طبق ماده مذکور، زمانی که مرد به همسر خود وکالت طلاق داده باشد، زوجه خیلی راحت به کمک وکیل طلاق از طرف زن قادر به درخواست طلاق از دادگاه خواهد بود. البته لازم به ذکر است که جهت طلاق بایستی زن یکی از شروط دوازده‌گانه را به دادگاه ارائه بدهد.

 

وکیل طلاق از طرف زن

 

وکیل برای طلاق از طرف زن در صورت عسر و حرج

عسر و حرج زوجه یکی از بهترین راه‌های ممکن جهت طلاق از سوی زن محسوب می‌گردد که در شرایطی که ادامه زندگی برای زن مشقت بار و سخت باشد از دادگاه تقاضای طلاق و جدایی می‌کند. ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی در این خصوص اذعان داشته است: «در صورتی که دوام زوجیت منجر به یکی از مصادیق عسر و حرج و در دادگاه نیز ثابت شود، قاضی میتواند زوج را مجبور به طلاق کند.»

از جمله مصادیق عسر و حرج می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

۱- ترک زندگی مشترک توسط شوهر حداقل برای مدت ۶ ماه متوالی و یا ۹ ماه پی‌درپی به مدت یک سال بدون داشتن دلیل موجه.

۲- اعتیاد شوهر به یکی از انواع مواد مخدر و یا اعتیاد به مصرف مشروبات الکلی که باعث ایجاد خلل به اساس زندگی خانوادگی شود و اجتناب یا عدم امکان الزام او به ترک آن در بازه‌ای که به دستور پزشک جهت ترک اعتیاد نیاز بوده است.

۳- محکومیت قطعی شوهر به حبس ۵ سال یا بیشتر.

۴- ضرب و شتم یا هر نوع سوءرفتار مستمر شوهر که عرفاً با نظر به وضعیت زن غیر قابل تحمل باشد.

۵- مبتلا بودن شوهر به بیماری‌های صعب‌العلاج روانی یا ساری یا هر عارضه‌ صعب‌العلاج دیگری که باعث ایجاد اختلال در زندگی مشترک گردد.

6-عدم باروری شوهر پس از گذشت ۵ سال از زندگی مشترک.

7- ازدواج مجدد شوهر بدون اجازه زن

8-اشتغال مرد به کاری که باعث آسیب دیدن حیثیت و آبروی خانوادگی زن گردد.

البته ناگفته نماند که موارد بیان شده در این ماده مانع از این نمی‌شود که دادگاه در موارد دیگری که عسر و حرج زوجه در دادگاه احراز گردد، حکم طلاق صادر نماید.

 

مراحل طلاق از طرف زن

نخستین اقدام انتخاب وکیل طلاق از طرف زن است، چرا که این موضوع از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده که توصیه ما برای طلاق کمک از یک وکیل مجرب است.

ابتدا لازم است زوجه به منظور ثبت دادخواست به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه نماید تا بعد از ثبت دادخواست به دادگاه محل زندگی زوجه ارسال گردد. دادگاه در تاریخ مشخص زن و مرد را احضار کرده و بعد از انجام بررسی‌های لازم اقدام به صدور رای نهایی خواهد کرد.

در حقیقت زن جهت دریافت حکم قطعی طلاق لازم است این سه مرحله را پشت سر گذارد:

1. مرحله اول جلسه بدوی

2. مرحله دوم اعتراض به رای دادگاه توسط زوج و جلسه تجدید نظر و ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور

3. مرحله سوم صدور حکم قطعی و مراجعه زوجین به دفتر ثبت طلاق می‌باشد.

به کلیه این مراحل که هم زوجه و هم زوج بایستی ابتدا نسبت به انجام آن اقدام نمایند، تشریفات خاص طلاق گفته می‌شود. در صورت بهره‌گیری از وکیل طلاق از طرف زن این مراحل روند سریع‌تری خواهد داشت.

 

وکیل طلاق زن

 

مدارک لازم جهت تقاضای طلاق از طرف زن چیست؟

طلاق از طرف زوجه یک روال اداری و قضائی محسوب می شود و و برای انجام پرونده، باید مدارک مورد نیاز را همراه داشته باشید. طلاق از طرف زوجه عبارتند از:

  •  اصل شناسنامه زوجه
  • اصل کارت ‌ملی زوجه
  •  اصل عقدنامه (در صورت موجود نبودن تهیه رونوشت توسط وکلای موسسه ما امکان‌پذیر است)
  •  گواهی عدم بارداری زوجه (مدت زمان کوتاهی اعتبار دارد)

 

3 مزیت وکیل در طلاق از طرف زن

  1. نیازی به حضور زوجه در جلسات داوری دادگاه نخواهد بود.
  2. الزامی به حضور زوجه جهت اجرای طلاق نخواهد بود.
  3. اخذ حقوق و مزایای زوجه به کمک وکیل و عدم نیاز به حضور زوجه در دادگاه.

همان‌گونه که می‌دانید چنانچه در هر کاری فرد متخصص آن کار را پیش ببرد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد. زیرا علم کافی در آن کار را دارد، پس سپردن این کار به وکیل نتیجه بهتری را در پیش خواهد داشت.

 

هزینه وکیل برای طلاق از طرف زن

زوجه می‌تواند جهت رسیدگی بهتر و سریع‌تر در پروسه جریان طلاق از وکیل کمک بگیرد، ولی ممکن است یکی از دغدغه افراد این باشد که هزینه وکیل برای طلاق را نمی‌دانند و نگران هزینه‌های سنگین آن هستند.

موسسه ما در تلاش است تا مشاوره حقوقی به صورت تلفنی و آنلاین را برای شما کاربران فراهم سازد و به شما در روند رسیدگی به پرونده سریع‌تر و کم هزینه‌تر کمک کند. ولی در حالت کلی بایستی بگوییم که هزینه وکیل طلاق از طرف زن دارای تعرفه مشخصی نبوده و هر وکیل با در نظر گرفتن تخصص و شهرت خویش هزینه‌ای را بابت طلاق از زن دریافت خواهد کرد.

 

آیا زن برای طلاق نیازی به مشاوره با وکیل دارد؟

بله. چرا که طلاق جزو مواردی است که تخصص و دشواری‌های خاص خود را دارد. علاوه بر این به نتیجه رساندن دعاوی طلاق در مواردی که دادخواست از سوی زوجه است کار بسیار دشوارتری خواهد بود؛ بر همین اساس بهتر است در خصوص طلاق از سوی زن از یک وکیل مجرب و متخصص کمک بگیرید، زیرا در این شرایط اخذ رای مثبت از دادگاه اصلا راحت نیست.

در صورتی که طلاق از جانب زوجه مطرح گردد، به منظور روند بهتر فرآیند طلاق لازم است برای همسر خود هم وکیل اختیار کنید. وکیل قادر است کلیه مراحل را به خوبی به پایان رساند.

 

مشاوره با وکیل برای طلاق

 

طلاق از جانب زن در دوران عقد

امکان دارد اقدام به طلاق از سوی زوجه در ایام عقد و یا به بیانی دیگر تا قبل از آغاز زندگی مشترک و داشتن رابطه زناشویی انجام پذیرد. در این شرایط زوجه تنها حق درخواست نیمی از مهریه خود را خواهد داشت و در صورت باکره نبودن حق دریافت کل مهریه خود را دارد. در صورتی که رابطه جنسی برقرار گردد و یا آنکه زن باکره بوده باشد، به موجب ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی این امکان را دارد تا با حق حبس و تا مادامی که کل مهریه را از شوهر دریافت نکرده است، از تمکین مرد خودداری نماید که موجب کراهت و یا حق حبس است. بیشترین تفاوت طلاق در ایام عقد از جانب زن با طلاق در ایام زناشویی باکره بودن وی است.

 

طلاق از سوی زوجه با داشتن حق طلاق

همانگونه که در مطالب فوق به بیان آن پرداختیم، در شرایطی که زن از حق طلاق برخوردار باشد، به لحاظ قانونی بایستی برای مرد نیز وکیل اختیار کند زیرا در این حالت قادر به اقدام برای طلاق نخواهد بود. وکالت در طلاق بایستی سه شرط زیر را دارا باشد:

1. بلاعزل باشد

2. حق توکیل به غیر باشد

3. حق اسقاط تجدیدنظرخواهی و فرجام‌خواهی داشته باشد.

وکالت بلاعزل به معنای آن است که مرد امکان باطل کردن وکالت را نداشته باشد. حق توکیل هم یعنی زن باید این حق را داشته باشد که در عوض همسرش به یک وکیل پایه یک دادگستری وکالت بدهد؛ و حق اسقاط هم به معنی عدم حق اعتراض به رای زوجه است.

 

طلاق از سوی زوجه با داشتن حق طلاق

 

از این رو اگر زن از حق طلاق برخوردار باشد، با رعایت شروط مذکور می‌تواند به مراجع قضایی مراجعه نموده و به کمک وکیل طلاق از طرف زن درخواست طلاق با دارا بودن حق طلاق نماید. نکته مهمی که وجود دارد این است که حق طلاق زن بایستی حتما در دفتر ثبت اسناد رسمی به شکل کاملا رسمی تنظیم گردیده باشد و در صورتی که این حق طلاق از جانب مرد به طور شفاهی به او داده شده باشد و یا میان یکدیگر و به شکل غیر رسمی تنظیم گردیده باشد، فاقد اعتبار خواهد بود؛ حتی در صورتی که دو نفر شاهد هم آن را امضا نموده باشند.

 

طلاق از جانب زن چقدر طول می‌کشد؟

جهت تعیین مدت زمان مربوط به پروسه طلاق از جانب زن، زمان دقیقی نمی‌توان بیان کرد، ولی با در نظر داشتن اینکه زن با چه اسناد، مدارک و ادله‌ای قصد اقدام برای طلاق دارد و با توجه به این موضوع که مرد اعتراضی برای طلاق دارد یا خیر، مدت زمان پروسه طلاق ممکن است متغیر باشد، ولی در شرایط کلی می‌توان گفت این نوع از طلاق بین ۳ ماه الی یک سال به طول می‌انجامد. به بیانی بهتر پروسه طلاق از سوی زوجه عمدتا به میزان زیادی بستگی به طلاق توافقی دارد، در صورتی که پرونده وکیل نداشته باشد، احتمال دارد ۲ الی ۳ سال زمان می‌برد؛ ولی با کمک وکیل طلاق از طرف زن حداقل زمان ممکن (کمتر از یک سال) خواهد بود.

 

 

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 4.38 از 8 رای

آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

10 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

رجوع در مدت عده در طلاق رجعی

با سلام آیا در طلاق خلع، خانم در زمان عده می تواند به مابذل رجوع کند(...

10 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

شکایت بابت ایجاد مزاحمت

سلام ببخشید خواهرمن داره جدا میشه شوهرش میاد هردیقه جلوی درخونه مامانم...

10 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

درخواست طلاق توافقی به درخواست زوجه

باسلام من2هفته است از منزل شوهرم اومدم منزل مادرم حالا ایشون وکیل گرفت...

09 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

راهکار قانونی در فرض سوال

سلام.وقتتون بخیر.
برادر من شهریور پارسال باهمسرش ب مشکل خورده تو نامزد...

09 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

بخشیدن مهریه وگزفتن طلاق توافقی

سلام
ایا بعد از طلاق توافقی و بخشیدن مهریه امکان گرفتن مهریه وجود دار...

08 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اقدام برای طرح دعوی طلاق به درخواست زوجه

الان از کجا باید پیگیری کنیم واقعا تو این سالها خیلی اذیت کردن می خوای...

08 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ممنوعیت وکیل از انجام موضوع وکالت

سلام خسته نباشید، یه سوال داشتم از حضورتون راهنمایی بفرمایید ممنون میش...

07 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

ثبت طلاق در طلاق رجعی

آیا ثبت مهر طلاق درشناسنامه زن در طلاق رجعی منوط به پایان عده اوست؟با...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

درخواست طلاق ازسوی زوج وپرداخت مهریه

سلام وقتتون بخیر، لطفا توضیح بدید اگر مرد برای طلاق اقدام کند پرداخت س...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

رای بدوی طلاق به درخواست زوج صادر شده؟

با سلام همسر بنده درخواست مهریه دادن که تقسیط شده و من نیز درخواست طلا...