در صورتیکه در رابطه با موضوع

مهاجرت ترکیه + بهترین راه برای مهاجرت ترکیه
نیاز به وکیل دارید با شماره

02188501680

تماس حاصل فرمایید
مهاجرت ترکیه + بهترین راه برای مهاجرت ترکیه

مهاجرت ترکیه + بهترین راه برای مهاجرت ترکیه

شما در این مقاله میخوانید

راه های مهاجرت به ترکیه + هزینه و مدارک آن ها

سؤالات مرتبط با مهاجرت به کشور ترکیه جزء پرتکرارترین مواردی است که در سال های اخیر شاهد آن هستیم. کشور توریستی ترکیه به دلیل شرایط بسیار مناسبی همچون آب و هوای خوب، تنوع فرهنگی، غذاهای لذیذ و... دارای علاقمندان زیادی بوده و هر ساله تعداد زیادی مهاجر نیز به جمعیت این کشور افزوده می شود.

در این مقاله به سوالِ "چگونه بهترین روش مهاجرت به ترکیه را پیدا کنم؟" پاسخ داده می شود و تمامی مواردی که لازم است برای مهاجرت به این کشور دانسته شود، بیان خواهد شد.

تصویر مشاوره حقوقی آنلاین وکیل وند

معرفی کشور ترکیه برای مهاجرت

بهتر است پیش از هرگونه اقدامی برای مهاجرت به کشور ترکیه، ابتدا با این کشور کمی آشنا شوید. ترکیه یک کشور فرا قاره ای محسوب می شود که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد. امکانات رفاهی پیشرفته، معماری و آثار تاریخی بینظیر، طبیعت زیبا و دلنشین، هتل های متنوع و لوکس، مراکز تجاری بزرگ و مجهز، آب و هوای مناسب و... از ویژگی های منحصر به فرد این کشور است.

فرهنگ مردمان ترکیه ترکیبی از فرهنگ شرق و غرب بوده و به همین دلیل همه نوع سلیقه و مذهبی در آن وجود دارد؛ بی آنکه درگیری و اختلافی بین افراد رخ دهد. زبان این کشورِ محبوب ترکی استانبولی، دولت آن جمهوری و دین و مذهب مردم آن ترکیبی از مسلمان، مسیحی و یهودی می باشد. البته تعداد مسلمانان سنی بسیار بیشتر از سایر ادیان است.

کشور ترکیه از لحاظ اقتصاد و سرمایه گذاری نیز بسیار پیشرفته بوده و جزء کشورهای رو به رشد با اقتصادِ برتر در دنیا می باشد. بخش عظیمی از اقتصاد این کشور بر پایه توریست و گردشگر است، تولید و صادرات پوشاک نیز به چرخه اقتصاد آن رونق می دهد. برخورداری از تنوع بالا در زمینه هایی مثل صنعت، کشاورزی، شرکت های دولتی و خصوصی از دیگر مزیت های اقتصادی ترکیه محسوب می شود.

مسجد ایا صوفیه، مسجد آبی، گرند بازار، آبشارهای زیبا، آثار باستانی کهن، سواحل خیره کننده، رستوران ها و کافه های متنوع، آرامگاه حضرت مولانا در قونیه و... جزء جاذبه های دیدنی این کشور زیبا است.  

دلایل مهاجرت به ترکیه

با توجه به تمام ویژگی ها و مزیت هایی که درباره کشور ترکیه در بالا بیان شد، دلایل انتخاب این کشور برای زندگی و مهاجرت مشخص می شود. علاوه بر تمام مطالبی که ذکر کردیم؛ ارتباط بسیار خوب این کشور با کشور ایران و روابط مختلفی که میان دولت ترکیه با ایران وجود دارد، دلیل دیگری برای مهاجرت به آن محسوب می شود. به طور کلی مواردی همچون افزایش مبادلات تجاری ترکیه با ایران خصوصا از زمان اعمال تحریم ها علیه ایران، مشترکات و تفاهمات فرهنگی، امکان سرمایه گذاری و کسب سود بالا و... از مهم ترین دلایل مهاجرت به ترکیه می باشند.

روش های مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به کشور ترکیه روش های بسیار زیادی وجود دارد که با توجه به شرایط هر فرد قابل استفاده خواهند بود. برخی از معروف ترین روش های مهاجرت به این کشور شامل موارد زیر است:

مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت با سرمایه گذاری، مهاجرت با اجاره املاک، مهاجرت با ازدواج، مهاجرت با پناهندگی و... که در ادامه هر یک از این موارد را به طور مجزا بررسی خواهیم کرد.

مهاجرت از طریق کار

مهاجرت کاری یکی از مناسب ترین و بهترین راه های رسیدن به کشور ترکیه است؛ اما این راه نیازمند برخورداری از یک سری پیش نیازها و شرایط نیز می باشد. به طور مثال برای کار کردن در کشور ترکیه اولین و مهم ترین شرط، آشنایی با زبان رسمی آن یعنی زبان ترکی استانبولی خواهد بود.

دومین شرط آن اخذ مجوز کاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی ترکیه است؛ بنابراین در وهله اول افراد باید با یک کارفرمای ترک توافق کنند و سپس مدارک لازم توسط کارفرما به اداره کار تحویل داده شود. با دریافت مجوز کاری و انعقاد قرارداد کاری با یک کارفرما دولت برای فرد مهاجر اقامت 1 ساله در نظر می گیرد که این مدت در صورت تمدید قرارداد کاری قابل تمدید نیز می باشد. درصورتیکه افراد پس از دریافت مجوز کاری و اقامت یکساله ترکیه در این کشور مشغول به کار شوند و همزمان بیمه و مالیات را بپردازند، امکان درخواست ویزا برای همراهان اعم از همسر و فرزندان زیر 18 سال (در صورت وجود) نیز محقق خواهد شد.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی یکی دیگر از روش های پرطرفدار برای مهاجرت به ترکیه محسوب می شود. مهاجرت از این طریق قابل انجام برای افراد با سنین مختلف و در سطوح مختلف از مدرسه تا لیسانس، فوق لیسانس و دکتری خواهد بود و امکان اخذ بورسیه تحصیلی نیز با در نظر داشتن سابقه تحصیلی افراد وجود دارد.

تحصیل در مقاطع تحصیلی مدارس در کشور ترکیه نیز مانند ایران از 7 تا 18 سالگی است و هیچ هزینه ای ندارد. در دانشگاه های این کشور، هم به زبان ترکی و هم به زبان انگلیسی تدریس می شود؛ اما برای تحصیل در دانشگاه دولتی افراد باید حتما به زبان ترکی تسلط کافی داشته و مدرک آزمون Yos را نیز دارا باشند، علی رغم اینکه تحصیل در دانشگاه های خصوصی تنها با تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک Sat امکان پذیر می باشد.

 لازم به ذکر است برخلاف کیفیت و سطح بالای دانشگاه های ترکیه، تحصیل در این کشور موجب دریافت اقامت دائم آن نخواهد شد و باید از روش دیگری نسبت به این کار اقدام شود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به کشور ترکیه سرمایه گذاری است که به دلیل کسب سود بالا و دریافت اقامت این کشور بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. برای روش سرمایه گذاری از دو طریق می توان اقامت ترکیه را اخذ نمود؛ 1) ثبت شرکت 2) خرید ملک

هر یک از این راه ها دارای شرایط و ویژگی های خاصی است که در زیر هر یک از آن ها به طور مجزا ذکر می شود:

ثبت شرکت:

  • استخدام کارگر ترک به تعداد 5 نفر
  • پرداخت بیمه کارگران به دولت
  • پرداخت مالیات به دولت

خرید ملک:

  • ارزش ملک باید حداقل 250 هزار دلار آمریکا باشد.
  • ملک تا 3 سال نباید به فروش برسد.

نکته: پرداخت حداقل مبلغ 60 هزار دلار آمریکا برای خرید آپارتمان و دریافت اقامت توریستی لازم است.

لازم به ذکر است که 5 سال پس از ثبت شرکت، شخص مورد نظر موفق به اخذ اقامت دائم ترکیه خواهد شد و 70 روز پس از خرید ملک، پاسپورت ترکیه قابل دریافت می باشد. البته در رابطه با خرید ملک در ترکیه و اخذ مدت اقامت این کشور جزئیات زیادی وجود دارد که برای اطلاع از آن ها می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

پیدا کردن بهترین روش برای مهاجرت ترکیه

مهاجرت از طریق اجاره ملک

با پرداخت 4000 لیر و اجاره ملک در ترکیه امکان دریافت اقامت یکساله توریستی بدون نیاز به حضور دائم در این کشور، فراهم خواهد شد. این روش یکی دیگر از پرطرفدارترین و رایج ترین راه های مهاجرت به کشور ترکیه است که با داشتن ویزای توریستی امکان مهاجرت وجود داشته و بعد از آن می توان درخواست اقامت یکساله توریستی را به ثبت رساند.

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت با ازدواج یکی از راه های مهاجرت به ترکیه و بسیاری از کشور ها است که شرایط یکسانی دارد و تنها نکته آن اثبات واقعی بودن ازدواج و وجود عشق و علاقه میان زن و شوهر است؛ زیرا ازدواج صوری اگر فقط برای دریافت اقامت این کشور باشد، جرم است و جریمه مالی یا حتی زندان خواهد داشت.

بعد از ازدواج با شخصی که اقامت دائم ترکیه را دارد، امکان دریافت اقامت دائم برای طرف مقابل نیز فراهم می شود؛ البته اقامت او در ابتدای ازدواج به مدت 3 تا 5 سال بوده و درصورتیکه ازدواج آن ها به جدایی منجر نشود، اقامت دائم به همسر نیز اعطا می شود.

مهاجرت از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور ترکیه است که نسبت به سایر روش ها از امنیت کمتری برخوردار می باشد. معمولا افرادی که مشکل سیاسی، عقیدتی و... دارند به یکی از کشور های عضو کنوانسیون ژنو مانند ترکیه مهاجرت کرده و فقط برای مدت کوتاهی از حمایت موقت دولت آن برخوردار می شوند. این روش مهاجرت به ترکیه اصلا توصیه نمی شود؛ زیرا خطرات و دشواری های زیادی را برای افراد به دنبال دارد و حتی امکان مرگ یا خودکشی را به دنبال خواهد داشت.

نحوه مهاجرت به ترکیه

برای مهاجرت به کشور ترکیه اولین اقدام واجب، انتخاب و تصمیم گیری برای روش مهاجرت است که بعد از آن و طبق روشی که انتخاب کرده اید، از 3 روز تا 3 ماه زمان برای مهاجرت نیاز است و در نهایت باید مراحل مورد نیاز این کار طی شود تا زمان مهاجرت فرا برسد.

در صورتیکه شخصی قصد اقامت در ترکیه برای بیش از 3 ماه را داشته باشد، لازم است نسبت به دریافت کارت شناسایی مجوز اقامت در ترکیه اقدام کند که این کار در دو مرحله قابل انجام است: 1) تماس با مرکز برنامه iResidence 2) شرکت در مصاحبه با پاسپورت و مدارک پشتیبان اصلی.

نکته دیگر درباره مهاجرت به ترکیه جمع آوری و تهیه مدارک مورد نیاز است؛ برای این کار مدارکی همچون: پاسپورت قانونی، عکس رسمی، گواهی تحصیلی، گواهی درآمد و بیمه سلامت لازم است. همچنین اقداماتی مانند: پرداخت مبلغ هزینه اسناد، ذکر آدرس اقامت در ترکیه، تحویل مدارک سوابق کیفری و مدارک درمانی پیش از مهاجرت الزامی می باشد.

در رابطه با هزینه های مهاجرت به ترکیه نیز باید گفت: هزینه های این کار طبق روشی که انتخاب می کنید، کاملا متفاوت است. همچنین کسانی که قصد مهاجرت با خانواده را دارند نسبت به کسی که تنها مهاجرت می کند، هزینه های بیشتری را پرداخت می کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه و هزینه های مهاجرت به ترکیه با مشاوران ما تماس بگیرید.

معرفی بهترین راه های مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق روش های مختلفی قابل انجام است که هر یک از آن ها مزیت های خاص خود را دارد؛ اما به طور کلی ارزان ترین، سریع ترین و آسان ترین راه های مهاجرت به این کشور زیبا به ترتیب شامل موارد زیر است:

  • ارزان ترین: مهاجرت از طریق اجاره ملک، تحصیلی و کاری
  • سریع ترین: مهاجرت از طریق خرید ملک، اجاره ملک، تحصیلی و کاری
  • آسان ترین: مهاجرت از طریق خرید ملک

سخن نهایی

مهاجرت یک کار حساس با شرایط و ملزومات خاصی است که طبق روش های مختلفی قابل انجام خواهد بود؛ در این مقاله به موضوعِ "چگونه بهترین روش مهاجرت به ترکیه را پیدا کنم" پرداختیم و روش های متفاوت این کار را بیان کردیم. همچنین مراحل و نحوه مهاجرت، مدارک و هزینه های لازم آن را ذکر کردیم تا کسانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، بتوانند در اسرع وقت نسبت به این کار اقدام کنند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مورد نظر خود را کسب کرده باشید؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با وکلای ما تماس بگیرید و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت کنید.

لطفا کمی صبر کنید

میانگین 5 از 2 رای

کشور ترکیه دارای چه امکاناتی است؟

کشور ترکیه دارای امکانات رفاهی پیشرفته، مراکز تجاری مجهز، اقتصاد رو به رشد، آزادی عمل و مذاهب گوناگون، آب و هوای مناسب، مناطق گردشگری زیبا و بینظیر و... است.

دلایل مهاجرت به ترکیه چیست؟

کشور ترکیه دارای شرایط بسیار خوبی همچون تفاهمات فرهنگی با کشور ایران، امکان سرمایه گذاری و کسب سود بالا، امکانات رفاهی مناسب و... است که این موارد دلایل خوبی برای مهاجرت به آن محسوب می شود.

روش های مهاجرت به ترکیه کدام است؟

مهاجرت به کشور ترکیه از روش های مختلفی همچون: مهاجرت از طریق کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، اجاره ملک، ازدواج و... قابل انجام است.

مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه چیست؟

برای مهاجرت به ترکیه مدارکی مانند: پاسپورت قانونی، عکس رسمی، گواهی تحصیلی، گواهی درآمد و بیمه سلامت لازم است.

بهترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟

بهترین روش مهاجرت به ترکیه طبق شرایط افراد تعیین می شود؛ اما به طور کلی آسان ترین روش این کار مهاجرت از طریق خرید ملک می باشد. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

هزینه مهاجرت به کشور ترکیه چقدر است؟

هزینه مهاجرت به ترکیه بسته به روشی که انتخاب می کنید، متفاوت است؛ اما به طور کلی مهاجرت به صورت تنها و مجردی هزینه کمتری نسبت به مهاجرت با خانواده خواهد داشت.
آخرین مقالات
ایکون ترازو

سوالات مربوطه اخیر

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مسولیت کارشناس موسسه مهاجرت

من بهمن ماه 1402 با یک شرکت معتبر قراردادی جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا...

01 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

تحصیلی و مهاجرتی

من دوران لیسانس یک بار به دانشگاه تعهد کتبی به دانشگاه دادم ولی معدل ک...

22 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

خروج از کشور افراد زیر سن قانونی

سلام وقت بخیر من 16 سال سن باید چه شرایطی داشته باشم برای مهاجرت از ای...

12 بهمن 1402

عدم بازگشت به حریم ایران

سلام من دانشجوام درخواست خروج از کشور دادم تاریخ برگشتم 19 اگه بعد از...

17 دی 1402
وکیل پایه یک دادگستری

تعارض در تابعیت زن ایرانی

با فرض تحمیل تابعیت شوهر اهل ترکیه بر زن ایرانی ، در صورت طرح دعوایی ا...

13 دی 1402
وکیل پایه یک دادگستری

اجازه خروج همسرازکشور

سلام چهارساله درگیر طلاقیم قانونا هنوز جدا نشدیم ولی جدا زندگی میکنیم....

30 آبان 1402
کارشناس حقوقی

اخذ وکیل مهاجرتی جهت انجام امور

سلام،برای مهاجرت قرار شده که مبلغی رو به شخصی پرداخت کنم تا تمام پروسه...

01 آذر 1402
وکیل پایه یک دادگستری

تمدید کارت آمایش اتباع خارجه

سلام وقت بخیر. من تا کارت امایش 8 را دارم و بعد از اون نتونستم به دلیل...

07 آذر 1402
کارآموز وکالت

درخواست پناهندگی اقلیتهای جنسی

سلام وقت بخیر
من 24 سالم هست و پارتنرم 19 سال
میخواییم برای پناهندگی ا...

21 آبان 1402
وکیل پایه یک دادگستری

ایا با کاشت مو نیاز است عکس پاسپورت عوض شود

باسلام ودرود

من کاشت مو انجام دادم ایا نیاز هست عکس پاسپورتم عوض بشه...