14 بهمن 1401

آیا ضرب و جرح دلیل طلاق محسوب میشود

دسته بندی : خانواده | طلاق
سوال کاربر :

سلام من بعد از دو ماه از ازدواجم دماغم توسط شوهرم شکست و الان از پزشکی قانونی پرونده شکستگیو دارم و بعد هم چندین بار شوهرم با چاقو تهدیدم کرد ایا اینها دلیل موجه برای طلاق هستند؟ ضمن اینکه سوءپیشینه هم داره و مشروبات الکلی هم مصرف میکنه اما چطور اینو ب اثبات برسونم؟ یکبار در جشن عروسی خواهرم ک ب اکراه بهم اجازه داد در جشن حاضر بشم و خودش هم نیومد بعد از اتمام جشن با حال مستی اومد دنبالم و انقدر عصبانی و خشن بود ک از قصد با ماشین رفت ک برادرم رو زیر بگیره و کلی ادم اونجا شاهد این قضیه بودند ایا با استشهادیه میتونم این رو ب اثبات برسونم؟ ایا دلیل موجه برای طلاق هست؟
در حال حاضر فقط درخواست مهریه داده ام اما شوهرم بیکاره و ممکنه درخواست اعسار بده با توجه ب اینکه وام ازدواجی من و شوهرم رو مادرشوهرم بزور ازمون گرفت و باهاش خونه خرید درصورتی ک این موضوع رو در دادگاه بگم ایا میشه کاری کرد که دادگاه حکم بده خونه ای ک با وام ازدواجی من خریداری شده رو بهم برگردونن ب عنوان مهریه؟

پاسخ وکیل

درود بر شما اولا" در این مورد میتوانید به علت خوف ضرر جانی و مالی در منزل مشترک سکونت ننماید و مطالبه نفقه نیز بنماید و سوء معاشرت مستمر با اثبات آن میتوانید عسر و حرج خود را ثابت نماید و برای ادله طلاق موثر هست و اقدام ایشان بابت خودرو ، برادر شما میتواند از ایشان با معرفی شهود شکایت کیفری نماید و در مورد وام چنانچه از حساب شما مبلغ واریز شده میتوانید دادخواست مطالبه وجه را بنماید و برای مصرف مشروبات باید این ادعا را اثبات نماید که همه این دلائل در کنار هم در مورد طلاق موثر می باشد

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مراحل درخواست طلاق از دادگاه

وقت بخیر
آیا برای طلاق گرفتن حتما باید از طریق دادگاه اقدام کرد یا با...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

خانمی 45 ساله هستم 18 سال ازدواج کردم فرزند ندارم چگونه می توانم از ه...

سلام . خانمی 45 ساله هستم 18 سال ازدواج کردم فرزند ندارم چگونه می توان...

04 اردیبهشت 1403

ایا بعلت داشتن بیماری ام اس زوج میتواند درخواست طلاق بدون مهریه نماید؟

سلام وقتتون بخیر
بنده سه ماه بعد از عقد متوجه شدم بیماری ام اس دارم ،...

04 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا چنین دست نوشته ای معتبر است؟

سلام
متن دست نویسی با امضای خودم نوشته ام که در آن حقوقی برای همسرم قا...