24 اردیبهشت 1401

ضمانت از متهم پرونده و دستور توقیف خودرو و حساب بانکی ضامن

دسته بندی : حقوقی | رفع اثر از اموال توقیفی غیر منقول
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

با سلام
من ضامن پرونده ای شدم که الان برام توقیف خودرو و حساب بانکی امده اگر بخوام کسی رو که ضامن شدم تحویل بدم مراحل ان چطوری میباشد و کجا تحویل بدم
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با درود.. کاربر محترم؛ هر چند که توضیح ندادید که ضمانت اعلامی در پرونده کیفری بوده و یا حقوقی.. در هرحال چنانچه ظرف یک ماه پس از ابلاغ واقعی به ضامن مهلت داده می شود تا متهم را نزد مرجع قضایی حاضر کند، اگر وثیقه گذار نتواند متهم را در این مدت نزد مقام قضایی حاضر ننماید، وثیـقه و یا وجه الکفاله حسب مورد ضبـط می گردد.. در موارد زیر دسـتور ضبط وثیـقه وثیقه گذار صادر می ک گردد؛ ۱- امکان وصول مبلغ وثیقه از بیمه میسر نباشد. ۲- محکوم علیه حاضر نشود یا وثیقه گذار او را حاضر نکند. ۳- عذر موجهی وجود نداشته باشد. با توجه به ماده 235 متهم یا وثیقه گذار می تواند ظرف مدت 10 روز از تاریخ ضبط وثیقه توسط دادستان یا ضبط وثیقه در دادگاه کیفری 2 اعتراض خود را در موارد زیر اعلام کند: ۱- هرگاه مدعی شوند در اخذ و یا ضبط وثیقه مقررات مربوط رعایت نشده است. ۲- هرگاه مدعی شوند متهم در موعد مقرر حاضر شده یا او را حاضر کرده ‏اند یا شخص ثالثی متهم را حاضر کرده است. ۳- هرگاه مدعی شوند به جهات مذکور در ماده (178) این قانون، متهم نتوانسته حاضر شود یا کفیل و وثیقه ‏گذار به یکی از آن جهات نتوانسته اند متهم را حاضر کنند. ۴- هرگاه وثیقه‌گذار مدعی شود تسلیم متهم، به علت فوت او در مهلت مقرر ممکن نبوده است.. در صورتی که بعد از صـدور ضبط وثیقه توسط دادستان تا قبل از تمام شدن عملیات اجرایی ضبط، متهم حاضر شود و یا وثیقه گذار او را حاضر کند، دادستان باز هم وثیقه را ضبط خواهد کرد، اما نه تمام آن را ، بلکه حداکثر تا یک چهارم وثیـقه ضبط می شود. # در غیر موارد مذکور، جهت کسب بررسی بیشتر و ارائه راهکار لازم،، از طریق مشاوره تلفنی اقدام نمایید..

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

08 فروردین 1403

ایا میتوان با اعتراض ثالث نسبت به پرونده جاری اعتراض نمود؟

با سلام
برای رفع توقیف موقت یک ملک که پرونده جریانی دارد می توان با ار...

11 بهمن 1402
کارشناس حقوقی

منزل مستثنیات دین قابل اجاره هست؟

باسلام خونه ای که جزو مستثنیات دین می‌شود اجاره داد

11 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

آیا می‌توانم قرارداد پیمانی موقت را به قرارداد دائم تبدیل کنم

سلام و وقت بخیر

سوال بنده اینه که برای تبدیل وضعیت کارگران پیمانی شر...

03 مرداد 1402
وکیل پایه یک دادگستری

بمنظور رفع توقیف اموال به کجا باید مراجعه شود؟

من برای مهریه اموال شوهرم را توقیف کردم برای رفع توقیف کجا باید بروم چ...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 2 روز پیش
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,094
هزینه مشاوره 398,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5