21 شهریور 1400

اجاره کوتاه مدت مال غیرمنقول

دسته بندی : حقوقی | قراردادها
محمد مهدی زارعی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام من دانشجو هستم و اهل شیراز و برای مقداری درآمد با تعداد صاحب باغ و ویلا صحبت کردم و قرارشد براشون مشتری ببرم و در عوض پورسانت بگیرم حالا فردی با من تماس گرفت که برای ۱۴ روز باغ میخواد و من عکس باغ رو براشون فرستادم با قیمت روزانه گفتن خوبه و پسندیدن بعد گفتن حضوری هم باید بازدید کنیم ، بعد از بازدید حضوری هم گفتن خوبه و قرار شد مبلغ ۵ میلیون بیعانه بدن که باغ رو رزروکنیم و شب وارد باغ بشن ، من این ۵ میلیون رو به حساب صاحب باغ ریختم و گفتم رزرو کنن و مشتری نیارن دیگه حالا شب این اقا وارد باغ شده و فردا صبح به من زنگ زده و شروع به ایراد گرفتن از باغ میکنه (در صورتی که حضوری بازدید داشتن) و میگه ما رفتیم و باغ رو نمیخوایم کل مبلغ ۵ میلیون رو عودت بدید حالا صاحب باغ این مبلغ رو برنمیگردونه و میگه اون روز براتون رزرو شده و به عنوان پول اون روز و خسارت برداشته حالا میخوام بدونم پای من گیر هست؟؟؟ چون اون اقا میگه من فقط شمارو میشناسم چون پول زدن به حساب من و میخوان شکایت کنن از من و صاحب باغم پول بیعانه رو به عنوان خسارت برداشته و اینکه شکایت این اقا با توجه به اینکه حضوری دیدن و گفتن میخوان و رفتن تو باغ بعد انصراف دادن درسته؟؟؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با سلام چنانچه مبلغی که به صورت پیش پرداخت یا بیعانه به حساب صاحب باغ واریز گردیده بابت مال الاجاره بوده باشد، مستاجر تنها با شرایطی میتواند تقاضای مطالبه آن را نماید. عرفا بیعانه در اجاره، بابت درخواست مستاجر از موجر جهت دریافت حق تقدم و الزام موجر به انعقاد قرارداد‌ است. اصولا عقد اجاره از جمله قراردادهایی است که طرفین ملزم به آن هستند. اگر یک شب از آن مکان استفاده نموده در حالی که قبلا مورد اجاره را رویت نموده و بعد از آن شب به دلیلی اعلام فسخ می‌کند؛ اولا لازم است که مبلغ مشخصی بابت مدت استفاده بپردازد و ثانیا اگر مورد اجاره عیب و ایرادی دارد که قابل مرتفع شدن نیست و از انتفاع مستاجر جلوگیری می‌کند، حق فسخ قرارداد را خواهد داشت. با توجه به اینکه مستاجر یک شب اقامت داشته، حمل بر انعقاد قرارداد اجاره میتوان کرد و عدم استفاده بلاجهت ایشان موجب ضمان موجر یا نماینده ایشان نخواهد بود.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با محمد مهدی زارعی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

28 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

راهکار قانونی در فرض سوال

سلام .بنده یه خودروموتورباز خریدم وقولنامه خودرو به نام دوستم نوشتم و...

28 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

در مورد صحت معاملات عقد بیع اتومبیل

سلام خسته نباشید،من قولنامه یک ماشین نوشتم که تو متن قولنامه نوشته بود...

28 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تقسیم منافع در شرکت مدنی

سلام روزتون بخیر.

ی سوال در زمینه شراکت داشتم

همسر من و برادرشون کلی...

27 فروردین 1403
کارشناس حقوقی

هزینه مربوطه با چه کسی هست؟

سلام چاه توالت فرنگی منزل من رسوب کرده بود و من مستاجر این هزینه را فع...

سلام، من محمد مهدی زارعی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 2 ماه پیش
محمد-مهدی-زارعی
محمد مهدی زارعی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 20
هزینه مشاوره 198,000
امتیاز کاربران به وکیل 3.75/5