03 فروردین 1402

استرداد سفته حسن انجام کار و حقوق و مزایا

دسته بندی : کار، بیمه و تامین اجتماعی | مطالبه حقوق ومزایا
الهه محمدی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام وقتتون بخیر. بنده در یکی از شعب فرانچایز افق کوروش 7 ماه مشغول به کار بودم کارفرما واسه اینکه بزار اونجا کار کنم به اجبار سفته سفید امضا به اعتبار 100 میلیون تومان دریافت کرد. بعد از گذشت 7 ماه استعفا دادم. حقوق ماه اولم رو پرداخت نکرده و بیش از نیمی از ازحقوق اضافه کاری ماه آخرم رو هم پرداخت نکردن بعد از گذشت 10 ماه برای گرفتن سفته بهشون پیام دادم که تهدید به گرفتن خسارت بخاطر کسری های انبار گردانی شون کردن. و حاضر به پرداخت مابقی حقوق و سفته بنده نیستن. چطور میتونم تو اداره کار شکایت کنم. اصلا حق با بنده هست واسه شکایت؟؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

باسلام و احترام کاربر گرامی متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی بسیار درخصوص نحوه صدور سفته حسن انجام کار بازهم شاهد صدور سفته سفید امضا و بدون رعایت نکات لازم می باشیم. بدوا طی ارسال اظهارنامه ای خواستار عودت سفته ها با ذکر شماره قرارداد و سفته نمایید.و درصورت عدم عودت دادخواست استرداد بطرفیت ایشان مطرح نمایید.درخصوص مطالبه حقوق و مزایا بله از طریق هیات های مستقر در اداره کار می بایست اقدام نمایید ولیکن در حال حاضر، مراحل و نحوه شکایت از کارفرما بابت حقوق و دستمزد معوقه، مطابق گذشته و روش سنتی، نبوده و مطابق مراحل زیر می باشد: در اولین مرحله از مراحل و نحوه شکایت از کارفرما بابت حقوق، فرد متقاضی، باید اقدام به ثبت نام در سامانه جامع روابط کار، به آدرس prkar.mcls.gov.ir نماید. این ثبت نام، در مرحله اول، نیازمند پرداخت مبلغ احراز هویت و داشتن کارت ملی و شماره همراه به نام خود شخص، می باشد و از طریق دفاتر پیشخوان دولت نیز قابل انجام است. پس از ثبت نام و احراز هویت، یک نام کاربری و رمز عبور، جهت ورود به سامانه، به فرد داده خواهد شد. جهت ورود به سایت، عبارت سامانه جامع روابط کار یا آدرس prkar.mcls.gov.ir را جست و جو نمایید، تا وارد صفحه ای، مطابق صفحه زیر شوید. در این مرحله، از مراحل و نحوه شکایت از کارفرما بابت حقوق و دستمزد معوقه، نام کاربری و رمز عبور خود را در کادر مربوطه وارد نمایید. چنانچه از قبل، در این سامانه عضو نیستید و احراز هویت نکرده اید، با انتخاب گزینه ایجاد حساب، اقدام به ایجاد حساب کاربری خود نمایید. در این مرحله از مراحل و نحوه شکایت از کارفرما بابت حقوق و دستمزد معوقه، جهت ثبت دادخواست، گزینه پنجره خدمات را انتخاب کنید تا به مرحله بعد بروید.پس از انتخاب پنجره خدمات، از پوشه اداره کل روابط کار، گزینه ثبت دادخواست بدوی را انتخاب کرده و شکایت خود از کارفرما، بابت دستمزد معوقه را ثبت نمایید.پس از ثبت دادخواست، مراتب، از طریق پیامک، به کارگر و کارفرما اطلاع داده خواهد شد و جهت مشاهده وقت رسیدگی، باید به سامانه جامع روابط کار، مراجعه نمایند. موفق باشید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با الهه محمدی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

10 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

دریافت حقوق ماهانه پس از اخراج

سلام وقت بخیر
من بیمارستان کار میکردم و دو شیفت میرفتم که 2 ماه قبل ب...

06 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه حقوق و‌مزایا ایام اشتغال

سلام خسته نباشید. بنده نزدیک 4 سال در یکی از رستوران های تهران کار ک...

05 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مطالبه حقوق و‌سایر موارد استحقاق کارگری

عرض ادب، مشغول به کار در شرکت خصوصی مواد پروتیینی و مرغ هستم در قسمت ا...

04 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیاحقوق مشاغل سخت بیشتر است؟

سلام
من 4 سال در یک شرکت تولید مواد شیمیایی کارکردم.بعد تعدیل شدم‌.حال...

سلام، من الهه محمدی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 19 ساعت پیش
الهه-محمدی
الهه محمدی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 2,259
هزینه مشاوره 198,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.3/5