09 خرداد 1401

وکالت کاری و دعوی تأدیه حساب دوران وکالت

دسته بندی : حقوقی | قراردادها
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

با سلام، در سال ۹۵ عموی بنده وکالت کاری برای انجام امور اداری و هر چیزی به جز فروش اموال به اینجانب دادند، و بنده کارهای بسیاری برای ایشان انجام دادم اعم از تحویل مغازه ایشان از متصرف ها و بازسازی مغازه ها و کارگری و … که متاسفانه مدارکی ندارم به جز شاهد، و کلی کارهای دیگه شامل شکایت های گوناگون و میفرستاد میگفت برو اداره ثبت فلان سندو المثنی بگیر و کلی کار… حتی این اواخر شر خر هم کرده بود مارو و خطر های مختلفی برام بوجود اومده بود،، منم رو حساب اینکه عمویم هست کارهاشو انجام میدادم.. شرکتی به درخواست خودش ثبت کردم و خودش هم عضو شرکت بود و بنده مدیرعامل شرکت که اقدام به واردات خودرو به نام شرکت کردیم (اسناد و پلاک همگی به نام شرکت بوده است) خودروهارو همرو فروختیم و مقداریش را به حساب گمرک و بیمه و … واریز کردم ، الباقیشو هر دفعه مبالغی به حسابش واریز میکردم، چند وقت پیش از اونجایی که رابطه خیلی خوبی باخم داشتیم از من درخواست کرد هرچی مدارک دستم هست تحویلش بدم ، منم بردم دادم. حالا بنا به دلایلی خانوادگی به مشکل خوردیم و ایشون از بنده دادخواست تادیه حساب دوران وکالت شکایت کرده و منم یک سری فقط رسید واریز پول دارم و وکالت نامه ای که وکالت کاری هست و وکالت فروش نیست…. یعنی من فقط با اون وکالت کارهاشو انجام میدادم هیچی نفروختم به جز ماشین های شرکت که اونم مدیرعامل بودم و قانونا اجازه داشتم احتیاجی به وکالت نامه نبوده… حالا میخواستم ببینم اولا چه دفاعی از خودم بکنم و دوما میتونم دادخواست تقابل مبنی بر مطالبه حق الزحمه در قبال کارهایی که براش انجام دادم بکنم؟ تحت چه عنوانی ممنون میشم کامل راهنمایی بفرمایید. خدا خیرتون بده….

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با درود؛ کاربر محترم؛ اولا؛ جنابعالی صـرفا به موضـوع طرح دعوی عمویتان بطرفیت شما بصورت کلی تحت عنوان "تأدیه حساب دوران وکالت" صـرفا اشاره نمودید و هیچ اشاره ای به مدارک و ضمایم و مستندات ابرازی و احتمالی وی در دادخواست مطروحه ننمودید، تا متناسب با مدارک و دلایل ابرازی و استنادی، راهکار لازم جهت دفاع در پرونده ارائه گردد،، چرا که برای اثبات هر ادعایی، بایستی دلایل و مدارک مستند و مستدلی جهت محکومیت ارائه گردد که قاعدتا دعوی عمویتان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد،، فلـذا شما بایستی متناسب با دلایل و مدارک ابرازی و ادعایی عمویتان، از خودتان دفاع نمایید.. دوما؛ در خصوص قسمت دوم سـئوالتان نیز این امکان برایتان وجود دارد که به استناد به سند وکالت کاری که حکایت از عاملیت و انجام امور از طرف عمویتان داشته،، متقابلا با طرح دادخواستی، حق الزحمه انجام امور وکالتی دوران وکالت خود را مطالبه نمایید.. موفق باشـید..

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

07 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا امکان پس گرفتن خانه وجوددارد؟

سلام وقت بخیر سال 97 ملکی خریداری کردم مسکن مهر پردیس که قرار داد خری...

07 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

سوال دارای ابهام است؟

سلام خانم وکیل
این اطلاعات رو که بنده هم مطلع هستم…
سوأل بنده از سرکار...

07 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

چگونگی تنظیم صلح عمری

سلام، ممنون از پاسخ سریع‌تون.
صلح عمری بین چه کسانی؟ قاعدتاً باید بین...

06 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا امکان پس گرفتن منزل وجوددارد؟

سلام و وقت بخیر،من و همسرم با هم 13ساله ازدواج کردیم و دایم در تنش و ب...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,065
هزینه مشاوره 550,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5