06 مهر 1400

ترک منزل مشترک توسط زوجه و بردن وسایل متعلق به زوج به عنوان جهیزیه خود

دسته بندی : خانواده | جهیزیه
حامد جمشیدوند
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

سلام صبح شما بخیر، سال گذشته خانمم حدود ۱۰ ماه خانه رو با دخترکوچیکم ترک کرده بود و چون خونه دوطبقه و شریکی بود برنمیگشت تا خونه رو فروختم وخونه دیگری رو اجاره کردم و دادخواست تمکین دادم که محکوم به تمکین شد و به خانه اجاره ای برگشت اما بعداز۳ماه دوباره با دخترم خانه رو ترک کرده و قبلش گفته دیگه این دفعه به هیچ وجه برنمیگردم،۱- آیا بازم باید اظهارنامه بفرستم و اگه برنگشت باید دادخواست تمکین بدم؟ ۲- قبل از ترک خونه چندین وسایل برقی که فاکتورشون دارم و از وسایل دیگه که فاکتور ندارم در وقتی که خونه نبودم و سرکار بودم با خودش برده، و بعدش هم انکار میکرد و هم میگفت جزء لیست جهیزیه ام هست، درصورتیکه قبلا بیشتر وسایل خودشو یواشکی به خانه مادرش برده و حالا میخواد این وسایل هم بجای اونا و جزء جهیزیه اش ببرد، من که شاهدی ندارم آیا میشه شکایت سرقت اموال کنم و فقط با ارائه فاکتور آیا قاضی دستور به استرداد اموالم میده؟ چطور دادگاه تشخیص میده که این اموال جزء لیست جهیزیه اولیه زن نبوده که حکم به برگشت اموال بده؟ و در آخر وسایل که فاکتورشو ندارم چطور ثابت کنم که برای من بوده و جزء لیست سیاهه نبوده؟

پاسخ کارشناس حقوقی :

سلام درود کاربر محترم شما مجددا اظهارنامه مبنی بر اینکه برای بار چندم منزل مشترک را ترک نموده اید و فرزند مشترکمان را نیز به همراه برده ای ضمن اینکه ذکر نمایید وسایلی که توسط شما خریداری شده به همراه خود برده اند کاربر محترم عنوان سرقت نمی‌تواند صدق کند به عملی که توسط ایشان انجام شده اما می توانید تقاضای استرداد آنها را بعد از ارسال اظهارنامه نمایید مواردی که جزو سیاهه جهیزیه بوده است می توانند با خود ببرند خارج از آن باید مسترد شود

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با حامد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

15 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مهلت رسیدگی به پرونده ی جهیزیه

من باهمسرم به مشکل خوردم واسه استردادجهیزیه اقدام کردم هزینه تامین خوا...

10 فروردین 1403
کارشناس حقوقی

استرداد جهزیه توسط زوجه

سلام،،،سیاهه جهیزیه توسط داماد امضا نشده ،،،،خانم درخواست استرداد جهیز...

06 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

استرداد جهیزیه

همسرم وسایل های بزرگ رو خالی کرده کلا . فقط جهاز خودم مونده و من برای...

04 فروردین 1403
کارآموز وکالت

استرداد جهیزیه متعلق به زوجه

سلام خسته نباشید
ببخشید من 7 ام دادگاه استرداد جهیزیه دارم ولی بهم نگف...

سلام، من حامد جمشیدوند هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 2 هفته پیش
حامد-جمشیدوند
حامد جمشیدوند ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 2,120
هزینه مشاوره 198,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.1/5