16 فروردین 1402

صدور حکم بدوی و اجرای حکم پس از قطعیت رای

دسته بندی : تجاری | ابطال صورت جلسه افزایش سرمایه
الهه محمدی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام دادگاه بدوی مصوبه افزایش سرمایه هیئت مدیره تعاونی را که بدون برگزاری مجمع عمومی عادی و با فروش سهام نابرابر و ..... و پذیرش عضویت تعداد بیش از یکصد نفر عضو جدید و حذف نیمی از سهامداران اصلی برخلاف اساسنامه و قوانین آمره صورت گرفته را باطل نموده است . بدین مضمون : « دادگاه دعوای خواهان را محرز دانسته و حکم به ابطال سند( ابطال صورت جلسه های افزایش سرمایه و اعضای شرکت تعاونی و حذف تعداد .... نفر از سهامداران اصلی شرکت تعاونی) . صادر و اعلام می نماید»
با توجه به این امر ، سهامداران موسس قبل از ابطال این مصوبه مالکان و سهامداران قانونی تعاونی محسوب می گردند .لکن تعاونی هنوز در اختیار اعضای موسس قرار نگرفته و رای دادگاه در مرحله تجدیدنظر می باشد . بهترین و سریعترین راه ممکن از نظر قانون برای تخلیه ید، خلع ید ،تصرف عدوانی مزاحمت ،ممانعت از حق و ... یا هر روشی که بتوان در سریعترین زمان ممکن اقدام به بازپس گیری امور تعاونی توسط سهامداران حقیقی نمود طرح کدام دعواست ؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

باسلام و احترام کاربرگرامی پس از صدور حکم دادگاه تجدیدنظر و قطعیت دادنامه تقاضای اجرای حکم نمایید قبل از صدور حکم قطعی امکان اجرای حکم وجود ندارد. موفق باشید

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با الهه محمدی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

10 آبان 1402

کار با نتورک خارجی در ایران

سلام وقتتان بخیر ببخشید میخواستم بدون کار کردن با نتورک شرکتهای خارجی...

16 فروردین 1402

قید مخالف نبودن مقررات با موازین شرعی

این جمله به چه معناست؟ قید مخالف نبودن مقررات با موازین شرعی نشان می د...

سلام، من الهه محمدی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 8 ساعت پیش
الهه-محمدی
الهه محمدی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 2,261
هزینه مشاوره 198,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.31/5