06 تیر 1401

الزام به تمکین زوجه و عدم تمکین

دسته بندی : خانواده | تمکین
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام وقت شما بخیر، خانمم چند روزیه به گفته خودش با مادرش و برادرش به انارچینی میرود و دختر ۹ساله ام هم با خودش برده فقط غروب روز اولش برگشت با چندکیلو انار. اما الان چند شب و روزه که به خانه برنگشته و تماسها و پیامهامو جواب نداده و من چون شاهدی ندارم موقع برگشت از سرکار فقط فیلم از خانه گرفتم که در منزل حضور ندارد و قبل از این هم چندین وسیله برقی و غیربرقی که فاکتورش را دارم و من خریدم را با خودش برده بود، آیا همین فیلمهایی که گرفتم که زنم در خانه نیست برای قاضی کفایت میکند یا وقتی از سرکاربرمیگردم به صاحب خونه بگم بیاد ببینه من تنهام و بعنوان شاهد ازش امضا بگیرم و آیا لازمه که به ۱۱۰ زنگ بزنم بیاد صورتجلسه کنه؟ در ضمن ماهی یکبار هم با من زناشوئی یعنی تمکین خاص ندارد و فقط دومورد صدای ضبط شده ازش دارم که امتناع میکند،لطفا کارهایی که لازم هست رو بهم بگید برای اثبات ترک منزل و عدم رابطه زناشوئی ممنون میشم.

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با درود؛ کاربر محترم؛ در خصوص موضوعات مطروحه؛ ۱- با تنطیم و ارسال اظهارنامه، مراتب ترک زندگی زناشویی برای چندمین بار را به ایشان ابلاغ و در نهایت الزام به تمکین زوجه را بخواهید.. ۲- در مورد وسایلی که توسط شما خریداری شده و جزو لیست جهازیه نبوده و ایشان بهمراه برده اند؛ می توانید تقاضای اسـترداد آنها را بخواهید.. ۳- در صورتیکه همسر شما اکثر اوقات در منزل نباشد؛ می توانید با تنظیم استشهادیه محلی از افرادیکه در جریان این موضوع (عدم حضور ایشان در منزل بدون داشتن شغل) هستند، نسبت به طرح دادخواست الزام به تمکین و اثبات عدم تمکین ایشان اقدام بنمایید.. در صورت لزوم از طریق رزرو مشاوره تلفنی، راهنمایی کامل را دریافت نمایید.. مؤید باشـید..

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

شکایت بابت مهریه وتوقیف اموال

ماشین و زمین داره و حقوقش هم ماهی 20تومن هس
ایا با این شرایط هم میتون...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

راهکار قانونی در فرض سوال

سلام وخسته نباشید سوالی داشتم اگراقایی که درحال جداشدن ازهمسرشون هستن...

02 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

دادخواست الزام به تمکین

سلام زنی که شوهرش شبها به خانه نمی آید باید چکار کند

31 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

زن چند روز در هفته میتواند به پدر و مادرش سر بزند؟

یک زن چند روز در هفته میتواند به پدر و مادرش سر بزند؟و آیا اگه شوهرش ب...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 3 روز پیش
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,094
هزینه مشاوره 398,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5