09 خرداد 1402

سلب حضانت فرزند از مادر

دسته بندی : خانواده | حضانت
مهرناز قیاسی
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام خسته نباشین خوبین آقا من حضانت بچه مو دادم مادرش خوب وای مادرش ملاقات نمیاره ببینمش خوب دوماهه تموم شدیم این یک طرف قضیه یک طرف قضیه هم خانم بنده قبل از تمام شدن عده اش با پسره فرار کرده من چون شکایت کردم هم برای سلب حضانت وهم برای فرارش الان تو شورای حل اختلاف بودیم شورای حل اختلاف گفت امیدی هست بچت و بگیری نوشتن برای دادگاه تا اون جا حکم بدن میشه راهنمایی کنین مدارک هم شاهد هم دارم فرار کرده چون شاهد ها ترسو هستن نمیان مدارک هم پیامک اینا هستن و شاهدم یکیش برادر خانم هست که وقتی خانمم فرار کرده بود برام پیام داده بود بیا پسرتو کلا ببر نگو خانمم فرار کرده این داره. این حرفو میزنه لطفا راهنمایی کنین باتشکر

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

درباره شرایط سلب حضانت فرزند از مادر که در مواد 1170، 1173 قانون مدنی و 41 قانون حمایت از خانواده، به آن، اشاره شده است، عبارتند از: ازدواج با شخصی دیگر: از دیگر موارد و شرایط سلب حضانت از مادر، این است که او پس از جدایی و طلاق، با شخص دیگری ازدواج کند. عدم مواظبت از طفل: چنانچه مادر، به درستی از طفل، مراقبت نکند و سلامت جسمانی و روانی طفل به خطر افتد، این امر می تواند از موارد و شرایط سلب حضانت از مادر و پس گرفتن فرزند از او باشد. انحطاط اخلاقی: چنانچه مادر، درگیر مسائل غیر اخلاقی باشد، این امر می تواند از موارد عدم صلاحیت مادر و شرایط سلب حضانت از او باشد. شایان ذکر است، شرایط سلب حضانت فرزند از مادر و موارد عدم صلاحیت او انحصاری نیستند، بلکه در هر مورد که مصلحت کودک به خطر بیفتد، می توان حضانت را از دارنده آن، سلب کرد. پاسخ پرسش شما این است که مستند به موارد فوق الذکر میتولنید دادخواست سلب حضانت از مادر را به دادگاه محل اقامت مادر بفرستید.

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با مهرناز قیاسی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

پیگیری درخواست حضانت فرزند

سلام وقت بخیر من 22 اسفند رفتم دفتر قضایی برای حضانت گرفتن درخواستم د...

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تعیین تکلیف در خصوص حضانت دختر

خب ببخشید به هرحال باید تکلیف حضانت بچه مشخص شود چون به این صورت هم من...

09 فروردین 1403
کارشناس حقوقی

دادخواست حضانت فرزند توسط مادر

با سلام .می‌خوام از همسرم جدا بشم فرزند زیر یک سال دارم ولی شیر مادر ن...

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حضانت فرزند بعد از ازدواج مجدد

سلام خسته نباشید.من حدودچندسالی میشه جداشدم خانم هستم وازدواج مجدد کرد...

سلام، من مهرناز قیاسی هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 2 ماه پیش
مهرناز-قیاسی
مهرناز قیاسی ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 157
هزینه مشاوره 99,000
امتیاز کاربران به وکیل 4/5