28 آذر 1401

مصوبه کمیسیون تلفیق و مغایرت با مصوبه دولت در خصوص الزام به برگشت ارز در صادرات محصولات کشاورزی

دسته بندی : تجاری | تجارت بین الملل
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

باسلام،بنده دارای کارت بازرگانی بودم و صادرات میوه و تره بار داشتم درسالهای۹۸-۹۹-۱۴۰۰ طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس صادرات محصولات کشاورزی و خدمات مهندسی معاف از مالیات و برگشت ارز هست متاسفانه اداره صنعت و‌معدن براساس تعهدنامه کتبی که بهش دادیم الان داره فشار میاره که حتما برگشت ارز را انجام بدیم درحالی که اون مصوبه هست و میفرمایندشما اشتباه برداشت کردید از آن .لطفا راهنمایی کنید

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

با درود؛ کاربر محترم؛ با توجه به لایحه بودجه سال 1399 همانند سال 98 برای بازگشت ارز حاصل از صادرات، شـرط بهره مندی از معافیت مالیاتی صادرکنندگان، رفع تعـهد و بازگشت ارز حاصل از صادرات تعیین شده است. در حالیـکه در متن مصوبه کمیسیون تلفیق آمده است؛ هرگونه نرخ صفر و معافیتهای مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالای غیرنفتی و موادخام(بجز محصولات کشاورزی) و همچنین استرداد عوارض ارزش افزوده در مواردی که ارز صادراتی طبق چرخه ای که بانک مرکزی تعیین کرده باز نگردد، برای عمکلرد سالهای 98و 99 قابل اعمال نخواهد بود. در واقع کمیسون تلفیق برخلاف لایحه بودجه دولت، صادرات محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی را از این بند حذف کرده است. در نتیجه پیش از این استفاده از برخی مزایا منوط به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات بود که با این تصمیم، صادرکنندگان کالاهای کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی دیگر نیازی نیست، تا تعـهد ارزی خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند. فلـذا استنباط کمیسیون تلفیق از این مصوبه صـرفا اینست که تعهدارزی هنوز پابرجاست و صادرکنندگان لزوما باید ارز خود را به بانک مرکزی بازگردانند، اما صادر کنندگان محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی برای محاسبه معافیت مالیاتی خود، صـرفا دیگـر نیازی به گزارش تعـهد ارزی ندارند.. مؤید باشـید..

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

02 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

تجارت بین الملل

بله قرارداد داریم ...چه ساعتی شما میتونید حرف بزنید من در اون ساعت زنگ...

02 اسفند 1402
وکیل پایه یک دادگستری

تجارت بین المل

سلام ارادت... 4 ساله در دیجی کالا فعالیت دارم با برند پاشاباغچه بلوری...

11 بهمن 1402
وکیل پایه یک دادگستری

شرکت های بین المللی و نحوه اعمال قانون تجارت

سلام اگر شرکتی شامل کارمند هایی باشه که در ایران با خارج کشور به صورت...

28 آذر 1402
وکیل پایه یک دادگستری

نحوه پرداخت کمیسیون بروکر

سلام. روز بخیر
پیشنهاد شما برای دریافت حق بروکری در یک قرارداد بین ال...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 5 روز پیش
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,092
هزینه مشاوره 398,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5