16 آذر 1400

دیوان عدالت اداری دادسرای انتظامی قضات

دسته بندی : تجاری | شرکت ها
حسین امامی
کارشناس حقوقی
سوال کاربر :

بنده در دانشگاه دولتی کار میکردم به صورت شرکتی قرار داد شرکت انجام امور تنظیماتی بود ولی از طرف مدیریت و کارکنان مجموعه کارهای دیگری ارجاع میشد از جمله برنامه ریزی برای استقرار کلاسهای درسی ، نگهبانی ،انبارداری ،تحصیل دار، نامه رسانی،خرید وسایل مورد نیاز دانشگاه بنده شکایت کیفری با موضوع بهره کشی و کار اجباری موضوع ماده 172 قانون کار مطرح کردم که با وجود اینکه بازرس اداره کار که بنا بر درخواست بازپرس پرونده بازرسی انجام داد بر ارجاع کار اضافی خارج از قرار داد از طرف مدیریت دانشگاه اذعان کردند و همچنین به عدم ارائه قرارداد کار و گواهی طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار به بنده نیز ذکر کرده همچنین در رای هیات حل اختلاف اداره کار که باز هم بنا بر درخواست بازپرس برایشان ارسال شد این موضوع تایید شد و متهم هم در دفاعیات خود در شورای حل اختلاف دادگستری و هم در روز مراجعه به بازپرسی بر ارجاع کار اضافی با تهدید به اخراج اذعان کرد . ولی بازپرس و قاضی کیفری با صدور رای مبنی بر عدم وجود رابطه کاری بر اساس قانون کار از رسیدگی اجتناب کردند. قرار منع تعقیب صادر کردند .در حالی که در ماده 184 قانون کار ذکر شده که در تمامی موارد تخلف از ناحیه اشخاص حقوقی مسولیت کیفری با مدیر عامل یا مدیر مسئول شخصیت حقوقی هست همچنین ماده 143 قانون مجازات ضمن اینکه در دادنامه دیوان عدالت اداری که قبل از شکایت کیفری بنده مطرح کرده ام بر وجود رابطه کاری بنده با دانشگاه مذکور بر اساس قانون کار اشاره کرده و بخشنامه اداره کار که مشاغل تابع قانون کار دستگاه دولتی را شرح داده.
علاوه بر این موضوع شکایت من در بند 4 اصل 43 قانون اساسی نیز ممنوعیت داشته که با توجه به ماده 570 قانون مجازات سلب حقوق اساسی و مشروع می‌باشد. ضمنا بنده در دادسرای انتظامی علیه قضات پرونده طرح شکایت کردم که منع تعقیب صادر شد .

آیا راهی برای رسیدگی مجدد به شکایت وجود دارد؟؟؟

پاسخ کارشناس حقوقی :

در خصوص اثبات رابطه کاری و طرح دعوادر دیوان عدالت اداری،رای دیوان قطعی خواهد بود لیکن برای شکایت علیه قضات در دادسرای انتظامی چنانچه منع تعقیب صادرشده امکان تجدید نظر خواهی و با تحقق جهاتی امکان اعاده دادرسی نیز هست

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با حسین امامی دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

مقرارت ثبت شرکت چیست ؟

سلام وقت بخیر
من در نظر دارم یک شرکت ثبت کنم، با چندتا از دوستام صحبت...

03 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

حق الزحمه مدیر تصفیه

با سلام. احدی از اقوام بسیار نزدیک به دلیل ورشکستگی شرکت جهت تادیه دی...

05 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تنظیم صورت جلسه هیات مدیره و مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت داری...

تنظیم صورت جلسه هیات مدیره و مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده
شرکت داری...

20 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اداره ثبت شرکت ها

سلام وقت بخیر
یک شرکت سهامی خاص هست که به امور پیمانکاری مشغول بوده و...

سلام، من حسین امامی هستم کارشناس حقوقی حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین
حسین-امامی
حسین امامی ۰.۱ کارشناس حقوقی رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 6,196
هزینه مشاوره 198,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.5/5