15 دی 1400

علت تفاوت پاسخ سوالات حقوقی چیست ؟

دسته بندی : خانواده | سایر دعاوی
احمد جمشیدوند
وکیل پایه یک دادگستری
سوال کاربر :

سلام صبح شما بخیر، ۱-تا حالا چندین سوال از طریق همین سایت پرسیده ام چرا جوابهایی که داده شده کلا با جوابهایی که در شهرمون حضوری در دفتر وکیل میپرسم فرق داره؟ مثلا اینجا دررابطه با پرینت پیام و مکالمه زن که رابطه نامشروع مادون زنا داره گفته شده قاضی این کارو انجام میده اما در دفتر وکیل شهرمون حضورا ازشون پرسیدم گفتن قاضی دستور پرینت نمیده و فقط در پرونده های قتل این کارو انجام میده مگه قانون برای هرشهری فرق داره؟ ۲- من مستاجرم و خانمم ۳ماهه خونه رو ترک کرده و احتمالا اجاره نامه رو باخودش برده، دیشب صاحبخونه باهام تماس گرفت و گفت از کلانتری زنگ زدن و گفتن پول پیش خونه که ۶۰ میلیون هست برای مهریه توقیف شده و باید پولو بده، آیا پول پیش خونه جزء مستثنیات نیست و اگه توقیف بشه باید چیکار کنم؟ و در آخر من یه خونه کوچیک حدود ۶۰ متری آپارتمان که سند داره قولنامه نوشتم و چک یه ماهه دادم و میخوام برای مابقی پولش وام مسکن ۲۰۰میلیون تومن بگیرم، کل قیمت خونه ۵۰۰ تومنه، خانمم نمیدونه، تا یک ماه دیگه هم باید برم همون خونه ساکن بشم، آیا این یک خونه یا وام مسکن برای مهریه توقیف میشه یا جزء مستثنیات دین هست؟ اگر توقیف بشه چیکار کنم؟

پاسخ وکیل پایه یک دادگستری :

سلام کاربر محترم در مورد سوال ۱- رابطه نامشروع یک قانون است اما روش‌های کشف ادله به نظر قاضی است هر چند که شاکی مکلف است خود ادله جرم را ارایه دهد اما مثلا در مورد رابطه نامشروع برخی قضات عقیده ای بر دریافت پرینت مکالمات تلفنی یا پیامک ندارند و برخی با توجه به ادله های دیگر متقاعد به صدور دستور ریز مکالمات می شوند مثلا چت نمودن تمکین در فضای مجازی ۲- وجه قرض الحسنه منزل استیجاری جزیی از مستثنیات است مگر شما منزلی داشته باشید که مثلا انرا اجاره دادید و اکنون در منزل بزرگ‌تر یا محل بهتر سکونت دارید در این حالت قابل توقیف است ۳- وام مسکن و منزلی که بنام شماست و در آن سکونت نمایید جز مستثنیات است و به هیچ وجه قابل توقیف نیست

اگر نیاز به مشاوره بیشتر با احمد جمشیدوند دارید کلیک کنید

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

07 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

تقاضای فسخ نکاح از طریق دادگاه

سلام وقت بخیر خسته نباشید
همسر من فسخ نکاح کرده و رای دادگاه اومده و گ...

07 اردیبهشت 1403
کارشناس حقوقی

تقاضای تعدیل اقساط مهریه

لطف میکنید بفرمایید مستندات باید چی ارائه بدم یا متن دادخاستم چی باشه

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

اخذ تامین دلیل

سلام
بابت پرونده طلاق به کمیسیون پزشکی قانونی سه نفره و پنج نفره مراجع...

06 اردیبهشت 1403
وکیل پایه یک دادگستری

تنظیم لایحه از طریق سایت

هزینه لایحه ی متن و کلا هزینه اینکه بخوام شما این کار رو برام انجام...

سلام، من احمد جمشیدوند هستم وکیل پایه یک دادگستری حقوقی. در صورتیکه نیاز به مشاوره با من داشتی می تونی خدمت مشاوره تلفنی رو انتخاب کنی .

آخرین وضعیت آنلاین:
آنلاین در 3 روز پیش
احمد-جمشیدوند
احمد جمشیدوند ۰.۱ وکیل پایه یک دادگستری رزرو مشاوره
خدمت ارائه شده 5,094
هزینه مشاوره 398,000
امتیاز کاربران به وکیل 4.32/5