25 دی 1400

مشکلات عدیده آپارتمان و نیاز به طرح دعوی

دسته بندی : حقوقی | قراردادها
سوال کاربر :

سلام – مستاجر هستم یک واحد اپارتمان 300 متری پنج خوابه اجاره کردم . ساختمان 4 واحد است که متعلق به یک مادر ودختر است که هر کدام در یک واحد زندگی می کنند و من تنها مستاجر هستم در طبقه اول و طبقه همکف هم خالی و فرزندان پسر این خانواده به عنوان خانه مجردی از ان استفاده می کنند با توجه به متراژ ظاهرا واحد دو پارکینگ داره ولی مالک پارکینگ دوم با اینکه خالی هم هست اجازه استفاده نمی دهد در قرارداد هم ذکر شده تملیک منافع اپارتمان با پارکینگ ولی حرفی از یک پارکینگ یا دو پارکینگ نزده . ضمنا ایشان قسمت زیادی از حیاط را در طبقه همکف نرده زده و سگ نگهداری می کنند . سگ نصف شبها پارس می کند .اظهارنامه برای مزاحمت سگ داده ام ولی توجهی نکرده . این ساختمان هیئت مدیره ندارد . نگهبانی ولابی و اینطور چیزها را هم ندارد ولی مالکین مبلغی تحت عنوان شارژ فقط از من می گیرند که در قرارداد هم ذکر شده و همرا با چک اجاره ها پرداخت میشه و حدودا چند برابر هزینه مشترکات است . حاضر به ارائه بیلان مالی وصورتحساب نیستند و زورگویی می کنند . اظهارنامه داده ام که طبق ماده 24 قانون تملک اپارتمانها وظف به ارائه صورتحساب برای شارژ هستند ولی توجهی نکرده اند ( لطفا بند 4 اظهار نامه را بخوانید ) می خواهم شکایت کیفری برای موارد زیر کنم و نیاز به مشاوره دارم
1 - نمی دونم دقیقا کدوم پارکینگ متعلق به واحد من است .یه دادخواست تامین دلیل میخوام که داد گاه بدون اطلاع مالک با استعلام از ثبت یا شهرداری جای دقیق پارکینگهای اپارتمان من مشخص شود و اگر هم مشاع است باز مشخص شود که دقیقا اپارتمان من چند تا پارکینگ دارد ؟ ضمنا در مورد مشاع بودن حیاط هم به صراحت نیاز به گزارش کارشناس دارم که باید مشخص شه اون قسمت از حیاط که جدا کرده حیاط طبقه همکف است و در سند طبقه همکف است و یا اینکه کل حیاط مشاع است ؟ و همچنین نگهداری سگ هم می خوام توسط گزارش تامین دلیل تایید بشه .
بعدش در مرحله بعد می خوام به واسطه این گزارش تامین دلیل شکایت کیفری کنم که راجع به ان بعد از تهیه گزارش تامین دلیل صحبت می کنیم .

برای شارژ هم می خواهم شکایت حقوقی کنم و انها را مجبور به ارایه بیلان مالی کرده وسپس مبالغ اضافه پرداختی را مطالبه کنم .نیاز به دادخواست در این رابطه دارم .

پاسخ وکیل

با درود؛ کاربر محترم؛ شما می توانید دادخواست تامین دلیل جهت رسیدگی در شورای حل اختلاف مطرح نمایید تا کارشناس مربوطه با معاینه محل، اقدام‌ به صدور نظریه کارشناسی نماید و سپس حسب نوع گزارشات، دعاوی حقوقی و کیفری مطرح نمایید. که در صورت لزوم درخواست خود را در سایت ثبت کنید و یا از طریق مشاوره تلفنی اقدام‌ نمایید.. مؤید باشید..

ایکون ترازو

سوالات حقوقی مشابه

09 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا میتوان کلیه عقود جایز را به عقودغیر قابل فسخ تبديل كرد

آیا میتوان کلیه عقود جایز را به عقودغیر قابل فسخ تبديل كرد؟؟؟با توج...

09 فروردین 1403
کارآموز وکالت

حق فسخ و مطالبه خسارت در معامله خودرو

سلام شب بخیر من خودرویی خریداری کردم که قولنامه ندارد فقط وکالت دارم...

08 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

پرداخت میزان حق الوکاله وکیل طبق قرارداد وکالت

من یک پرونده حقوقی دارم که چند میلیاردی است و در خارج قرارداد با وکیل...

07 فروردین 1403
وکیل پایه یک دادگستری

آیا امکان پس گرفتن خانه وجوددارد؟

سلام وقت بخیر سال 97 ملکی خریداری کردم مسکن مهر پردیس که قرار داد خری...